Problem med sajten
Det har varit mycket problem med sajten den senaste tiden. I slutet av förra året hade vi ett fel i servrarna som gjorde att sajten fick periodvisa stopp på ca 5min helt utan förvarning och det hände flera gånger per dygn.
Efter det har vi även fått nya problem med vita sidor som förmodligen hade med en bugg i programvaran vi använder att göra. I ett visst läge slutade den leverera sidan till besökaren och man möttes av en vit sida.
Första problemet identifierade vi i januari och jag bestämde att köpa in ny utrustning. Den utrustningne är inte riktigt ännu på plats så allt är inte ännu utbytt.
Det andra problemet uppstod för ett par veckor sedan och har gjort mycket större påverkan då sajten varit otillgänglig ganska länge lite till och från. Nu har vi gjort mer konkreta uppgraderingar av mjukvaran som driver sajten och det verkar som om det löste sig. Vi får se under de kommande dagarna.
I slutet av januari planerar vi att göra om hela driftsystemet, dels för att vi ska certifiera allt så att vi följer PCI nivå 4 men också för att flytta över Bröllopstorget till samma platform som Familjeliv drivs i vilket är lite mer driftsäkert och bättre lastbalaserat. Med andra ord, sajten kommer att bli mer tillgänglig och mer säker mot attacker och hackers som vi blivit utsatta av väldigt mycket senaste månaderna.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 17:45
Jag menar i slutet av februari förstås!