Barnkarusellen
Lappis: TUMMARNA!
Godnattkram till alla som vill
Hoppelihopp?
Jag tror vi får lugna oss. Hon kommer nog i och berättar oavsett vad det är. Måste ju vara jobbigt att vi ligger på och tjatar också!
Vi får helt enkelt var nyfikna och coola hur svårt det än är!
Lappis: Mycket skumt!!! Kan du ha testat "för tidigt"? Därav minuset? Mitt lilla hopp om en minihoppekanin finns fortfarande kvar som du märker ...
(Är det din man som springer på toa på natten så kanske det är HAN som är gravid )
Nej, men allvarligt - detta är ju MYSTISKT!´
FörvirringsKRAM
BS: Aha - du har en liten nattsnuttare! Och du är en mänsklig napp! Jag har varit i den situationen. När min son var 9 månader så var han helt överjävligt jobbig (om man nu får skriva så om våra gostroll ...). Det skulle snuttas nätterna igenom. Till slut tog jag tjuren vid hornen och vägrade amma på nätterna (och han slutade amma helt när han var tio månader). Det blev några nätter med skrik och skrän (tre stycken om jag inte minns fel). Men sen var det lugnt. För säkerhets skull sov jag i behå/t-shirt ett tag till om han skulle få för sig att övermanna mig när jag sov
Jag tror att hon kommer äta lite bättre på dagarna om du slutar amma henne på nätterna. Hon BEHÖVER ju inte nattamningen. Det är ju ingen liten klen tjej vi talar om, eller hur!?
Och vill du ha riktiga superproffsråd så testa att ringa/maila till Knattetimmen på radio 103,3 - går måndagar 9.30-10.30
BS: Kan pappan offra tre nätters sömn på att lösa problemet så brukar det gå smidigast. Han kan ju inte ge Iris bröstmjölk och det vet hon ju.
BS: Låter jobbigt detta! Och det är ju jättejobbigt att aldrig få vara utsövd till att börja med! Bra att Iris pappa tar de närmsta nätterna! Ska du blåvägra amning hela natten då? (Det skulle jag göra. Jag menar Iris kan ju inte klockan (väl?!) och förstår inte skillnaden mellan att få amma klockan elva eller tolv eller fyra på natten ...)
Det där med att hon gör sig illa låter också jobbigt! Släng iväg ett mail till knattetimmen@sr.se och fråga om råd. Tar de upp din fråga i programmet så mailar de en lyssnalänk till dig (om du nu inte hade möjlighet att lyssna när programmet sändes)
KRAM!
Lappis: Stor styrkekram till dig! Hoppas ni kan koppla av tankarna på detta och få en härlig helg i Paris på fina slottet!
Lycka till Piggelin! Med ersättning på nätterna, alltså! Hur gammal är A nu?
Piggelin: Ja det är klart att hon är 4 månader! Förlåt - jag glömde att hon har samma födelsedag som Livia!!! Ja, fyramånaders kan ju behöva nattmat fortfarande så lycka till med ersättningen!
De verkar ändra sömnmönster hela tiden de små rackarna. När man tror att något nytt och bra satt sig så vips blir det annorlunda. Tack och lov är det likadant med dåliga vanor - som plötsligt byts till något bättre