Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Barnkarusellen

Hej goingar!

Page,
    Kul att du tittar in! Du är saknad!!

Tinga,
    Ha det så mysigt i Paris! Du förresten, jag har tänkt fråga dig: Läste ju det du länkade till mig om Rom (vi avvaktar dock till hösten nu, då vi insåg att det blir för stressigt att hinna dit med flytten och allt vi vill hinna göra innan) och såg allt ni reste förra året. Det var ju massor av veckor totalt. Får ni tjänstledigt från era jobb då eller hur löser ni det tidsmässigt? Jobbar långa dagar när ni väl jobbar eller har ni längre semester?

Cicci,
    Vad skönt att han sov hela natten! Det har min son aldrig gjort än. Men jag kanske är för kräsen som tycker att en natt är ca 11 timmar när jag säger så. Igår natt sov han t.ex. från 20.20 till 05.40, dock vaknade jag klockan 5 och var tvungen att kolla så han levde Så han kanske har sovit en hel natt när jag tänker efter...

Ikväll skulle jag och maken gått på finrestaurang och ätit 7-rätters. Hade sett fram emot det mycket eftersom vi inte kommit ut tillsammans på länge, men igår fick maken bihåleinflammation och jag är inte direkt frisk själv heller, så vi fick ställa in. Dessutom går det kräksjuka hemma hos barnvakten (brorsan). Trist, men vi ska försöka få till det en vardagkväll i stället.

Barnmorskorna ja, ja oj, vad jag grät. Undrar om alla program är lite likadana som det första. Då blir det många tårar...

Tack förresten för alla glada tillrop om min nya chef! Det ska verkligen bli jättekul att börja jobba där. Som man fick kämpa på mitt förra ställe för att få någon som helst extern utbildning eller ännu mer för att få åka någon stans alls och så kommer jag iväg redan första veckan nu. Ser så mycket fram emot att få lära mig en hel massa nytt också! För jag kan verkligen inte den produkt jag ska jobba med. Blir härligt att börja på ett vitt, tomt ark i ett nytt block.

Ha en skön dag och helg om vi inte hörs innan dess!

• Vännerfan

Ja, det var kul, men roligast det senaste dagaran måste varit Sweets Piss!! Jag var direkt tvungen att scrolla ner och kolla om hon sett det själv! Ha ha ha! Vad jag skrattade!
    S och R ligger ju inte ens bredvid varann på tangentbordet!

• Vännerfan

Alltså Ciccis inlägg med versalerna var kul...

• Vännerfan

Min make klagar också på omöjliga fransmän.

• Vännerfan

Tack så mycket Mugglan, men vi ska försöka få till det på onsdag istället om det finns bord. Håll tummarna för att det blir av då!

• Vännerfan

Men Mugglan, nu blir det ju andra tider med vintertid! Jag försöker redan ställa om lite här, då det tog en vecka förra gången. Alltså, jag la honom tidigare nu på f.m.

Men oj, nu blir jag alldeles svettig, ska gå och vila!

So long!

• Vännerfan

Åh vilka underbara nyheter Lappis!!! Vad glad jag blir!!! Nej, denna gång är och ska verkligen inte bli en repris på din förra omgång, den här ska sluta med krulltrumpeter!

Pirr,
    Jag var precis på Järntorget (Prinsen är så rastlös, han bara måste ut och "rastas"). De sålde Anna Wahlgrens Barnaboken för halva reapriset nu. Dvs 49,50 kr. Om du inte redan har den tycker jag det finns betydligt sämre saker att lägga de pengarna på! Så skynda dit, så du hinner före ev. smygläsare, för jag såg bara ett ex!

• Vännerfan

Lappis,
    Vad är det för skillnad på ett toppenembryo och på ett som "bara" blev befruktat? (om jag fattade inlägget rätt)

• Vännerfan

Hej girls!

DENNA gången blir det ett snabbt inlägg för jag har tokmycket att göra. Allt roligt och allt arbetsamt händer under samma vecka. Konstaterade att det har blivit och blir vin måndag, tisdag, onsdag och lördag denna vecka, min kropp lär ju fatta nada av vad som pågår Middag hos kompisar i måndags, spelkväll med Roborally igår (kalaskul som alltid- har du testat det än Telis?), 7-rätters-middag ikväll och bröllop på lördag! Dessutom går första flyttlasset på fredag så jag packar som en galning! Och har varit på stan och köpt klänning och skor till bröllopet. Det kommer vara ett par gamla "flingar" på bröllopet och jag vill vara snyggare än deras fruar! Ha ha! Lite revansch måste jag få för att de (särskilt den ena) var dumma mot mig och dumpade mig, ha ha!

Gällande nr2 så har vi tänkt oss ca 3 år emellan barnen, så det blir ett tag tills det är dags att sätta igång att försöka igen. Detta av massor av orsaker, känns mest rätt för oss!

Hinner inte mer nu, men har läst allt och hoppas att ni får trevlig idag ni som ska träffas!

kram!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Borde verkligen packa nu (både flyttpacka och inför helgen), men kan inte låta bli att gå in och gratulera Pirr och ge mitt medlidande till Gosnosen. Det var helt klart bland det värsta jag hört. Se till att den läkaren får veta så fort ni plussar och ge honom en rejäl avhyvling. Usch, för okänsliga typer!!

