080726 Brudar?!
jags ka med gifta mig de datumet! Hur långt har du kommit i planeringen?
jags ka med gifta mig de datumet! Hur långt har du kommit i planeringen?
Det som är klart:
*Den perfekta klänningen! Den är så fin!
*Mina skor är köpta och kommer med posten, jag hoppas det passar.
*Mannens Kläder (allt utom slipsen)
*Kyrkan bokad
*Våran transport från kyrkan till festen
*Fotograf
*Två underbara brudtärnor
*"save the date" magneter utskickade
*Lokalen bokad
*Min bror ska laga maten så vi måste bara bestämma menyn
nej, det känns som jag har massor kvar. Jag är på semester i sverige och jag har bara en månad på mig att göra allt som ska vara klart till bröllopet.
Vi gifter oss i Sura Kyrka kl 16.00, det ligger i västmanland utanför västerås.
Ni då?
Jag har precis pratat med prästen och det går bra för honom att prata engelska, så det känns skönt.
Nu har jag också bokat hotell natten, håruppsättning och Makeupen.
Jag bor i bor i Utanför San Francisco i Californien
Jo det är jätte svårt att planera allt, men som tur är så är jag på semester hemma i sverige tills den 25 så jag försöker få det mesta gjort nu.
Vi ska gifta oss i Sura Kyrka, det ligger ca 20 min utanför Västerås
Jag vet inte ännu hur många som kommer ifrån staterna, men jag tror att det bara blir 3 st, sen kommer 2 från england, 1 från tyskland och 1 från Danmark.
Jag hoppas att vi inte behöver stressa så mycket innan, jag kommer vara har i 3 veckor innan bröllopet så jag hoppas på att hinna med allt det sista då.
Jag kommer ju ta med mig det mesta från staterna så jag får hoppas på att inte det blir för tungt, jag vill ju inte betala övervikt på flyget.
Det jobbiga kommer att bli bröllopsklänningen! Jag tänkte ta med mig den som carry-on för jag vill inte packa ner den i någon väska. Tänk om de skulle tappa bort väskan.. oj oj, nej det vågar jag inte utsätta mig för!
Hur går det för er andra i planeringen?
Jag känner lite panik över att jag inte änns har börjat med inbjudan, vigselprogram, festprogram mm..
Ja det låter bra, jag har ju redan skickat "save the date" kort så alla vet när bröllopet är.
Jag tänke försöka få iväg inbjudan i slutet på mars, så då har jag ca 3 veckor på mig hemma efter jelaggen och allt har lagt sig
Är det någon av er som har beställt från gojane.com?
Jag och mina tärnor ska beställa därifrån och vi undrar lite om storlekarna? Vi ska mäta och följa deras storleksguide, men ibland så kan det ändå bli fel. Tack för hjälpen
Jag bor i utanför San Francisco i Kalifornien. Men jag kommer från Västerås / Surahammar. Bröllopet kommer vara i Surahammar.
Jo det blir lite jobbigare, men jag var nyss i Sverige och hälsade på i en månad så jag fick jätte mycket gjort då.
Jag köpte inbjudningskort igår så nu måste jag börja fundera ut vad som ska stå i inbjudan. De måste ju skickas snart.
Jag skickade "save the date" kort för några månader sen. Så det är inte så brottom med inbjudan.
Jag var au pair och träffade min man här, sen så blev jag kvar.
Jag trivs jätte bra.
Jag har precis börjat med inbjudan.
Kan man skiva så här?
VÄLKOMMEN TILL BRÖLLOPET MELLAN
Elin Helsing
&
Jeff Dilley
VI GIFTER OSS I SURA KYRKA
LÖRDAGEN DEN 26 JULI 2008 KL. 16:00
EFTER VIGSELN BJUDER VI IN TILL
MIDDAG SAMT BRÖLLOPSFEST
PÅ KÄLLMORAGÅRDEN