• pirr!

Barnkarusellen

Tack! På tiden att lägga in en bild
    Bilden är från Korsika. Fantastiskt ställe! Helt klart pirr i magen också då det var en ganska hisnande vandring..

Imorgon är BF!! Ska till barnmorskan på morgonen och räknar med att hon skickar mig direkt till förlossningen

• pirr!

Vänner- vi bodde på nordvästra Korsika (Calvi) och där hade vi härliga vita sandstränder, klippbad med snorkling samt snöklädda toppar - allt inom räckhåll! Vi gick ett par endagsturer i "närområdet" men det fanns även lite längre, mer krävande guidade vandringar. Vi var oerhört nöjda med den semestern vilken även la en bra grund för barnalstrande (knodden kom till nån vecka efter!!!)
    Kolla langley travels hemsida om du är intresserad.

• pirr!

Förresten - är det någon som har ett tips på hur man löser i-landsproblemet: fotboll, barnmorskorna och Greys anatomy med en TV, utan VHS och inspelningsbar DVD och en extremt idrottsintresserad make?

• pirr!

Ett litet inhopp och vink vink från Pirr! Fortfarande vankande utan tillstymmelse till slempropp, vatten eller värkar..

• pirr!

Det värsta är nästan de som uttrycker sig - "hoppsan, vi blev visst gravida. DEt var inte aaaaalls planerat!" Hallå, har man sex utan skydd vet väl varje människa att det KAN bli barn och då har man ju någonstans tagit med det i beräkningarna om man inte är drogad eller full!
    Vet inte hur många jag lite bittert snäst av som berättat nyheten så..

Hmm, lite agro idag tror jag. Kan det möjligen vara rastlösheten som stör?? Alltså inget nytt på bebisfronten än. Den verkar väldigt förnöjd där den ligger ihoptryckt och massakerar mina inre organ. Inte en tanke på att komma ut med andra ord!

• pirr!

Vad kul att se några gamla stammisar i tråden igen: Frullan, Koko, Snartis och Page!

Cicci- ditt inlägg var fantastiskt. Skrattade högt!

Sweet- du får gärna kalla mig Piss!

Lappis- hur har det gått?

• pirr!

Underbart Lappis! Hoppas att det gör sig ordentligt hemmastatt där inne och att du och din fantastiska make (sänder man blomsterbud till sin fru är man fantastisk!!!) får en mysig kväll!

Telemarkgirl- Åh, hoppas humöret har med förlossning på g att göra!!
    Hoppas du slipper huvudvärk och andra biverkningar av sprejningarna!

• pirr!

Vänner- ska försöka ta mig dit imorgon! Tack för tipset!

Piggelin- åh, vad mysigt med frukost ute! Vi brukar landa på Egg & Milk när vi ska mysa till det på morgnarna. Kanske hinner vi med en till innan bebisen kommer ?! Har inte provat Franska (är det månne samma som ligger på Övre Husar?) Lycka till med förberedelserna!

• pirr!

Vinkar lite igen!
    Ännu ingen bebis, men väl mensvärk och nå´t aladåbliknande.. Kanske börjar det närma sig!?! Maken var gullig och undrade med stora ögon om han skulle ta med sig mobilen till gymet!
    Jaja!
    Vad härliga söndagar ni har med eftermiddagssex!!! Känns dock rätt avlägset nu..

• pirr!

Äntligen!!!!

Nu har hon tittat ut- en liten mörkögd temperamentsfull dam! I måndags eftermiddag efter 19 timmars.. smärta!
    En positiv upplevelse som jag absolut kan tänka mig att göra om.

nu är vi nyss hemkomna och rätt groggy, men jag återkommer med detaljer sen.

En kort update sedan i måndags skulle sitta fint.. om någon känner sig manad?

• pirr!

Hej på er!

Ville bara titta in och säga hej och att jag tänker på er, särskilt Lappis. Anar av min skumning att IVFn inte gav önskat resultat. Skit !!!!

Vår lilla tjej är världens snällaste, så jag kan inte skylla på henne att jag inte varit inne. Dock är det först nu som jag känner att jag klarar att sitta en längre stund, utan att känna mig mörbultad där nere. Maken har börjat jobba idag så detta är första provet som mamma Hittills har det gått bra i alla fall. Hon ligger och knorrar i sin vagn.

Förlossningsberättelse påbörjad.. om någon är intresserad!

Tittar in lite senare idag. Kram kram

• pirr!

Ja, då gör jag ett försök nu när lilla damen sover..

Tre dagar över tiden, den 31 mars kom vår lilla tjej!

