• Piggelin1

Barnkarusellen

Vickan, jag har nästan lite samma dilemma som du nu - alla mina brallor har blivit för stora, väger drygt sex kilo MINDRE nu jämfört när jag blev gravid! Hade ett par jeans liggande som jag köpte häromåret på rea, då aningen för små, men "jag skulle ju ändå går ner lite i vikt" (SURE!!!!) - de har jag nu börjat använda för första gången & snart är tom de för stora! Helt klart ett angenämt lyxproblem... Alla promenader & amningen som gör susen

• Piggelin1

På tal om vinterjackor, så har jag faktist promenerat massor i vinter i min gravidmage-jacka, dvs efter att Amanda kom. Alldeles för stor, men himla skön - struntar i att den inte är snyggast i stan eller sitter så bra...

• Piggelin1

Jag fortsätter med min monolog...

Ngn undrade över doppresenter - Nattson?
    Vi hade ju dop i söndags & Amanda fick inte mindre än fyra små halsband - ett guldhjärta, ett silver-dito, ett hänge med silver från Sala silvergruva & ett hänge/hjärta med en månadssten. Av mina föräldrar fick Amanda förutom det lilla guldhjärtat, ett hemstickat kit med mössa, kofta & vantar samt pengar som vi får placera på valfritt sätt. Mera då? Min Skattkammare (den med visor), ett sånt där fotoalbum där man även skriver om barnet, en pipmugg, blommor.

Rent allmänt så blev söndagen väldigt lyckad! Kändes riktigt högtidligt i kyrkan, både mannen & jag konstaterade i bilen hem sen att vi båda blev rörda i kyrkan. Det där att nu är vi verkligen en liten familj & alla som var där för Amandas skull!
    Körde buffé/kalas här hemma sen & det blev också väldigt lyckat. God mat & lagom mkt - min rara mamma assisterade & had gjort en del av maten. Supergulligt av henne.
    ...och Amanda kom i dopklänningen! Mamma var lite orolig innan, men det gick jättebra! Dopklänningen är verkligen superfin med vita jättevackra broderier & alla namn broderade också (mina fyra syskon & jag har haft den, liksom de flesta av mina syskonbarn).

• Piggelin1

Wow, Liten!!
    Vilken sötnos Mindre är & vad rolig den första bilden var där M's ögon går i kors

• Piggelin1

Ja det är helt otroligt vad jag tappat sen Amanda kom! Jag som tidigare kämpat med några kg hit & dit, utan ngt jätteresultat, nu äter jag massor & tappar ändå. Har precis druckit en kopp kaffe & ätit en hembakt "kladdmuffins", yummie! Iofs, alla mina promenader (i högt tempo - jag går nästan alltid snabbt, gissa om jag var glad när jag kunde göra det igen efter förlossningen!) gör nog en hel del, är ju ute 1-2 timmar varje dag & det gör jag ju knappast när jag jobbar... Jag får passa mig sen när jag slutar amma & ännu lite senare börjar jobba igen...
    Amanda däremot blir rundare & rundare, igår på BVC vägde hon 6½ kg! En stadig dam Hon fick sin första vaccination också, hon sa inte ett knyst när hon fick sprutan, duktig tjej

• Piggelin1

MrsB, känner igen det där med att vara hockey-hustru. På ett jobb jag hade för sju (!) år sen, där var det en av tjejerna på kontoret vars man var hockeyspelare i Frölunda & han var i princip aldrig hemma. När jag hörde henne prata om sin vardag, så lät det nästan som om hon var ensamstående. Lite senare vet jag att han lade av med hockeyn ("pensionerade sig") & min kollega var klart kluven till att mannen skulle vara hemma så mkt De hade träffats som tonåringar & var nu runt 30 & så skulle han plötsligt vara hemma mkt mera! Omställning, helt klart!

• Piggelin1

Nyligen hemkommen efter knappt två timmar ute i det underbara vintervädret - NOT! Det spöregnar idag, men gott att komma ut iaf! Var bla i Saluhallen & kom därifrån med oxfilé - mannen, MissX & jag ska laga middag här imorgon kväll efter att MissX & jag varit på skönhetsbehandlingar. Lyx-em & lyxkväll att se fram emot!

Izzie, om du vill ha fler presenttips, kolla denna länken:
    www.dopguiden.se/dopfest/doppresenter.html
    Jag googlade lite på dop när jag skulle skriva inbjudan & halkade in på denna sidan.

Sweet, din blogg är nästan den enda som jag verkligen brukar läsa det mesta i, andra blir det mer sporadiskt ngn enstaka gång då & då... Du skriver så bra!

Tinga, ha det så kul i Madrid & glöm inte att rapportera i restråden sen! Tur att du redan skrivit om Madikwe & Mauritius, annars hade det blivit tufft med två berättelser att skriva!

Lappis, stooort lycka till med sprayandet! ...och vad trevligt med vin på jobbet, yummie!

• Piggelin1

Hej allihopa,

åhhhhhhhhh, vad jag håller tummarna för finfina ägg idag, Telis!! Kram på dig!

Liten, du låter lite som jag - ute & traskar en hel del på egen hand, bakar lite mellan varven & är försiktig med baciller
    Vad duktig du är som fått Mindre att sova några timmar!

Här ringde en hantverkare på dörren strax före lunch - de skulle börja bila sönder golvet i lgh ovanför (fuktskadan). Lilltjejen hade precis somnat, då var de så snälla att de väntade en halvtimme extra innan de satte igång. Rart!
    Sen brötade det så mkt att jag tog ut Amanda på promenad i SPÖREGNET - Pest eller Kolera, typ! Men nun har de de slutat, gott!
    Skönt att det blir fixat iaf!

Har sen gjort en chokladmousse med mörk rom & passionsfrukt (leila linderholm) för kvällens middag - hoppas att den blir god!

Sweet - läste ditt senaste blogginlägg alldeles nyss - vad jobbigt det lät! Hoppas att det känns bättre idag!

Nu är det en tjej som inte alls är nöjd - måste byta blöja, amma lite & sen iväg på ansiktsbehandling!

Ha det så superkul på tråddejten imorgon!

• Piggelin1

Näe, Telis, vad LEDSEN jag blir!!
    Jag håller med alla ovanstående, vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att livet är så förbannat orättvist mellan varven. Det ÄR verkligen er tur nu. Skickar en hel hög med långa varma kramar
    Innan detta så läste jag ju om att ni åkt ståndsmässigt i hyrd MiniCooper i fredags & tänkte glatt kommentera/pompomma det, men nu känns det bara så FUTTIGT...

Men hur är det nu, förstod på Lappis inlägg att ni ska köra igång igen direkt, vad innebär det? Att du ska spraya en ny vända direkt då?

• Piggelin1

Lät som om ni hade en trevlig brunch igår - tänkte på er flera ggr igår em faktist! Muggles, jag kommer att pumpa dig på information

På tal om folk i tråden, det slog mig igår att Clownis inte varit inne på ett bra tag - hoppas att allt är OK med dig & att graviditeten går framåt som den ska & att mannen din mår hyfsat. Kram på dig!

Svar på tråden Barnkarusellen