Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Idag har vi hittills bara bytt kläder en gång, vi får väl se hur länge vi klarar oss till nästa gång! Vad dåligt blöjorna håller tätt, suck. Pigg är hon i alla fall fast äter gör hon ju inte. Det var nu nio dagar sedan hon började matvägra och nu får jag inte i henne gröt alls längre. Välling har hon ju aldrig gillat och nu är det knappt någon vanlig mat går i heller, det är fruktpuré och amning som gäller, suck.

• BrudSommar2006

Liten, en sådan söt liten Mindre!!!

Iris verkar bättre nu, skönt, fast vi väntar till i morgon med att åka och handla för säkerhets skull. Någon matlust verkar ju dessvärre inte på väg tillbaka.

Telis, stort lycka till!

Tinga, trevlig resa!

Mrs B, hoppas på fika i oktober då!

• BrudSommar2006

Liten förresten, jag tycker att Mindre är lite lik dig på bild nr två!

Iris är inte bra från sin diarré än, även om hon bara bajsat två gånger idag. Äta vill hon inte, det är märkligt, när jag lyckas få in en sked mat i munnen på henne så grimaserar hon som om det vore jätteäckligt, alternativt att det gör ont. Först tänkte jag att det gör ont från tanden som är på väg upp men hon biter ju på hårda saker hela tiden och maten är ju mjuk. Kanske har hon ont i halsen. Hon måste ändå tycka att det är gott för hon försöker äta ett par skedar till och grimaserar men vid sked tre eller fyra så hulkar hon så att hon nästan kräks och sedan öppnar hon inte munnen mer. Fast fruktpuré går bra i alla fall några skedar till, undrar om det är lättare att svälja. Febern verkar borta i alla fall, idag hade hon 37,5 men jag funderar på om jag ska ringa bvc eller sjukvårdsupplysningen eller nåt i morgon, det är så många märkliga symptom och man vet inte vilka som hör ihop eller om hon drabbats av flera saker på en gång.

• BrudSommar2006

Vad är långtidsodling? Varför är det bättre?

Frejis, när var det dags för er?

Jag är grymt imponerad av er som lyckas baka på dagarna, jag känner inte att jag har tid till någonting alls mer än allt slit för att försöka hålla Iris på hyfsat humör. Man är helt slut när maken kommer hem från jobbet på kvällarna.

Piggelin, tänk att du väger mindre nu än innan graviditeten, jag väger 20 kg mer! Hittills har jag inte lyckats att gå ner någonting, jag promenerar på dagarna men kan inte gå mer än ca 45 minuter till en timme åt gången, mina höfter och min rygg är helt kass sedan förlossningen.

Jag är inte så intresserad av hockey faktiskt men när jag bodde i Skottland så var jag på hockey där en gång, det var verkligen hur kul som helst, de var ju inte så jätteduktiga om man säger så...

• BrudSommar2006

Pust, vilken dag det har varit, Iris hade sådan diarré hela förmiddagen att vi först pratade med sjukvårdsupplysningen som egentligen inte hade något mer att rekommendera än att fortsätta helamma och försöka få i henne lite blåbärspuré. Sedan pratade jag med bvc som tyckte att jag skulle försöka få en läkartid för att utesluta att magen var dålig eller att hon matvägrar på grund av hals- eller öroninfektion men efter att ha varit hos läkaren i eftermiddag så verkar det inte vara fallet. Sedan har hon klarat blöjbytena tills nu ikväll då det tyvärr var dags igen. Så i morgon kan inte Iris komma i alla fall, dagsformen och hur mycket jag måste amma får avgöra om jag kan komma själv men jag hoppas ju på det. Usch vad jobbigt det är att helamma igen, det trodde man ju att man skulle slippa vid det här laget. Och gisses vad grinig Iris är, man ser bara fram emot att hon ska somna in för kvällen så att det blir slut på allt gnäll. Fast det är ju synd om henne förstås.

• BrudSommar2006

AM, synd att du inte kan komma i morgon, grattis till auktionsinropet! Vi ropade ju också in en matta från auktionsverket för någon månad sedan och tog hemkörning, fast det var tyvärr rättså dyrt hit till förorten. Vi ropade in en kristallkrona samtidigt som ju behövde hänga så vi hade ingen möjlighet att hämta själva, annars hade vi nog gjort det om det bara gällde mattan.

Sweet, hur har det gått på jobbet? Du var visst lite orolig att det inte gått så bra? Hoppas att du får vara hemma och vila i helgen i alla fall.

• BrudSommar2006

Hur ser man vilka ägg som har störst chans? Det är väl inte så att något ägg stöter ut spermien igen? Kan man på något sätt se vilka ägg som inte kommer att fästa så bra om man lyckas med långtidsodling?

• BrudSommar2006

Tänk vad bebisar har korta armar, tänk om man hade så korta armar att om man sträckte händerna över huvudet så skulle de räcka till hjässan! Fast märkligt hur långt de når med de där små korta armarna och små klåfingriga fingrar...

• BrudSommar2006

Nej nu är det väl läggdags strax, jag vet ju inte hur mycket jag kommer att få sova i natt. Hoppas fortfarande att jag kan komma i morgon, fast utan Iris. Om hon lyckas äta under förmiddagen så kommer jag, annars så blir det nog för länge för henne att inte få amma på tre - fyra timmar eftersom vi ska försöka få i henne så mycket vätska som möjligt. Sjukvårdsupplysningens förslag var att vi skulle försöka ge henne en sked blåbärspuré var tionde minut för att vänja magen igen men jag försökte i eftermiddag och gav snabbt upp, det var för knepigt att lyckas få in en sådan rutin!

• BrudSommar2006

FruLlan, kul att höra från dig, jag förstår inte riktigt varför du fått för dig att du inte är välkommen??

Som tur var så trodde ju inte läkaren att det var det där elaka viruset som Iris råkat ut för utan att hon egentligen är frisk redan nu men att bakteriefloran i magen tar lite tid på sig att återhämta sig så enligt henne så smittar inte Iris längre. Vi får se hur det går idag men just nu sitter Iris på golvet och leker och skrattar. Eftermiddagen igår var ju också betydligt bättre än förmiddagen tack och lov, kanske börjar all blåbärspuré verka nu. Jag tror att planen för dagen är att vi åker in till stan alla tre och så går maken och Iris ut och går en timme medan jag sitter på Mornington. Så Iris kanske kommer in och visar upp sig en stund bara utan att sitta med vid bordet.

Svar på tråden Barnkarusellen