• FruCicci

Barnkarusellen

Hejsan tjejer!

GRATTIS PIRR!!!!!!!!!!!!!!!!
    Underbara nyheter!

Gosnosen, säger som alla andra, jag är chockad av läkarens beteende, fy fabian, han borde prickas!

Så härligt med alla bebisar som kommer nu, juli blir en babyboom i tråden sen... härligt härligt

Lycka till med allt inför flytten Vänner!

BS!!!! Sorry för mitt konstiga inlägg, jag har 0 koll, och pratade med maken i går.... frågade om tjänstledighet etc, du är helt rätt ute ag det. Denna sommaren ska han inte ta sina dagar, utan nästa och då jobbar jag ju, förhoppningsvis till mitten av juli (om vi inte får en bebis innan).
    Som sagt, jag har inte orkat bry mig ag föräldrarpengen, jag tycker det var så mycket konstiga saker hit o dit, så jag lämnade allt till maken Men jag kanske skulle ta och uppdatera mig lite ändå, så jag inte gör bort mig helt när frågan kommer på tal...

I natt sov inte Victor hela natten, men halva. Däremot drack han en HEL flaska välling på morgonen idag! Konstigt att han gör det helt plötsligt, men underbart.

GRATTIS IGEN PIRR, vad ska hon heta?

Kramar till alla!

Lappisgumman, får inte glö mma sig och din lilla bebis i magen, hoppas den stannar kvar och att du mår bra. Känner du ngt annorlunda?

• FruCicci

Cicci - efter Victors 1 års-dag så måste den av er som är föräldraledig ta ut 100% ersättning minst 5 dagar i veckan (av 7). Annars blir sjukpenningsgrundande inkomsten satt till 0. Men innan ettårsdagen kan ni vara lediga samtidigt - förutsatt att ni totalt inte tar ut mer än 100% ersättning. Dvs du kan ta 40% och maken 60%, eller hur man nu vill fördela det - och sen är man utan ersättning för resten (om man inte jobbar deltid).

Vi har tänkt vara lediga 50% var några veckor i sommar, och leva på "luft" resten. Har sparat så att det ska funka. Och så är det ju ganska "billigt" att våldgästa föräldrars sommarställen...

TACK LITEN FÖR INFORMATIONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!