• Disan

tips på leken uppdrag under tallriken??

hejsan undrar om ni har lite tips på leken upprag under tallriken??
    hade tänkt att ha den men letar och letar och hittar bara samma uppdrag på alla sidor och skulle vilja ha lite flera.

• Svar på tråden tips på leken uppdrag under tallriken??
  • Pumpkin

Hahahaha Var har ni köpt dem?

lillP skrev 2008-02-08 21:57:51 följande:
    Alla kort börjar med " Varje gäst får en uppgift. Din uppgift är att titt som tätt:"Här kommer några exempel. Det är 50kort i en ask."Placera ditt ansikte en sekund på ytor. Tex på ett bord eller mot en vägg. Fortsätt sedan där du var som om ingenting har hänt""Bli lyrisk över småsaker och klappa händer som om du vunnit jackpot. Fnissa lite då och då.""Avbryta dig själv mitt i menigar med: "-Va?" Fortsätt sedan din mening som om inget hänt.""Gulla med och klappa osynliga husdjur. Spela omedveten om någon påpekar ditt beteende. Det är din hemlighet att du ser djurspöken."
  • Disan

ja kanon.. vart kan man köpa dom??

• lillP

Vi köpte våra på Akademibokhandeln, men det finns nog på fler ställen. Har bla sett dem på Designtorget. Kolla www.abracadabra.se, där kan du säkert hitta återförsäljare.

• Pärlhönan

* Få ticks
    *Ät från din grannes tallrik
    * Var extremt hjälpsam
    * Var extremt lat
    *strunta i bordskick
    *stöt på värdinnan

osv.

Viktigaste av allt är att gästerna får inte visa varandras lappar.

• tågjäntan

På min ena kusins bröllop hade de satt olika lappar på 5-10 bord med olika uppdrag till brudparet - komma och putsa fönstren, bjuda på middag, picknick mm. Min bror fick i uppdrag att varje månad under deras första år som gifta och vid det datumet skicka en "grattis"-hälsning. (Han fullföljde detta och för att komma ihåg det tror jag han köpte till alla tolv gångerna på en gång och satte på något ställe för att påminnas om det.)
    Värdparet bad vid något tillfälle under kvällen folk kolla under stolarna. Undrar om det inte var så att det stod siffror på lapparna och sedan läste de upp vilket uppdrag personen hade fått.

• Jiel o Deps

Herregud, jag skrattar ju bara jag läser om det! Det MÅSTE vi ha till vårat bröllop!

• Disan

tack så hemskt mycke för alla tips.. jättekul. haha funderar nästan på om man skulle slänga in nåt på mig och min blivande oxå bara för att de verkar så kul fast då blir de ju ingen överraskning hihi

• Troll-P

Ge komplimanger till så många som möjligt
    Börja dina meningar med "En gång för lääääänge sedan..."
    När du pratar med någon så berätta om när "morbror Arne" gjorde något liknade, fast värre...
    Berätta något om dig själv som för din bordskavaljer som ingen vet.
    Andas ljudligt genom näsan när du blir tilltalad.
    Berätta för dina bordsgrannar om 10 saker man kan göra för att driva bröllopsgäster tokiga, exemplifiera
    Låtsas att du hör röster.
    Fnissa som en liten flicka när du blir tilltalad (kille).
    Säg "Jasså" med basröst när du blir tilltalad (tjej), prata normalt i övrigt.
    Osv...

Tänk på att på ett bröllop ska man ha kul - så skippa "snacka skit om värdinnan" och annat som kan missförstås eller uppfattas som förnedrande. Det gäller att välja rätt sak till rätt person.

• Disan

hejsan och tack så mycke.. 9ja där håller jag med.. jag har sållat bort alla taskiga saker eftersom de inte är en vanlig fest det handlar om men har dock sparat de taskiga tipsen ändå haha för annat tillfälle

• Flebbet

Sitter fast med samma sak, Har tänkt att även ha uppdrag till barnen som är bjudna.
    De jag har att bidra med till er är

Avsluta redan tydliga meningar med "Om du förstår vad jag menar.."

Klaga över hur många bra TV-program du missar för att du är på bröllop

Klaga över att maten är kall. Vid upplysningen att maten ska vara kall svarar du "Men ändå.."

Använd dig av felaktiga ordspråk
    T.ex ropa inte hej i glashus

Upprepa "Fast vit är verkligen inte brudens färg"

Svara dina bordsgrannar med "Ja, du får ju tycka vad du vill.. Men det är fel"

Bli exalterad över små detaljer med dekorationerna

Fråga Brudtärnan flertalet gånger om hon inte är avundssjuk för att inte hon gifter sig

Blanda ihop dina bordsgrannars namn

• Chicita
    Flebbet skrev 2013-11-21 15:55:45 följande:
    Sitter fast med samma sak, Har tänkt att även ha uppdrag till barnen som är bjudna.
    De jag har att bidra med till er är
    Tror i och för sig att de flesta i just den här tråden redan har löst sina uppdragsfrågor eftersom att tråden (och senaste inläggen i den) är från 2008 Flört

Men kanske andra har liknande funderingar Glad
  • Flebbet
    Chicita skrev 2013-11-21 15:58:02 följande:
    Tror i och för sig att de flesta i just den här tråden redan har löst sina uppdragsfrågor eftersom att tråden (och senaste inläggen i den) är från 2008 Flört

Men kanske andra har liknande funderingar Glad
    Lite så jag tänkte ;)
Svar på tråden tips på leken uppdrag under tallriken??