• FruCicci

Barnkarusellen

Hejsan tjejer!

GRATTIS PIRR!!!!!!!!!!!!!!!!
    Underbara nyheter!

Gosnosen, säger som alla andra, jag är chockad av läkarens beteende, fy fabian, han borde prickas!

Så härligt med alla bebisar som kommer nu, juli blir en babyboom i tråden sen... härligt härligt

Lycka till med allt inför flytten Vänner!

BS!!!! Sorry för mitt konstiga inlägg, jag har 0 koll, och pratade med maken i går.... frågade om tjänstledighet etc, du är helt rätt ute ag det. Denna sommaren ska han inte ta sina dagar, utan nästa och då jobbar jag ju, förhoppningsvis till mitten av juli (om vi inte får en bebis innan).
    Som sagt, jag har inte orkat bry mig ag föräldrarpengen, jag tycker det var så mycket konstiga saker hit o dit, så jag lämnade allt till maken Men jag kanske skulle ta och uppdatera mig lite ändå, så jag inte gör bort mig helt när frågan kommer på tal...

I natt sov inte Victor hela natten, men halva. Däremot drack han en HEL flaska välling på morgonen idag! Konstigt att han gör det helt plötsligt, men underbart.

GRATTIS IGEN PIRR, vad ska hon heta?

Kramar till alla!

Lappisgumman, får inte glö mma sig och din lilla bebis i magen, hoppas den stannar kvar och att du mår bra. Känner du ngt annorlunda?

• FruCicci

Cicci - efter Victors 1 års-dag så måste den av er som är föräldraledig ta ut 100% ersättning minst 5 dagar i veckan (av 7). Annars blir sjukpenningsgrundande inkomsten satt till 0. Men innan ettårsdagen kan ni vara lediga samtidigt - förutsatt att ni totalt inte tar ut mer än 100% ersättning. Dvs du kan ta 40% och maken 60%, eller hur man nu vill fördela det - och sen är man utan ersättning för resten (om man inte jobbar deltid).

Vi har tänkt vara lediga 50% var några veckor i sommar, och leva på "luft" resten. Har sparat så att det ska funka. Och så är det ju ganska "billigt" att våldgästa föräldrars sommarställen...

TACK LITEN FÖR INFORMATIONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Då kan jag lobba för Dubai innan 21sta juni.... sen ska vi till Kroatien den 22 juni...

• FruCicci

Hejsan!

Nu har jag läst ikapp....
    Jag skickar kramar till alla, Nattson som svimmar och Lappis, gosnosen och Telis med sin mamma och så vidare.
    Frullan: ÅK! Det fnns en mening med att man ska sakna....

Lappis!!!!!!
    ÄR du verkligen säker???????????
    När du sa NÄSTÄPPA så blev jag helt pirrig. Jag kommer i håg att det var det första symptomet jag fick ca 3-4 dagar innan BIM, kände mig lite tung i bollen med och sen ett humör som inte var så nice mot maken. Blödning kan man ju ha iaf! Kolla på Sweetgumman och jag pappersmuffade och såg spår, men det var intet. Första gången jag blev gravid, med tvillingarna, så fick jag en rositg "mens", som varade i 2 dagar iaf, så det så...
    Men är det sthlm ström i brallan, så vette katten...
    Jag hade en kollega som på sin andra IVF också fick en blödning, det var blod, och det var kört - trodde hon, men en vecka senare var hon gravid iaf....

Här är allt bra, Victor sov hela natten i natt igen
    Strax innan 20.00 somnade han och vaknade inte förrän efter 07.00 idag, då fick vi nästan väcka honom

I söndags hade jag nog ägglossning, jag hade faktiskt ont i magen och just på sidan där... hmmmmmmm kunde inte gå så snabbt, masade mig fram på Djurgården.
    Nu är jag lite nervös för vi hade ju så klart sex i lördags Och skulle jag blivit gravid nu ( skulle inte förvåna mig, för just nu vill jag inte ha ett barn till, men om ca 4 månader så) så kommer barnet typ 27 december!!!!!!!!!!!!!!!!
    Riktigt bra timing - NOT!
    Hur som helst, den som lever får se

Ja, vädret idag var inte så spännande. Jag har varit och shoppat skor till sonen idag och på morgonen gick jag 8 km på Djurgården, innan det blev risigt väder!

