• Zozo

Barnkarusellen

En fanig fraga fran en nybörjare.... Nu har vi ju laaangt kvar men man vill ju gärna vara lite förutseende och planera ända (utan att för den skull springa iväg och köpa ngt) men hur vet man vad som behôvs i början (dvs när en bebis bestämmer sig för att komma till världen)??? Finns det ingen slags checklista som inför bröllopsplaneringen typ? Känner mig helt vilse bara vid tanken..

• Zozo

Izzie; det är absolut rätt beslut när de inte kan göra ngt ända. Jag behövde ju hjälp när maken blev akut inlagd och ick därför informera mamma. Pappa som var i England informerade vi dock inte förrän han kom hem; fanns ingen vits med att han skulle oroa sig innan.

• Zozo

Killnamn är jättesvart - och för oss maste det dessutom lata bra pa minst tva olika sprak vilket gör att manga namn gar fetbort. Sedan har jag vissa namn som jag gillar men jag gillar inte deras betydelse.. suck!

• Zozo

Jo just ja.. om man skulle ta namn i släkten.. vad sägs om Viking, Reinhardt, Lawrence, Hippolyte...??

• Zozo

Lappis - ja tyvärr! Fy vilka namn! Hippolyte kommer ur den franska delen av släkten.

Min örste pojkvän hette Ulf-Peter.. börk! Fast det värsta var en kille som faktiskt hette Kent-Jesus... Stackars barn!

• Zozo

Kasta HIT nagra da! Vi har inte ett enda killnamn men flera potentielle tjejnamn! (Kan ju ge mig TUSAN pa att det blir en kille bara för det!)
    Maken gillar Paul men jag är väl sadär... later gammalt och trakigt. Jag gillar Neo men da tänker maken bara pa Matrix.. Tim är ok men det tycker maken later som en hund.. Teo är en variant men där är det betydelsen som jag har svart med plus att det verkar bli sa vanligt.

• Zozo

Skane?? Har aldrig hört nat namn som later speciellt fult pa skanska.. men det beror ju ocksa pa VILKEN skanska man pratar opm *fniss*

• Zozo

Det beror pa vilken skanska som sagt. U later inte speciellt annorlunda i MIN skanska, men i Lundatrakten uttalas det ju nästan som "O" eller ännu värre "EO". Personligen har jag ju svarare för det rullande "r"et som jag ofta tycker later preteniöst *fniss* Tänk sa olika det kan bli.

Vi maste hoppa över namn med H i för det later urfanigt pa franska! 'arald 'åkan 'enrietta...

• Zozo

Trodde det var bilmecken eller nat som lade sig i

Tinga, varifran i Skane kommer du? Later inte som om vi har samma dialekt *fniss* fast jag har en helt sjuk dialekt som kommer av att jag flyttat runt sa mycket. (Klar nordvâstskanska i botten blandas med ex finlandssvensk mamma, langvarig vistelse i Smaland och Närke samt 10 ar i Paris.. )

Svar på tråden Barnkarusellen