Tinga,
    Tack för svar! Då förstår jag!
    Har varit lite avis på alla era resor, här är det jag som vill resa mest, men jag får nog erkänna att jag inte pallat med att inte vara hemma några semesterdagar per år. Men det lär ni väl vara i fortsättningen... Iaf några kanske?

Ha en trevlig helg allihop!

• Vännerfan

Oj, den sista smajlisen hamnade lite konstigt...
    Ja ja...
    Ha det gott!

• Vännerfan

Hej tjejer!

Går in och vinkar lite och meddelar att jag lever. Flyttpackar, intensiv-umgås och försöker krama ur det sista ur föräldrarledigheten innan hela mitt liv förändras om mindre än 2 veckor.

Nenne, Fy, vad trist!!! Beklagar verkligen. Men nu kanske du kan ta till vara allt vårt beröm om ditt skrivande och din humor och göra nåt av det?! I så fall kommer jag läsa allt!

Tinga, När jag fick den där sockerlösningen täppte jag till där bakom näsan någonstans som gör att man inte känner smak. Som att hålla för näsan fast jag inte gjorde det om du fattar. Så jag kände bara att tungan registrerade att det var sött, men inte vad det smakade. För mig var det värsta att inte få äta innan. Fast det har man ju fått träna upp sig på nu efteråt. Det är ju inte direkt så att jag numera äter frukost innan nån annan viss har fått...

Mugglan, Det var kanon på grillningen! (Några kompisar till maken kidnappade honom i lördags för det var en flygövning med honom som blev inställd på hans svensexa så de tog den nu i stället och sen på kvällen anslöt fruar/flickvänner och barn på grillning.) Sååå superhärligt och trevligt! Roligast var maken som gick och beklagade sig över att han skulle behöva vara nere i förrådet och flyttpacka hela dagen utan att ens få se att solen sken ute. Han blev rätt förvånad när de kom och tog honom.

• Vännerfan

Hoppas det gått bra för Telis idag!

Jag vill också ha tips på jacka till Prinsen. För den intresserade så ålar han förresten nu. Så jag får dammsuga, så inte han gör det.

Cicci, Skönt att tanten kom! Ta inga fler risker nu!!

Vilken skön helg många av er har haft!! Picknick, läsa på balkongen, äta ute... Låter superhärligt!

• Vännerfan

Hej Telis!

Hur har det gått idag? Eller var det först imorgon du skulle kolla blåsorna?

• Vännerfan

NEJ men vad säger du! Så skulle det ju inte bli! Fy, vad jobbigt att ingenting går att säga säkert. Och att inget alternativ är bra. NEJ, NEJ och åter NEJ! Skickar en stor kram och hoppas verkligen att cystan försvinner!!

• Vännerfan

Skickar även en kram upp till Dalarna!

Nu ringde maken om att han är på ingång, så nu måste jag redan lämna er igen.

Ha en trevlig födelsedag Nattson och han det bra alla ni andra också!

• Vännerfan

Skit!

Prinsen deletade mitt inlägg, så nu blir det kort.

Vi flyttar det sista 3 maj. Använder ej flyttfimra utan kör själva med envägssläp som mitt företag står för. Städfirma ska vi dock ha. Lyxigt att slippa städa!

Ska till jobbet på avtackning idag. Det verkar gå hyfsat över bron dit och hem just nu iaf. Är värre om man kommer från Lundby.

Tjing!

• Vännerfan

Halloj!

Shit, vad orolig jag blir för tvillingarna nu! Tack Tingas make för att du berättar för oss vad som händer! Jättesnällt av både dig och henne! Och det var inte alls ett torftigt inlägg. Men inte konstigt då att blodtrycket höjdes trots att hon tog det lugnt. Skönt att iaf vecka 26 är passerad (det är väl en magisk gräns som jag förstått det) och Gud vad bra att BM upptäckte äggvitan! Håller verkligen tummarna för att den lill* ska få näring så länge det bara är möjligt nu.

Skicka massor av kramar till Tinga från mig!

• Vännerfan

Åh, hoppas också att det gått bra för Telis!! Den helgoa tjejen är sååå välförtjänt av det!!!

• Vännerfan

Telis,

Jag blev ledsen för din skull, men nu ser jag att du har en plan för framtiden och det låter som att du är vid gott mod, så nu blir jag lite gladare igen.

Försöker hålla mig någorlunda a´jour med vad som händer i tråden, även om jag knappt hinner skriva just nu.

Var barnvakt till båda brorsans barn igår kväll plus Prinsen förstås. Gick riktigt bra, så det var skönt. Brorsan sa att hans barn är jättejobbiga nu, men jag hade liksom inte tid att oroa mig i förväg utan tänkte att jag tar det då, men allt gick i stället jättebra. De kom och sa att nu är det dags för oss att lägga oss... jag läste sagor och sa god natt och kvart i nio var det helt tyst i huset.

Nu väntar en intensiv vecka med sista packningen. Slutliga lasset går på lördag. Sen vet jag inte när jag har internet igen, men jag får väl be Mugglan att messa mig när det händer nåt speciellt (det gör det ju rätt ofta), så jag har lite koll iaf.

Ha en bra dag alla!

Svar på tråden Barnkarusellen