Inlägg från: Pumpkin |Visa alla inlägg
  • Pumpkin

5 juli 2008

Vi gifter oss 5 juli kl. 15.00 i Tveta kyrka utanför Södertälje

Klart
    Klänning
    Sminkös
    Frisör
    Festlokal
    Kyrka
    Mat
    Bröllopsresan

Nästan klart
    Inbjudningar
    Florist

Kvar
    Övriga trycksaker
    Frisyr
    Skor
    Mannens kläder och skor
    Vigselring

• Pumpkin

Glömde hälften typ

Klart
    Klänning
    Sminkös
    Frisör
    Festlokal
    Kyrka
    Mat
    Bröllopsresan
    Övernattning efter bröllopet
    Övernattning natten efter (lyxigare)
    Övernattning för gäster
    Tärna
    Marskalk
    Fotograf

Nästan klart
    Inbjudningar
    Florist
    Tårta

Kvar
    Övriga trycksaker
    Frisyr
    Skor
    Mannens kläder och skor
    Vigselring

• Pumpkin

Vi är nästan klara, bara vi får hem våra CD-skivor som vi ska ha "infobladet" på så kan vi fixa klart allt och skicka iväg dem.

• Pumpkin

Var?

niklasbivandefru skrev 2008-02-12 09:13:50 följande:
    Fick hem et prov på våra inbjudningar i fredags, såg mycket bra ut, nu e dom på tryckeri och vi väntar med spänning på att se hur dom ser ut, sen är de inte mycket kvar!! var o köpte hårspännen till mina tärnor i lördags. Jo vi va och fick prisuppgift på tårta ca 80 bitar för 2000:- tycker ja va helt galet bra:)
  • Pumpkin

Var?

niklasbivandefru skrev 2008-02-12 09:13:50 följande:
    Fick hem et prov på våra inbjudningar i fredags, såg mycket bra ut, nu e dom på tryckeri och vi väntar med spänning på att se hur dom ser ut, sen är de inte mycket kvar!! var o köpte hårspännen till mina tärnor i lördags. Jo vi va och fick prisuppgift på tårta ca 80 bitar för 2000:- tycker ja va helt galet bra:)
  • Pumpkin

Hmm, undrar om jag inte såg det när jag var till Grusåsen sist...

Vad blir det för tårta då?

• Pumpkin

Smak? Tårtbottnar? Marsipan eller sugarpaste?

• Pumpkin

Nej, men hade vi haft en lämplig plats att ha tältet så hade jag gärna det

sofjoa skrev 2008-02-12 10:21:28 följande:
    vi gifter oss också den 5 juli...nån annan som ska ha sin fest i tält?
  • Pumpkin

Ja det är riktigt mysigt, så fort vi klev in i restaurangen visste vi att det var där vi skulle vara

• Pumpkin

Har inte beställt än och det enda jag vet är att jag ska ha rosa pioner

• Pumpkin
    hanjoh: Svårt att säga, men det tror jag inte. Ni vet ju bäst själva hur era gäster är och om de brukar åka på semester osv.

Förstår att det är svårt att få tag i fotograf, de bästa bokas upp väldigt långt iförväg. I alla fall de flesta. Vi bokade vår i september 2007.
  • Pumpkin

Inte för att vara taskig eller stressa dig ännu mer, men ja, då skulle jag också känna mig stressad Fundersam Men det beror ju på var man bor och vad man är ute efter...

Shenandoah skrev 2008-02-19 14:28:09 följande:
    Vi gifter oss oxå den 5 juli och jag börjar känna mig lite stressad med tanke på vad alla ni fixat redan!!! vi har bara bokat kyrka!!!
  • Pumpkin

Vad mysigt det låter Mrs Lejon!

• Pumpkin

Ja, fotograf får man boka i tid, annars är det typ kört Skönt att det löst sig i alla fall!

Jag har börjat kika på ring och ska beställa en diamant typ nästa vecka.

• Pumpkin

Vilken fotograf och florist ska ni använda er av?

Vi var och tittade på ring i lördags och var då in på Din Guldsmed, blev SÅ besviken. Hon som servade oss var inte särskilt serviceminded om man säger så, kände mig mest ivägen...

niklasbivandefru skrev 2008-02-20 11:56:16 följande:
    På lördag ska vi titta på ring åt mig :), titta på förslag hos floristen och han som ska göra tårtan och kolla på skor åt mig. På onsdag är det dax för besöka fotografen och catering firman :), kom på idag att de skulle va lite sött om det låg ett choklad hjärta med en fiskekrok i till varje gäst så de har jag styrt upp idag me (förklarar kroken senare)
  • Pumpkin

Ja det blir nog Två Hjärtan som får tillverka min ring, om jag inte tar guldsmeden på Täppgatan.

• Pumpkin
    Semesterbruden: 2 månader låter rimligt. Jag la beställningen i lördags
    Tänk på att alla inte använder sig av det guld du lämnar in, så är det viktigt för dig - fråga!
Svar på tråden 5 juli 2008