Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Barnkarusellen

FruLlan o Lappis - bon voyage! Gissar att ni redan är iväg, men i alla fall.

FruLlan - hur har det gått med ridningen förresten? Är du igång igen? Har Borren suttit på sin första häst?

Telis - kul om du med vill hänga på en frukost/brunch/fika den 19:e. Vi får stämma av nästa vecka och se hur det passar.

Pirr - en liten charmtjej! Hon verkar sova "Snorp-style" (vi kallar ofta Mindre för Snorpis eller Snorp hemma...).

• Liten med Mindre

Gosnosen - kram! Så attans trist att äggen o simmarna inte ville kampera ihop.

BS - hoppas att makens campande har effekt även framöver. Behöver han göra om det så rekommenderar jag självuppblåsande madrass från Jysk. Jätteskön jämfört med liggunderlag.

FruLlan - det verkade som om Dublinresan var full (!)rulle. Skoj att maken o borren fick mysigt hemma.

Har hemmakväll med Mindre ikväll - hittills idag är vi igenom 4 kläduppsättningar. Kräkningar åt höger o vänster. Det börjar bli tröttsamt. O i perioder går det så bra... Givetvis händer detta när maken är borta så att jag får torka o städa allt själv. Fast hon var duktig på gympan idag o låg o stirrade nästan en hel timme.

Och nu skriks det igen - får se om jag hinner in igen.

Någon som fortfarande är på fika på lördag förresten? 19 alltså.

• Liten med Mindre

Piggelin - vi har fått ett haha-skratt några gånger i badet - men igår kom det flera gånger i rad när jag "pruttade" Mindre under fötterna. Sååå härligt. Fast idag funkar inte tricket än i alla fall...

• Liten med Mindre

Telis - jag ska träffa mitt massagesällskap vid 15-tiden på lördag, så innan dess. En matbit sitter aldrig fel, om det nu blir brunchliknande eller bara "vanligt" mat, eller något på ett fik. Allt går ner utom snabbmat à la hamburgerrestaurang.

September - det blir säkert bra med era strl 50. De kläder vi fick var i 56 och 62 mestadels, några större med. Problemet är att man alltid tycks ha för få bodies i förhållande till byxor. Utom hemma just nu då...allt är nedkräkt.

Idag slog Mindre förresten rekord - sög i sig säkert en matsked ersättning ur flaskan som vi tränar med innan hon kom på vad det var... Och så har vi varit hurtiga och joggat/gått med vagnen. Funkar fint med vår Brio-vagn så länge som det inte är superknöggligt. Skönt att flåsa lite. (Skulle gärna flåsa på annat håll med, men sömnbrist o ständiga förkylningar från motparten inbjuder inte direkt...).Men jag tycks drömma istället. Är det någon fler än jag som haft synnerligen trevliga drömmar efter förlossningen? Skönt att maken är motspelare nu till skillnad mot i gravid-drömmarna, då det kunde bli riktigt sjukt.

Imorgon är det förresten lyxdags,frisören!

• Liten med Mindre

September - kolla på H&M, bra omlottbodies. Men köp 56 där, för deras storlekar är ju som nämnts mindre än andra. Och baskläder brukar man inte få så mycket av. Mest fina utstyrslar.

Underbyxor, om du tänker använda tröjor och inte bodies är det kanske en bra idé, eller om det blir en varm sommar och bebben ligger i bara blöja. Kan vara skönt att hålla blöjan på plats med. Vi fick ett par, som vi använde en gång. Men är det som sagt varmt i sommar så kanske det är bra.

Cicci o BS som hade sommarbebis kanske vet.

• Liten med Mindre

Mariatorget kl 15, så ni som är mer hemma i stan får gärna föreslå mysigt ställe. Var kvittar.

Inboxar mitt nummer.

Sicken otur med blåsorna förresten.

• Liten med Mindre

koko - du har inboxmeddelande oxå

• Liten med Mindre

Mutter...fick just veta att moussen vi har använt mot röd stjärt etc inte säljs i Sverige (hade fått ett provex.). Fast fabriken som tillverkar ligger här - så de kunde tänka sig att sälja 24 st...

