• AllStared

080726 Brudar?!

Jag skulle gärna vilja veta hur många andra som gifter sej 26/7 i sommar.

Kul att se hur populärt datum man har och vad ni andra brudar tänkt göra av eran speciella dag...

Hoppas på svar... :)

• Svar på tråden 080726 Brudar?!
  • Anettan73

Hej på er brudar. I fredags blev det 7000 kr fattigare inför bröllopet.

hämtade min klänning så jag bet rest belopp, Tobbes skor, köpte ljus på IKEA så även lakan som jag ska ha som dukar, servetter till kaffet och nattamaten. bröllopsbubblor istället för ris. Zeths kläder bet. ljusunderlägg, Jag ska ju ha blockljus. Hade tur på ikea. 15:- st för lakanen som e ok till dukar men inte som lakan , ljusen var på rea 10:- st för 14 cm höga ljus. Ljusfaten köpte jag på en lågprisbutik här i Eslöv 6 st för 44:- Det är glas underlägg

• AllStared

Anettan73 - oh massa saker som blir klart.
    Skönt de! :)

Själv ligger saker och väntar, så snart får vi speeda på för att göra saker.

• Frojz

Vi gifter oss 26/7 2008 i vackra Rättvik, Dalarna!

• Anettan73
    Frojz skrev 2008-03-31 11:24:47 följande:
    Vi gifter oss 26/7 2008 i vackra Rättvik, Dalarna!
    Hur långt e du kommen.. Har du någon hemsida...
  • Frojz

Tyvärr ingen hemsida! Menar du hur långt jag har kommit med planeringen?!

Anettan73 skrev 2008-03-31 11:41:19 följande:
    Hur långt e du kommen.. Har du någon hemsida...
  • Frojz

Att det här med att planera bröllop skulle ta en så´n stor del av min tid va´jag inte beredd på. PIU!
    Men alla bitar börjar falla på plats. Vår toastmaster sa tidigt till mig att ta hjälp av någon med planeringen och att våga delegera ut uppgifter till andra. Jag älskar att planera och framförallt att ha kontroll men nu känns det bara skönt att slippa göra allt själv. Dukningen och dekorationerna kommer min svägerska att göra, det blir som en överraskning till oss.(mest mig kanske =) )
    Cateringen fixar en hel del oxå.
    Det som har varit mest intressant av allt det här med bröllopsbestyren är att jag var tvärsäker på vilken klänning jag skulle ha. När jag väl var iväg och provade så blev det en klänning som var tvärtemot allt jag hade tänkt mig innan. Det var andra klänningen jag provade dessutom. Både jag och min brudtärna stod och snyftade så jag är säker det blev Rätt.
    Lite tankar om bröllopsplanering bara!

• Anettan73
    Frojz skrev 2008-04-01 18:35:28 följande:
    Tyvärr ingen hemsida! Menar du hur långt jag har kommit med planeringen?!
    Japp... Jag kom på idag att jag har inte så himla mycket kvar..
    Mest inhandling, av tex favors, dricka, bladen till festhäftet.
    Och rest av tårtan..

Jag har faktiskt planerat allt själv. Sen har jag iofs bett om råd eller tycke.
    Känns skönt att ha kontrollen över allt. Förutom att svärisarna skulle tvunget vara med att ta hand om gästlistan. E rädd att den inte kommer att stämma...
  • Anettan73

Det går framåt.

Var hos frissan i lördags o gjorde provuppsättningar....

Svar på tråden 080726 Brudar?!