Barnkarusellen
Hej allihopa! Oj, vad mycket man skulle vilja kommentera men det är ju svårt att få med allt ...! Hopas på att Sweetans bråck håller sig på mattan, att Lappis ägg är lättplockade, att Max dagisfröknar skärper sig, att Tingas blodtryck håller sig på en ok nivå, att Vickans kompis inte föder barnet för tidigt ... och så vidare!
Och: fin mage Victory! Telis - låter som en superskön semester!
BS - såg att du ställde en fråga till mig för typ fjorton sidor sedan, som jag inte svarat på! 10månaderskontrollen avlöpte tämligen smärtfritt för Livia. Den genomfördes av BVC:s läkare och innefattade inget klossklappande eller dylikt. Han lyste henne lite i ögonen och tittade i halsen, vägde, mätte, frågade om hur rörlig hon var (då hade hon precis börjat krypa). Inga moln på himlen! Det verkar som om de haär kontrollerna går till lite hur som helst. Om några månader är det dags för 18månaderskontrollen - me då har BVC-sköterskan förvarnat om att Livia gärna ska kunna rita ett streck på ett papper och bygga et torn med tre klossar (verkar vara standard för 18 månader). Så jag är lugn.
Imorgon börjar lilla människan på dagis! Det är stort.
Kram till alla!