Någon intresserad? Ska kolla pris. Tycker den varit toppen eftersom den inte efterlämnat några kladdiga rester, och kurerar narighet kvickt om det uppstått.

Kopierar från företagets infosida:
    "Proderm Nappy Rash is a soft, fluffy mousse especially formulated for infants and toddlers.

Scientifically developed to treat and prevent nappy rash, it is also clinically proven to soothe other forms of skin irritation. Lipids are quickly absorbed into the skin to repair damage and balance moisture levels, without any greasy after-effects.

Packaged in a bacteria-free dispenser without any preservatives, Proderm Nappy Rash provides a safe, natural way to rebuild your baby's skin barrier, without harming or sticking to diapers. "

• Liten med Mindre

Hejsvejs!

En ny människa med kortare hår. Bara lite, men skönt det med. Efter en heldag på stan med gympa, lunch med föräldrarna och sen frisör så är Mindre o jag rätt trötta (fast hon sov ju hela em också??). Kanske blir det en livad natt. Ska skynda mig i säng.

Tjejer, ang lördag så funkar Östermalm fint för mig. Jag har dock ingen koll på annat än Gateau, så vill ni föreslå annan mötesplats går det fint. Annars är Svampen kl 13 ett förslag (utan systempåsar denna gång... )

Natti natti! *rusar mot sängen och grabbar tag i en muffins på vägen (mer hungrig!)*

• Liten med Mindre

Tinga - mysig tradition. Jag har gått till min frisör i snart 8 år tror jag. Har "vänstrat" några gånger, men återvänder alltid trots priset.

Det blev en livad natt och jag känner mig lite halvdan, kass i magen o kli i halsen. Mindre är kinkig värre oxå. Vi får se var det barkar hän, om det blir fika i morgon eller ej. Typiskt!

Angående konstiga kläder så fick jag en body från en kollega. Jättemjuk o skön, men en ful krage tätt runt halsen. Kragen blev knölig efter tvätt (vem sjutton stryker en body??) och står åt alla håll - och för att den ska kunna sitta där den sitter så har bodyn knappar i nacken???? Urbota dumt. Prövade den i morse, men tyckte synd om tjejen som hela tiden fick kragen i ansiktet. Aldrig mer där heller.

(Inköpt på Exit som förvisso har fina kläder, men ibland usel design och riktigt kass returpolicy. Har blivit vägrad retur av presenter 2 gånger nu.)

Usel design nr 2 är ett par byxor strl 62 från H&M. Hårt "vanligt" byxtyg, blixtlås o knapp fram, 2 knappar (den vanliga jeansknapp-typen) på ficklock bak samt skärp med spänne. Vem vill ha det på sin lilla mysiga bebis som oftast ligger på rygg eller mage och sprattlar??

• Liten med Mindre

Oops - insåg just att jag pillat i mig råa blåbär i yoghurten. Kanske inte vad min mage behövde idag. Det var väl kokta som hade den stoppande effekten??? Jaja - man kan inte lyckas jämt.

• Liten med Mindre

60 kr/st blev det förresten för burken med Nappy Rash-mousse som jag nämnde härom dagen.

Sitter som bäst o funderar på om jag ska köpa en jätteladdning i alla fall. Kan ju vara en udda present utöver kläder till kompisar med bebis, samt att det säkert går att sälja en och annan vidare. Kanske förresten funkar på mina kliiga händer med...det var visst bara frånvaro av konserveringsmedel som skiljde den från vuxenvarianten.

Cicci - "skönt" med tant! Hoppas det blir en skoj AW ikväll!

• Liten med Mindre

BS - hur har det gått med sovandet? Har ni behövt campa mer?

• Liten med Mindre

Hej tjejer!
    Förkylt var det här! Blä! Tror nog Mindre är lite snorig hon med. Så det blir inget fika för oss idag. Hörde att Omsan fick ställa in med - så jag vet inte om det är några kvar.

En annan gång kanske?

Kram!

• Liten med Mindre

MrsB - Att du orkar! Jag undviker numer att ha kläder jag måste stryka, och inte ens lakanen blir maglade i tvättstugan eftersom både maken o jag längtar i säng när tvätten väl är torr. Önskar att jag orkade. Men den tiden kommer väl snart igen...

