Barnkarusellen
näe ni....
det här duger inte
nu ska jag ta och krypa ner och krama lite på en varm make.
ha det bra allihopa
och applåder och fladder med skinkorna åt er allihopa.
näe ni....
det här duger inte
nu ska jag ta och krypa ner och krama lite på en varm make.
ha det bra allihopa
och applåder och fladder med skinkorna åt er allihopa.
nenne
jag vet att du inte menade att jag skulle få dåligt samvete
jag är vel bara en sentimental jäkel trots allt
ett sus går genom tråden
wiihhiiiiii
skulle bråkstaken fruLlis vara sentimental
nääääeeeeeeeeeeeeeee
snart går skam på torra land
förlåt jag har nog ätit dum piller
ja du nenne
vad jag minns så var du snarare så tunn at du fick hålla i dig för att inte blåsa bort
så helt klart skulle du behöva en hårig röv
kanske skulle testa sånt där rogaine eller vad det heter som ska se till att håret växer
ett schysst fläta på vardera skinkan skulle nog vara snyggt till sommarens bikini tror jag
Hallojsan tjejer
Jäääääklar vad ni har skrivit i dag
imponerad.
Har tyvvär inte en susning att kunna läsa ikapp allt just nu Min uppkoppling suger hårt och brutaltSå av samma skäl så orkar jag inte skriva om det inlägg om sömn som försvann härkomvällen.
Hmmmm
Hur sjutton lyckades jag få till ett sånt långt inlägg om ämnet sömn då
har jag verkligen så mycket att säga om det?
hmmm
Mundiarre är nog boven i dramat.
Som sagt jäklarns vad ni skrivit och kul att se så många gamla bekanta och en hel dröse nya. Saknade dock sweetan.
Men jag började läsa ikapp och snappade upp en fråga om att somna om på natten igen och då utan att amma.
Ni har ju nämnt allt det här med att inte låta barnen tycka att det är kul att vakna dvs mörkt, tyst, inte prata osv.
Och att ge dom mat vid varje tillfälle de vaknar är heller inget att rekommendera eftersom det snabbt blir en dålig vana att man måste äta för att sova. och där vill man ju helst inte hamna.
Vad vi bland annat använt vid nattning och då borren vaknat på natten samt då vi jobbat bort nattamningsmål är att förutom snutte och ibland napp även haft en liten ramsa som vi säger. jag vet inte om ni pratat om detta tidigare,, så med risk för upprepning.
Den här ramsan har vi sagt varje tillfälle vi lagt honom för att sova dag som natt. Så den är något som han förknippar emd att "nu ska du sova" och den ger vel nån slags trygghet.
Så om borren vaknar på natten så säger vi ramsan igen och mycket snabbt brukar han somna om. Jag har hört flera som använder sig av en slags ramsa och för de flesta brukar det funka jätte bra och man behöver knappt göra mer än att säga ramsan då barnen vaknar. Men alla barn är ju olika.
Men jag är inte säker på att det fungrar om bebisen är klarvaken, superglad och verkligen vill leka... men den är super att ha som rutin tycker vi.
Borren började äta oftare på nätterna efter han låg på sjukhuset och snabbt märktes att detta bara var en dålig vana och det ställde vi inte upp på. Så då när vi jobbade bort att äta på natten så fick han napp, snutte och ramsa och efter bara ett par nätter så vaknade han inte mer för at äta.
Så ramsa är helt klart ett tips. Mycket enklare också än att behöva vagga, vagna elelr nåt sånt. jag är ju lite lat så att säga en ramsa passar mig
Kanske ett litet tips för nån.
Men jag återkommer i ämnet. Nu måste jag ta och dricka lite kvällste med maken.
Ha det så kalas bra allihopa. Sorry att jag inte hunnit läsa och kommenter men jag applåderar er allihopa och slänger in en vågen också
Hejsan tjejer
Å tack snartis för att du lärt mig vad den gröna pluppen betyder... ja frullan är lite efter och halvpuckad
så nu ser jag att du är där. Och vickis pickis också.
Hej på er !!!!
Har suttit och sytt och känner att jag nog ska gå och knoppa nu... så jag hinner inte läsa ikapp idag heller.
Jag började och tääääänk av min förvåning att jag hann snappa upp en fråga till mig.
Så då kan jag ju svara.
Jag tror att det var msB som undrade om vändning.
Och för oss var den en enbart positiv upplevelse, rakt av en toppen upplevelse.
Vi gjorde den på sös där vi senare även födde borren och jag har BARA gott att säga om sös.
Jag var lite oroad... eller mest bestämd innan vändningen. Jag ville ju så sjukt gärna få föda vaginalt så jag var helt fixerad vi att vändningen bara MÅSTE lyckas. Kanske var jag av denna anledning inte ett dyft nervös.
Vi fick ringa på morgonen för att kolla om de hade tid för oss. Dom bad oss återkomma vid lunch för det var så hysteriskt mycket förlossningar. Även vid lunch var det fullt men de gav oss en tid vid hmmmm fyra var det kanske. Minns inte exakt.
När vi kom dit blev vi mottagna av en jätte gullig tjej och fick ett rum, saft osv.
SEn började de med att kolla med UL att han fortfarande satt in säte vilket den lille odågan så klart gjorde trots mina veckor med huvudstående.
Nåja
tillväxt UL hade vi gjiort bara nån dag innan så de visste hur stor han var osv.
Sen blev jag uppkopplad mot en CTG under ca en halvtimme för att kolla hjärtrfrekvensen. Under tiden kom det flera söta små sköterskor och puysslade om oss.
