Jag fortsätter med min monolog...
Ngn undrade över doppresenter - Nattson?
Vi hade ju dop i söndags & Amanda fick inte mindre än fyra små halsband - ett guldhjärta, ett silver-dito, ett hänge med silver från Sala silvergruva & ett hänge/hjärta med en månadssten. Av mina föräldrar fick Amanda förutom det lilla guldhjärtat, ett hemstickat kit med mössa, kofta & vantar samt pengar som vi får placera på valfritt sätt. Mera då? Min Skattkammare (den med visor), ett sånt där fotoalbum där man även skriver om barnet, en pipmugg, blommor.
Rent allmänt så blev söndagen väldigt lyckad! Kändes riktigt högtidligt i kyrkan, både mannen & jag konstaterade i bilen hem sen att vi båda blev rörda i kyrkan. Det där att nu är vi verkligen en liten familj & alla som var där för Amandas skull!
Körde buffé/kalas här hemma sen & det blev också väldigt lyckat. God mat & lagom mkt - min rara mamma assisterade & had gjort en del av maten. Supergulligt av henne.
...och Amanda kom i dopklänningen! Mamma var lite orolig innan, men det gick jättebra! Dopklänningen är verkligen superfin med vita jättevackra broderier & alla namn broderade också (mina fyra syskon & jag har haft den, liksom de flesta av mina syskonbarn).