Är det förresten någon som vet varför man ofta känner sig som piggast och mest alert precis innan en förkylning slår till? Jag var jättepigg hela veckan fram till torsdag kväll. Inte kan väl en ynka första tur med T-bana göra oss förkylda? Måste vara nåt annat... Fast det är ju lätt att tolka så när man som jag inte uppskattar trängseln i T-banan.

Någon som vill rösta fram en annan dag för fika/brunch/lunch? Det tycks ju alltid gå åt skogen för mig när jag planerar ihop något... Fick influensan när jag bokade brunch förra året. Eller drar jag förhastade slutsatser igen.

Nu har vi i alla fall varit o handlat smoothie-ingredienser och mega-bullar. Får se om vi kan gotta oss framför tv:n. Inte Mindres starka sida.

• Liten med Mindre

Grattis Nattson! Hoppas att du får fira ordentligt idag.

Förkylningarna här är väl på bättringsvägen. Inatt vaknade Mindre (eller skrek i sömnen) bara varannan timme istället för varje. Fast å andra sidan satt vi uppe och åt o bytte blöja 2 gånger mellan 2 och kvart över 3... Suck! Och inte tog hon någon lång förmiddagssömn som hon gjort dagarna innan heller. Hann inte riktigt somna.

Det lite trista med krassligheten är att min mage samtidigt bestämt sig för att bli dålig igen - sju/åtta år sen sist. Inte alls skoj - vill ju inte böjra med medicin igen. Får se vad läkaren föreslår när hon ringer tillbaka.

Vi får väl muntra upp oss med promenad i solen. Någon nytta med de lediga dagarna, förutom att jag lättare matchar in bebbens glada ögonblick med.

Fast just nu är hon mer tröttgnällig än glad - got to go!

• Liten med Mindre

Nenne - Fy vad trist.

Har fått sparken med en gång, inte alls skoj. Och då behöll de folk som var mer nyanställda för att de kanske ev skulle få uppdrag, medan jag och de som var mer erfarna fick gå för att vi just avslutat uppdrag (konsultbranschen). Fast på den tiden hade jag lätt att få nytt jobb, nu går det jättetrögt. Alla jobb jag hittar som ev kan vara något innehåller en väldig massa andra saker som jag inte har erfarenhet av - typ 50-50.

Sitter själv med ångest över magen. Vill ju helst inte behöva medicinera igen (inflammerad tarm), vet ju inte vilka sidoeffekter medicinen hade egentligen, och vad som bara var stress. Men jag vet inte om jag vågar mig på att leta upp någon sån där holistisk kostcoach som säger att jag aldrig mer får äta mejeriprodukter, mjöl, kött - och helst leva på okokt "levande föda"

• Liten med Mindre

Hej hej!

Hälsningar från snor- och host-träsket. Stora kramar till Tinga o Telis!!! Har läst och snörvlat av andra anledningar än snor o trötthet...

Vi fick förkylningen rejält hela familjen, jag först, sen Mindre och så maken. Lilltjejen hostar fortfarande och kräks slem, fast febern som satt i ett par dagar har minskat. Suck - jobbigt med sjuka barn. framför allt första gången hon var sjuk. Första nätterna vaknade hon varje timme, därefter varannan timme. Så nu är vi lite slitna. Bara en natt hon sov jättelänge, men då hade hon först kräkts upp hela middagen, så jag väckte henne ändå så att hon skulle få i sig något...

Aldrig är man nöjd.

Nåväl - någon som är sugen på lunch imorgon tisdag? Har inte bestämt om vi ska gympa eller ej, men till stan ska vi i alla fall.

Kramisar till alla!

• Liten med Mindre

Frejis förresten - du frågade om magen. Det finns inget sätt att lista ut varför det händer nu. Man vet inte orsaken till inflammatoriska tarmsjukdomar, även om många trendiga kost- o hälsocoacher menar att maten påverkar. tror säkert att det är lite sånt och lite annat med.

Har fått medicin, men jag vet inte om den gör någon nytta än. Det tog ett tag att lista ut om jag kunde ta den när jag ammar, men två av läkarna tyckte att det var ok, det ska gå, så nu stoppar jag i mig den i alla fall. Har inte märkt något på Mindre.

Svar på tråden Barnkarusellen