• hope78

kuvert avg?

har hittat drömstället att ha våran bröllops fest på och nu undrar vi om vi har fått bra pris.
    vi är erbjuden grill buffe.m.kock inkl dryck till maten kaffe m avec hyra av resturang, personal, dukning/dekoration mm vi ska bara komma med förslag ang färg tema mm så ordnar dom allt.Dock ej musik.650kr per kuvert är det ett bra pris lr?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 23:02
    ja det är priset vi ska betala...inte gästerna...

• Svar på tråden kuvert avg?
  • sanber

Jag tycker eprsonligen det rä alldeles för dyrt!
    Tänk er ett par = 1300 kr + allt runt omkring,
    Nä jag är av den åsikten att ca 250 kr per kuvert känns lagomt..
    för ett par blir det 500 kr ungefär så mycket som jag "tror" de föesta lägger ner på bröllops present..

men ni kanske har andra "sorts" vänner..! :_)

• sanber

eller vääänta nu...

är det priset för er??? inte som gäsrterna ska betala?

isåfall är det ju jätte bra pris tycker jag!

• maella

Tror att det är ganska bra pris, jämför bara om ni skulle gå ut och äta en kväll.. Ni kan väl önska att gästerna bidrar med kuvertavgift istället för att ge er en bröllopsgåva?
    Tänk bara på att om man är ett par eller kanske en hel familj kan det bli kanska dyrt, man köper ju oftast nya kläder också...

• Manikos

Jag tror du har missuppfattat frågan, det är det priset de kommer att betala per gäst till stället
    Jag tycker att det är ett ganska bra pris speciellt om drycken är medräknad.

• kexxet

Det är ett JÄTTEbra pris..Våran kuvertavgift är på 995kr/per person..

• BlivandeFruJohansson

Om priset är för er tycker ja de är kanon! Men om de är för gästerna att betala är de för dyrt.. Men de är min åsikt..

• Manikos

Ahh du hade upptäck det själv

sanber skrev 2008-02-01 21:59:00 följande:
    eller vääänta nu...är det priset för er??? inte som gäsrterna ska betala?isåfall är det ju jätte bra pris tycker jag!
  • markusofrida

Jag tolkar det som att du hope78 ställer frågan om det är rimligt för er som står för festen att betala 650:-/kuvert... inte gästerna. Men kanske har jag fel?

Jag tycker dock att 650:-/kuvert är ganska dyrt. Jag tittade på en liknande lösning här i Linköping och fick då ett pris på 450:-/kuvert. Men å andra sidan så beror ju priserna mkt på vart det är... läget brukar man få betala extra för. Å är det drömstället så ska man absolut betala det lilla extra ;)

Lycka till med planerandet!

• Hofsan

Det är ett jättebra pris! Absoulut inte för dyrt om dricka ingår till maten(vin, öl, avec osv)
    Vi ska ha vår fest på ett slott och betalar 300 för en trerätters meny + 200/person att hyra slottet och sen tillkommer all dricka fast den får vi ta med oss själva som tur är så vi räknar runt 750 kr/ kuvert.

• förväntansfullbrud

Tycker att det låter som ett bra pris. Kolla bara hur mycket dryck som ingår så det inte är typ ett glas med påfyllning. Då blir det ju nästan ett måste att köpa till mer.

Svar på tråden kuvert avg?