På morgonen den 30:e vaknade jag med lite molvärk i magen (som jag ju skrev här), men inget direkt störande så dagen fortskred som vanligt och jag sa inget till min man (ifall det inte var något mer än lite magont). På kvällen vid tio-tiden började smärtan tillta i intensitet och komma och gå och jag blev mer och mer säker på att det faktiskt var på gång och sa till maken att han nog inte skulle räkna med att få åka till jobbet dan efter.. Under natten fortsatte värkarbetet och framåt tre-fyratiden hann jag aldrig somna om mellan värkarna och maken började klättra på väggarna. Vid femtiden hade han redan ätit frukost, duschat och packat väskan och stod i hallen, alltmedan jag vandrade mellan badrummet (där jag hängde på fönsterbrädans kalla marmorkiva) och sovrummet (kuddkrig..hjälpte faktiskt) fortfarande fast besluten om att stanna hemma lite till. Vid nio (efter morgonrusningen) fick mannen med mig ut i bilen tillslut till sin stora lättnad och sen gick allt ganska fort. Väl på förlossningen öppnade jag mig snabbt (6 cm på tre timmar) och hade 20 min underbar smärtfrihet i samband med bad och kvaddlar, men sen gick vattnet och då var det än intensivare värkar som väntade.. Jag stod mest hela tiden o hängde på gåbord och make och upplevde att jag ville krysta men BM menade att jag ännu inte var fullvidgad.. Efter en undersökning några minuter senare gav hon mig dock ?rätt? och därefter var det krystarbete i ca 40 min- sjuka krafter man har i sig!!!! Försökte mig på att använda lustgasen sista två timmarna men fattade aldrig riktigt hur fantastisk den enligt många är då jag mest störde mig på att slangen var för kort..
    Så, efter totalt 19 timmar, varav sju på sjukhuset, såg hon dagens ljus med ett illtjut vår lilla tjej.
    Sedan var det syjunta för två BM och en läkare i 2,5 timmar, men jag hade ju en blöt, varm, blåröd alldeles bedårande varelse på mitt bröst så det var inget som bekom mig då (dock har jag märkt av det desto mer nu efteråt- AJ! )

Det hela känns som en positiv upplevelse och tack vare att jag hela tiden trodde att det var mer kvar och att det skulle bli värre blev jag helt klart överraskad när det var över, men också lite snopen (om man nu får säga så). Frågade tex Bm om hon trodde att bebisen skulle hinna ut innan midnatt (klockan var då tre på em) och både hon o maken skrattade och sa att det var helt säkert. En timme senare var hon född!

Dock har jag varit lite småhängig nu efteråt med uselt blodvärde och febertoppar så vi fick faktiskt åka en vända till sjukhuset häromdan för provtagning. Nu mår jag dock bättre och hoppas att det ej kommer tillbaka, vad det nu var..

Mailar bild på lilla damen till Muggles.

• pirr!

TAck för alla grattis!! Blir så glad och fånigt stolt..

Till frågan om bristningarna och varför det tog sån tid.
    Vet inte hur många stygn det blev totalt, men problemet var att det inte riktigt ville sluta blöda och bm kunde inte se varifrån det kom så hon kallade inte en annan bm som i sin tur kallade in läkaren och sen var det åtgärdat. Tror dessutom att "min" barnmorska var väldigt pedantisk och det var därför det tog sådan tid. När jag var på läkarundersökning i början av denna veckan kommenterade läkaren att det var otroligt fint sytt, rakt och med pyttestygn..

Vad kul med en trådejt här i gbg den 17:e. Jag hänger gärna på!

• pirr!

Heeej!

Jag hinner ju bara läsa ikapp men aldrig skriva. Nu ligger dock maken och lilltjejen och sover i soffan så då passar jag på!

Hon är två veckor nu och kärleken växer. Idag gav hon svarsleenden för första gången och man smälter.. Det är verkligen något visst! Igår var jag på stan några timmmar för första gången och ammade offentligt (ja, alltså utanför bb och hemmet..) och köpta lite tjejiga kläder (hade bara köpt bruna, orangea och blåa grejer innan) i gult och grönt och rött. Hon skötte sig utmärkt och sov gott i vagnen. Jag var dock rätt mör och öm när jag kom hem. Jeans har rätt kraftiga sömmar i grenen kan jag meddela

Nenne- härligt att du är laddad! Heja heja!

Appropå drömmar.. Hade inga direkt under graviditeten, men nu.. ojojoj!! Nästan varje natt! Märks att det var länge sen.
    Inatt hånglade jag tex med Kevin Federline (av alla sluskar..). Mycket givande kyssar.. mmm!

Ska kika in i galleriet nu!

Kram på er

• pirr!

Åh, här sitter jag och gråter..
    Blev så rörd och berörd av Tingas makes inlägg! Så otroligt att Tinga bryr sig om att rapportera till oss även när hon ligger inlagd och att hennes make skriver så ingående och personligt..

Tinga & make:
    Jag är helt övertygad om att ni är i goda händer och jag hoppas att de små får stanna kvar så länge som möjligt med god hälsa!

• pirr!

Var några dar sen jag var inne nu. Sjukt att en så liten kan ta så mycket tid! Sen har ju det fantastiska vädret inte underlättat datoranvändandet heller. Man vill ju bara ut när man vaknar på morgonen och som tur är gillar vår lilla tjej sin vagn och att ammas lite var stans. Hon blir 4 veckor på måndag och är på det stora hela en go´tjej, men väsnas dock en hel del nattetid (grymtar, pressar, kvider, "sjunger", piper..)

Hoppas på sämre väder nästa vecka så jag kan hänga här mer

Nu kommer föräldrarna på besök hela helgen, vilket betyder avlastning

Svar på tråden Barnkarusellen