• Patrik - Bröllopstorget

Problem med sajten

Det har varit mycket problem med sajten den senaste tiden. I slutet av förra året hade vi ett fel i servrarna som gjorde att sajten fick periodvisa stopp på ca 5min helt utan förvarning och det hände flera gånger per dygn.

Efter det har vi även fått nya problem med vita sidor som förmodligen hade med en bugg i programvaran vi använder att göra. I ett visst läge slutade den leverera sidan till besökaren och man möttes av en vit sida.

Första problemet identifierade vi i januari och jag bestämde att köpa in ny utrustning. Den utrustningne är inte riktigt ännu på plats så allt är inte ännu utbytt.

Det andra problemet uppstod för ett par veckor sedan och har gjort mycket större påverkan då sajten varit otillgänglig ganska länge lite till och från. Nu har vi gjort mer konkreta uppgraderingar av mjukvaran som driver sajten och det verkar som om det löste sig. Vi får se under de kommande dagarna.

I slutet av januari planerar vi att göra om hela driftsystemet, dels för att vi ska certifiera allt så att vi följer PCI nivå 4 men också för att flytta över Bröllopstorget till samma platform som Familjeliv drivs i vilket är lite mer driftsäkert och bättre lastbalaserat. Med andra ord, sajten kommer att bli mer tillgänglig och mer säker mot attacker och hackers som vi blivit utsatta av väldigt mycket senaste månaderna.

Kreativ VD - Familjeliv Media AB
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 17:45
    Jag menar i slutet av februari förstås!
  • Svar på tråden Problem med sajten
  • Blomsterbrud

Trevligt, det tackar vi för..

• Nessan

Kommer ni att kunna göra något åt de inlägg i gamla trådar som verkar ha försvunnit i samband med lanseringen av nya BT? Finns det risk att ytterligare inlägg försvinner nu vid den nya uppdateringen?

• The Bumblebee

Patrik - Bröllopstorget skrev 2008-02-06 17:03:35 följande:

...I slutet av januari planerar vi att göra om hela driftsystemet...
    I slutet på februari kanske?
  • Nessan

Tihi, ja denna gång blir de ju definitivt försenade isf!

The Bumblebee skrev 2008-02-06 17:09:56 följande:

Patrik - Bröllopstorget skrev 2008-02-06 17:03:35 följande:I slutet på februari kanske?
  • MissieA

Bra! Hoppas det löser sig.

• 20080301

Då blir allt klart när jag redan är gift.
    jag har under väldigt lång tid inte kommit in på allt från fyra till åtta timmar. Tycker att det är under all kritik och är glad att det finns andra ställen man kan vara på.

• The Bumblebee

20080301 skrev 2008-02-06 17:20:04 följande:

Då blir allt klart när jag redan är gift.jag har under väldigt lång tid inte kommit in på allt från fyra till åtta timmar. Tycker att det är under all kritik och är glad att det finns andra ställen man kan vara på.
    Kanske är problemen ur världen nu. Jag har *peppar peppar* kommit in hela dagen idag! Första dagen på lääänge.
  • MissieA
    20080301 skrev 2008-02-06 17:20:04 följande:
    Då blir allt klart när jag redan är gift.jag har under väldigt lång tid inte kommit in på allt från fyra till åtta timmar. Tycker att det är under all kritik och är glad att det finns andra ställen man kan vara på.
    Jag håller med dig om att det är under all kritik!! Vi är väldigt många som hojtade till redan i oktober, men ingen ville lyssna och redan i början av Januari sa man att " om en vecka så är det fixat". Lova inte att det sker om ni inte är säkra, för då blir alla vi besvikna.

Vi tycker om sajten och det är därför vi blir upprörda och hoppas ni förstår det.
  • Limbolight

För mig är det bara problem på kvällar och nätter. Igår kom jag inte in mellan 20:00 och 00:30, sen gav jag upp och gick och la mig.

Kom bara till förstasidan och det var bara drygt 80 inloggade och ca 500 besökare, ändå fungerade ingenting!!

• Nessan

Idag har jag inte kunnat logga in på hela dagen! Detta är första gången det lyckades!

Svar på tråden Problem med sajten