Ni som ska ha Tema bröllop...
Vad ska ni ha för tema ?? Många som tar medeltidtema har jag förstått ( har själv vart på ett sådant,väldigt vackert ) men finns det andra som valt något annat ?Ni kan väl berätta så intressant att höra
Vad ska ni ha för tema ?? Många som tar medeltidtema har jag förstått ( har själv vart på ett sådant,väldigt vackert ) men finns det andra som valt något annat ?Ni kan väl berätta så intressant att höra
vi ska ha "sagan om ringen" tema. är ett tag kvar, men bla i klädval, musik osv och kommer nog bli lite inspiration från medeltiden med.
men har sett lite andra med 50tals-bröllop, maskeradbröllop, goth, western osv...
man får låta fantasin flöda.
på www.gamman.se kan du hitta mycket bra tips,bilder, länkar och forum med mer temabröllop och annat bra.
Vi ska ha karibiskt/latinamerikanskt tema. Kommer ha karibisk buffé och sedan blir det mycket dansmusik under kvällen med latinamerikanska rytmer. Ska heller inte ha traditionell brudvals, utan hoppas m2b hinner lära sig mambo, cha-cha-cha eller något annat latinamerikanskt.
sagan om ringen , är inte det lite princesstema lixom ??
nja inte från min synvinkel iallafall. blir inget glitter och stor prinsessklänning med sagoslott på tårtan. mer åt fantasyhållet isåfall.
mer vackert men enkelt. svårt att beskriva. circlet som huvudsmycka och enkla men fina smycken. klänningen liknar den i mitt galleri fast jag ska inte ha en annan dekor och midjeskärp. sambon kommmer ha en riddaraktig dräkt och musiken är såklart från filmen. sen blir väl maten typisk medeltid. sen blir dekorationen mycket med natur, vatten osv...
som sagt vi är inte klar med allt planerande ännu.
har du själv planer för tema?
Ja tanken är intressant. Men jag vill kliva in i sagornas värld mot cinderella hållet, dock inte riktigt så sockersött *L*
då ska du söka mycket på amerikanska sidor och på ebay, har sett mycket saker med saga/cinderella stuket när jag kollat runt. finns mycket fint.
Tack för tipset fenixx
Vårt bröllop kommer vara en modern variant av 1920talets gangster och mafia era, med svart och vitt som färgtema :)
Någon mer som planerar något likandet?