När det konstaterats att allt var bra emd både borren och mig fick jag bricanyl intravenöst vilket fungerar som avslappnande för livmodern.
efter det förklarade doktorn, som var en ung kille som var heeeelt kanon, lugnt och sakligt vad han skulle göra, hur, när och hela processen. Efter han kollat att vi var med och var okej så började han.
han liksom "körde in" händerna långt ner vi bäckenet och börjadfe knuffa och puffa. Hela tiden kollade en sköterska att borren mådde bra och att jag var okej.
Det var en heeeelt sjuk känsla att känna hur en bebis snurrade runt inne i magen. och på bara ett par minuter var det över. Borren hade snurrat runt. Läkaren kontrollerade med UL att han verkligen gjort det sen fick jag ligga i CTG i en halvtmme igen för att kolla att borren inte blivit stressad.
SEn var det hela över och vi fick åka hem.
Det var som sagt en heeeelt underbart häftig upplevelse som jag så här i efterhand är skitglad över att jag fick uppleva.
Hoppas att det gick lika bra för din kompis!!!!!!!
Sweet förresten, jag som inte har nån adress till din blogg vill också veta vad krumelutten i din mage är för en sort!!!!!
Nu ska jag försöka läsa lite så jag kan kommentera mera
Tjolahopp!!!!!!!!!!
zozo
Ihhhhh förstår verkligen att du blev orolig över blödningen!!!!!! Det skulle jag nog också ha blivit! Vad skönt att det vekar vara helt lugnt.
usch blödningar verkar vara ett jääääkla gissel på många fronter. Vissa vill absolut inte ha dom medans andra verkligen vill få till dom. Faaan att det ska vara så saaatans svårt att få lite blod i rätt trosor
näe ni det här funkar inte längre. Nu bara måste jag gå och knoppa.
sköt er efter förmåga och vilja
puss på planeten!
Lappis:
Läste om ditt gyn besök och tester osv.
Jag håller nu tummarna allt vad jag bara kan för ett pluss på testet i morgon.
åhhhh'
Hoppas hoppas hoppas
Håller alla tummar !!!!!
Måna miljoner kramar!!!!!!!!!
Godanatt AM
och godnatt alla andra så klart
Hejsan
Har hållit tummarna hela¨dagen och faktiskt inte vågat mig in än för att kolla.
Och snappade upp att det inte var något pluss den här gången för lappis
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!
Varför ska kroppen jävlass till råga på allt.'
Skickar massa kramar och önskar dig en super helg i frankrike. festa utav bara helskotta för förhoppningsvis är det slut på det snart!!!!!
Kramar i massor.
Vilka skittummar jag har föresten, de gjorde ju fanimej ingen nytta
ska faaaan kapa av dom ....
fast hur får man då upp saker
hmmmmm
dilemma....
BS: vad händer om du erbjuder Iris ersättnign eller välling på natten? Jag förstår att hon inte äter det annaers men om hon verkligen är hungrig på natten och inte får nåt annat vägrar hon ändå?
Är hon riktigt hungrig borde hon ju äta...
precis som AM skriver så tror jag det är en bra lösning att pappan tar det hela.
Usch vad jobbigt att inte få sova.
Inser att jag är löjligt bortskämd med borrens sovvanor (från 21 till 9). Fast jag har ju en nattmatning där vid kl 4 som måste bort nån gång i framtiden men men den dageb deb sorgen
usch
kändes inget kul att skriva efter lappis minus.
Återkommer
kramar
Okej BS då förstår jag mer.
Hmmm välling verkar det vara fler som inte gillar.
Hoppas attd et funkade bättre i natt Tänkte kolla hur det gått för er. Men ni är nog ute och njuter av våren. HELT rättt!!!!!!
Jag tror att du tänker rätt som inte tar bort all nattamning direkt. Det kanske blir lite väl abrupt för iris.
När jag ändrat borrens nattvanor så har jag gradvis skjutit på nattamningarna stegvis. Att försöka skjuta amningen lite senare och lite senare stegvis tror jag är bättre för en barn som då får lite tid att vänja sig.
Hoppas att det löser sig det gäller nog att vara envisare än isis.
Amma en viss tid lite senare än nu några nätter så hon vänjer sig vid det. Sen skjuter ni det lite senare igen och låter det vara så några nätter osv. Tillslut har ni förhoppningsvis fått en tidpunkt som passar.
Inatt åt borren sin gång vid halv fem och det känns bra för ett tag. Målet är att inte äta innan klockan 6 på morgonen. Men det får ta lite tid dit. Han äter ju sista gången klockan 20 på kvällen så han var bra hungrig när han åt i natt.
Vilken underbar dag förresten
strålande sol. Dags att bege sig ut i livet
Hejsan tjejer
Hoppas allt är bra med alla.
Har varit en hel del bortrest och karusellar runt i tillvaron annars.... så ingen datortid.
Så jag har inte hunnit läsa mer än den här sidan...
Snappar jag upp att sweetan fått havandeskapsförgiftning?????
hoppas att jag har fel!!!! Det verkar inte alls vara roligt.
Jag skickar en stor fläskig kram till alla och inser att jag måste gå och sova.
Får helt enkelt återkomma när jag har lite tid.
Ha det kalas
Guuuuuuuuuuuuuuuuud vilket onödigt inlägg det här blev
eller
att skicka kramar till folk kan vel faktiskt inte räknas som onödigt....
nåja.....
nu ska svammeltanten krypa till kojs.
kraaaaaaaaaaaaaaaaaam