Frejis, vad spännande att du sätter igång nu!!!!!!!!!!!!! Wiiiieeee, kanske en bebis i februari då

Vinkar till GBG tjejerna!
    Vad skoj att Moa står upp nu, Victor reste sig själv i lördags! Krypa fattar han inte, så vi tror han kommer gå ist.
    Så du har börjat med smakisar på Amanda nu då Piggis, hur går det?

Kom på att den där Banan och Päromgröten är väldigt söt, så jag kanske får köpa en naturell och blanda 50/50, vilken sort äter era barn?

BS, min man har pajjat axeln och jag har ont i runkmuskeln igen Så här föredrar vi att inte bära så mycket just nu heller, men man får gå böjd destu mer, för han vill gå hela hela hela hela hela hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas ni får bukt med Iris sömn snart. Sover hon i eget rum?
    Har ni testat att köra en ramsa el sång när hon ska somna? Sen kör man samma ramsa så fort de vaknar och ska soman om, och varje kväll eller varje gång de ska sova, så förknippar de sången eller ramsan med sömn. Det verkar funka ganska bra. Vi sjunger samma hela tiden... Tjatigt men effektivt.

Puss och kram till snartis och kokosen, hoppas du hittade ngt på den där shoppingen i lördags o NÄSTA gång kan du väl för bövelen säga till mig, jag vill så gärna följa med!

Tjing

• FruCicci

gosnosen - lycka till!
    du behöver det verkligen nu! kram

• FruCicci

Hej Mugglan!

japp det är skööööönt att han sover bättre!

Appropå Blåbärspuré så fick Victor det idag, för han hade diarre prutt anfall, så jag hoppas att det blir lite hårdare i morgon
    Banan får han jätte sällan, det är värst tycker jag, då han fått det är nr 2 stenhårt och han kämpar med att få ut det, så no banana here!
    Katrinplommonpure är fantastiskt, de gångerna jag ger Victor banan, så ger jag honom katrinplommon också, så att det blir +- noll effekt

• FruCicci

GO NENNE; din underbara galning! I love U!

BS; nej för fan, håll inga tummar. Jag hoppas verkligen inte att det tog, jag hade hoppats på ett barn lite närmare sommaren nästa år, så jag får njuta av vin, skaldjur och annat smaskigt i sommar! Hade tänkt sätta fart på pökandet i juni/juli

Men du BS, ammar du fortfarande Iris så mycket???????? Är det bara på nätterna eller på dagarna med? Vill du sluta eller inte, jag har inte kopplat?

Ja du LAppis, är det heeeeeeeeeeeeeeelt kört?????????
    Vaför vill jag inte fatta denna gången, det känns som om det inte är kört inombords på mig!?!?!?!?! Men man har ju haft fel förr
    Nice med Champage!

• FruCicci

Jag läste om 4 cm tjocka aladober i min kokbok idag, skulle göra fisk tänkte jag, men när de började beskriva rätten med aladober så blev det mamma scans köttbullar och snabbmackaroner istället...
    Jag har inte haft en aladob på länge Skulle vara skoj att se den lille sladdriga saken igen Ha ha ha
    Men saggen som rinner ut i brallan efter sex kan ju ha aladob varning i och för sig! Usch!

• FruCicci

Gubben min får nog skvätta utanför ist, för att vara på den säkra sidan

• FruCicci

Lappis, ta en stor klunk champagne till sen håller vi tummarna lite till, det sista som överger en är ju faktiskt hoppet, jag har en konstig känsla faktiskt.... att det inte är kört!

• FruCicci

DIN SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATANS JÄVLA SKITKÄRRING (skrev om texten lite) SAaaaaaaaaaaaaaatttttttttttttttttttttttttaaaaaaaan. Den är sååååå bra, jag har uppträtt i ett köpcentrum med den låten, utklädd till man !!!! Crazy, moi?

Svar på tråden Barnkarusellen