• Lapinette

Barnkarusellen

Frejis - trevligt med vårkänslor! Ja ni har ju lyckats på egen hand förut så det går säkert igen (det är en av anledningarna till att jag absolut tror att ni kommer att lyckas på en IVF). Själva har vi ju aldrig kommit så långt, att få till det på naturlig väg, men jag hade ändå förhoppnignar efter IVF'n (känner ju några som lyckats precis efter en IVF). Men, men icke sa nicke.

• Lapinette

Frejis - försvarsmekanismen talar! Känner igen mig helt klart!

• Lapinette

Ahhh...Frejis, när är det 6 månder för din del??!! Antar någon gång under våren? Hoppas i detta fall att det är ärftligt! På min sida har jag inte ärvt mammas intertilitet. Hon blev på smällen bums efter att ha slutat med piller vid 34 års ålder!

En läkare på SH sa till min väninna att i vår ålder (37) får man räkna med att man borde ha blivit gravid inom 2 år och inte det där 1 åriga som man normalt säger. Så jag hoppas något händer innan sommaren...sen passerar jag vår 2-års dag.

• Lapinette

Frejis - jag håller tummarna för att vi båda testar positivt i april!!

Som sagt, alla säger att man ska vara motiverad inför sin IVF men jag undrar hur i helsike man blir motiverad till något sådant? Visst, den första är man nog ganska så motiverad till och kände otroligt mycket hopp men jag kan säga att det inte känns lika hoppfullt denna gång. Stor del är nog försvarsmekanismen vi talat om tidigare idag. Vågar och vill inte hoppas för mycket för fallet blir så jäkla tungt sedan. Skulle jag vänta på den där motivationen som alla säger att man ska ha inför IVF'n så kan jag nog lägga ned verksamheten för den lär nog inte infinna sig...

Jag har istället bestämt mig för att göra ett till försök nu under våren och sen blir det sista försöket någon gång efter sommaren, typ september. Sen hoppas jag på att göra några FET emellan och efteråt. Detta är en plan, inget som jag känner tjohooo för och är superpeppad över att göra utan mer något som ska göras innan jag helt lägger mig ned och ger ger upp allt som har med barn att göra.

Sorry till långt och neggigt inlägg.

• Lapinette

Telis - vad trist med huvudvärk. Nu borde du ju slippa den när du har börjat spruta. Ta alvedon! Här på jobbet har de enbart Treo och det får jag ju inte ta.

• Lapinette

Mrs B - jag är ingen stjärna på franska och absolut inte på att skriva (prata funkar ok) och tyvärr har jag inte maken på MSN (han står ju på mässan i Barcelona) för då kunde jag be honom om hjälp.

• Lapinette

Linser kan ju liksom på svenska vara linser man har i ögonen men så är det nog inte i det här fallet. Är linser äckligt att göra?

• Lapinette

Telis - det låter som ett negativt uttryck så jag tror säkert du har rätt. Jag äter/har inte lagat linser så jag bara undrade om det var äckligt.

Svar på tråden Barnkarusellen