• Humlan66

Ni som ska ha Tema bröllop...

Vad ska ni ha för tema ?? Många som tar medeltidtema har jag förstått ( har själv vart på ett sådant,väldigt vackert ) men finns det andra som valt något annat ?Ni kan väl berätta så intressant att höra

• Svar på tråden Ni som ska ha Tema bröllop...
  • mysifer

vi tänkte ha det men så hittade jag ett annat stycke som vi ska ha istället när vi går fram (ska vara utomhus)
    men jag ska ha en ljuslila klänning som påminner om fionas och det finns en ganska stor risk att vi bland annat kommer att ha en drake på vår tårta som ser ut som hon i shrek

LloveC skrev 2008-03-14 09:59:47 följande:
    Hihi vad coolt!! Älskar shrek, det är äkta kärlek (vi hade introlåten till shrek som musikstycke i kyrkan )
  • Humlan66

Marsaphir Marlean skrev 2008-03-14 10:05:08 följande:

Med maskeraden... ;)
    va coolt

Vilka sagor finns det egentligen i typ princessstil

Cinderella
    snövit

sen då ? Ös på
  • Zsarah

törnrosa, men vet inte hur man skulle kunna få det till ett tema:)

• LloveC

vad kul
    Vår präst började prata om den egentligen omöjliga kärleken mellan draken och åsnan i vigseltalet, dom som inte sett filmen såg ut som frågetecken och trodde prästen blivit galen och dom andra tisslade om vem som var vem av oss

(jag fick vara draken )

mysifer skrev 2008-03-14 10:06:48 följande:
    vi tänkte ha det men så hittade jag ett annat stycke som vi ska ha istället när vi går fram (ska vara utomhus)men jag ska ha en ljuslila klänning som påminner om fionas och det finns en ganska stor risk att vi bland annat kommer att ha en drake på vår tårta som ser ut som hon i shrek
  • mysifer
    LloveC skrev 2008-03-14 11:03:09 följande:
    vad kul Vår präst började prata om den egentligen omöjliga kärleken mellan draken och åsnan i vigseltalet, dom som inte sett filmen såg ut som frågetecken och trodde prästen blivit galen och dom andra tisslade om vem som var vem av oss (jag fick vara draken )
    ja det ska bli roligt. sen samtidigt är det inte tänkt att det ska vara bara shrek utan då medeltida saga men filmerna är kanon till idéer. efter vigseln tänkte jag att folk skulle blåsa såpbubblor istället för att kasta ris och jag ska beställa rör med såpbubblor som jag ska göra om till trollspön
  • IdaÄlskarLennart

jag och min livande man hade faktikst tänkt välja "maskerad"tema .. cooolt =) vi hade tänkt klä mig med brudklänning och en sån där vit vacker mask för ögonen. han hade vi tänkt klä till zorro eller piraten i pirates of the karabien ;P

• johansdotter

Bruden sover genom bröllopet?

Zsarah skrev 2008-03-14 11:00:32 följande:
    törnrosa, men vet inte hur man skulle kunna få det till ett tema:)
  • Marsaphir Marlean

Skönheten och odjuret finns ju men det är väl rätt grymt att kalla mannen ett "odjur"?

• Zsarah
    johansdotter skrev 2008-03-14 11:21:38 följande:
    Bruden sover genom bröllopet?
    och väcks med en kyss då bröllopet är över:P
  • millanros
    mysifer skrev 2008-03-14 11:09:20 följande:
    ja det ska bli roligt. sen samtidigt är det inte tänkt att det ska vara bara shrek utan då medeltida saga men filmerna är kanon till idéer. efter vigseln tänkte jag att folk skulle blåsa såpbubblor istället för att kasta ris och jag ska beställa rör med såpbubblor som jag ska göra om till trollspön
    TÄnk bara på att de kan ge fläckar på kläder!! Kolla vad ni blandar med!!!
Svar på tråden Ni som ska ha Tema bröllop...