• Nattson

Barnkarusellen

Bs, man känner direkt om de är vänligt sinnade! Men någon som uppfattas som arg eller elak från början kan i själva verket vara vänlig bara det att den inte vet riktigt hur den tex ska be om hjälp eller göra för att få uppmärksamhet.

• Nattson

Bs, nej denna vill nog inte ha hjälp och jag vet faktiskt inte varför han var i vårat vardagsrum. Kommer han igen får jag väl fråga, men nu blev jag så förvånad och skraj så jag kom av mig helt. Jag vet vad jag ska göra om det blir störande så det är lugnt.
    Mest irriterad var jag för att jag väckte Mini i magen com levde runt till tusen efter mitt lilla svanhopp ner i säng

• Nattson

Muggles, jag tycker att det är väldigt intressant att höra om hur du känner dig i kroppen nu en tid efter förlossningen! Jag är ute och går en del nu och funderar på att köpa ett par lätta hantlar så att jag tränar armarna lite inför framtida lyft. Har också undrat hur kroppen ska vara efter träning osv... Men jag får ta den som den är helt enkelt!

• Nattson

Lappis, du är en superdam oavsätt vad läkaren säger, även om jag som alla andra hoppas på glada nyheter

• Nattson

Lappis, visst är det så. Gör man något som man gjort förr förväntar man sig ett visst resultat och blir så jäkla frustrerad om man inte får samma. Hoppas att det går bra på kontrollen!

• Nattson

Men kära nån Lappis vilken berg och dalbana, varför ska kroppen luras så?! Stor kram till dig!

BS- Förstår att du inte vill längre, men det kanske är dags att göra som AM säger? Det måste vara så sjukt svårt att inte amma eller ge mat när barnen gråter för att de inte får som de vill. Men det måste vara du som bestämmer, stå på dig och kram på dig!

• Nattson

Lappis hoppas att du får en bra helg i Paris!! Kram

• Nattson

BS, jag kom på en sak när du sa att Iris fick utslag av morrot. Jag är allergisk mot morrötter och äpplen om de inte är i mat eller paj. Morrot innehåller något ett ämne ( kommer inte ihåg vad det heter) som är ganska så starkt. Äpple har det också. så det kan vara så att Iris är överkänslig mot det och därför får utslag. Jag kan äta en halv rå morrot ungefär innan det börjar sticka på tungan.

• Nattson

MrsB, verkar vara vanligare än man tror att vara allergisk eller överkänslig mot just morrötter och äpplen!

Idag har vi tvättat inför resan till Kanada. Vi åker på tis eller onsdag. Det beror lite på hur det ser ut med platser.
    Jag känner mig lite nervös inför flygandet och tidsomställningen. Men Piggelin, jag tänker på dig! Jag tänker att har du klarat det så ska jag också klara det.

Jag är så jäkla hemmakär och kan tycka att det är jobbigt att åka i väg i vanliga fall, nu med lite extra hormoner så rullar tankarna extra mycket!

Vi köpte vagn i fredags! Min man har varit så emot att köpa en ny vagn för att de är så dyra, men vi hittade en för bra pris där allt ingick, så vi slog till!

• Nattson

MSW, det blev en Eurobaby av modellen Stockholm.
    Ja jag tror också att det blir bra med resan, börjar till och med se fram emot den Det ska bli skönt att komma bort, det har varit en intensiv höst och detta år har börjat tungt med illamående och trötthet. Men det är mycket bättre nu så jag ska försöka njuta av semestern som varar i två veckor!

Vad tråkigt att du mått illa. jag höll på att spy i fredags, men det var mest för att middagen blev så sen och jag hann bli rejält hungrig. Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Barnkarusellen