Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

gosnosen, jag tror att det är jättebra att inte ha några symptom. Jag tycker att det verkar vara vanligare att folk inte har några symptom innan dom plussar än att dom har det. Håller tummarna stenhårt tillbaka!

• Telemarkgrrl

Äsch, jag är inte så stark. Jag är ju förstås jättenervös för att nästa försök ska sluta på samma sätt eller att det inte kommer att funka på andra sätt heller. Men den där lilla farbrorn som ringde från Falun lät så ärlig och min (och Lappis ) doktor säger också att dom är väldigt ärliga och att dom skulle ha sagt till om det var helt kört och att vi inte behöver försöka något mer.

Men jag kommer att vara ett nervvrak mellan ÄP:et och innan dom ringer om befruktningen nästa gång (om det nu blir något ÄP...).

• Telemarkgrrl

Sweetis, jag håller också tummarna idag! Fast jag är säker på att sötnöten ligger där inne och sprattlar med benen och spretar med fingrarna och ser alldeles alldeles perfekt ut! Kram!

• Telemarkgrrl
    Sweetstreet63 skrev 2008-02-26 20:56:14 följande:
    Tack iallafall ni gullisar som höll tummar och så!! Nu håller jag tummarna att det inte visar sig var ngt allvarligt...
    Raring, du det gör jag också!! Det är säkert ingenting alls men jag förstår att det var en superjobbig dag! Hoppas att veckorna går riktigt fort nu till nästa UL så att väntan inte blir så lång. Stor kram!
  • Telemarkgrrl

Åh nej vad tråkigt, gosnosen!! Är du säker?!

Det där med kliniker är ju en hel vetenskap. Lappis kommer rekommendera CvL och jag Falun men eftersom ingen av oss varit på det andra stället så har vi ju egentligen ingenting att jämföra med. Min (och Lappis ) läkare sa att Falun är bättre på långtidsodling och på FET och att det är mindre och mer personligt. CvL ligger närmare, har fina lokaler, man får eget rum och samma statistiska resultat som Falun på 2-dagarsordling. Så det är bara en smaksak.

Ja, just det ja, på Falun får man äta frukost innan äggplocket, det får man inte på CvL.

• Telemarkgrrl

gosnosen, usch så tråkigt! Tröstkramar!

Vi fick iallafall köpa trepack i Falun trots att jag har högt FSH-värde (10 tror jag), inte extremt högt men ändå så högt att min läkare sa att det minskade chanserna något för att det skulle funka med IVF.

• Telemarkgrrl

Originalrosen, tycker du om Frankrike också? I så fall vet jag vem du är men annars har jag ingen susning.

• Telemarkgrrl
    muggles skrev 2008-02-28 09:13:27 följande:
    Varför får man inte köpa 3-pack om man har högt FSH-värde? Borde man inte få köpa det man vill??? Får man förresten köpa sig en ivf-omgång om man redan har ett barn (men inte kan få ett till)? Maken trodde inte det men jag kan inte förstå varför. Inte för att det är aktuellt, kan inte vi få ett till så nöjer vi oss med Moa för jag orkar inte gå igenom ivf (inte när jag har ett barn redan). Men frågan är principiellt intressant tycker jag.
    Muggles, när man köper ett trepack så innebär det att man får tre försök till priset av två. Kliniken måste ju då förstås tro på att man ska lyckas, kanske till och med på färre än tre försök, för att dom ska tjäna på det. Ett högt FSH-värde innebär att man kan ha svårare att lyckas bli gravid och kliniken måste ju då räkna på vad som är lönsamt för dom.

Om man redan har ett barn är det inga problem att betala för att göra IVF:er, det är det många som gör. Däremot så kan det kanske vara svårare/omöjligt att få gratisförsök av Landstinget, det vet jag faktiskt inte?
  • Telemarkgrrl

Nenne!!! Du är då ALLTID välkommen!!!

Svar på tråden Barnkarusellen