• Iluna

    vad tror ni om detta som möhippa???

    Jag ska planera min väns möhippa, å sitter å filar lite på ideer.. vad säger ni om detta???

    På förmiddagen morgonen. Åka iväg å köra fyrhjuling, hon e lite fart tokig.
    Efter de blire att spela in en musikvideo.
    Sen någon lunch picknik typ i kungsan eller nått..
    Sen tänkte vi hyra en privat relax avdelning med bubbelpol å snacks, lite dricka kanske ;) sen fixa ordning oss för kvällen.
    Åka limosin till en restaurang där man har ett privat rum och kan äta medans man sjunger karaoke.
    Stället stänger vid 23 tiden, så efteråt gå vidare någonstans, eventuellt strippklubb...
    Va säger ni?? låter de bra???

  • Svar på tråden vad tror ni om detta som möhippa???
  • Iluna

    skulle kunna fixa allas möhipor här..men tror inte era kära vänner skulle uppskatta det. Det är ju en lika stor grej för kompisarna som för bruden :0) tror väl inte de är så svårt att misslyckas med en hippa, så länge man har humöret å tjejerna med sig så blir allt skojj...

  • Eve of Eden

    Middag med eget rum och kareoke? Vad är det för ställe?? Låter väldigt intressant måste jag säga.. Kanske ska tillägga att jag håller på att planera en väns hippa i höst :)

  • maddiz83

    gud vad rolig!håller med de flesta,kan du ordna min med:)

  • lycklig78

    Jag skulle bli störtnöjd... Men mina vänner behöver inte lägga pengar på en strippklubb. Manliga "strippare" äcklar mig

  • yllika

    Låter kul, men hur mycket pengar lägger ni ner?

    försöker pressa ner priset på den jag planerar (är rädd att det hamnar på 1000 kr).
    Likt din en heldag med ett par aktiviteter (en fysisk och en pysslig) pickninck, bad av något slag på eftermiddagen ev. med massage el dyl. till bruden) avslutas med restaurang och karaokee på kvällen.
    Nån som har idéer?

  • lycklig78
    yllika skrev 2008-03-09 11:31:17 följande:
    Låter kul, men hur mycket pengar lägger ni ner?försöker pressa ner priset på den jag planerar (är rädd att det hamnar på 1000 kr). Likt din en heldag med ett par aktiviteter (en fysisk och en pysslig) pickninck, bad av något slag på eftermiddagen ev. med massage el dyl. till bruden) avslutas med restaurang och karaokee på kvällen. Nån som har idéer?
    1000 kr/person hade jag aldrig tolererat att mina vänner ska behöva betala för min möhippa.
  • yllika

    nej, och jag är rädd att många tycker det är för mycket.. man vill ju att så många som möjligt ska komma.

  • valkyriana

    Låter helt underbart- precis så vill jag ha det. Fast minus strippklubben. I stället ett champagnebord på något uteställe och festa järnet.
    Du låter som den ultimata tärnan

  • Nessan

    Yllika, är det inte något av det som står på planeringen som ni kan ordna själv, eller billigare mha kontakter? Tex att ni själva fixar middagen ist för restaurang, eller att några vänner till er (som inte bruden känner och som inte är med på möhippan) lagar all mat hemma hos nån av er och serverar och passar upp.

    De aktiviteter ni ska ha, är det ngn kurs el dyl ni går? Är det nåt ni skulle kunna göra själva? Typ om det är tex scrapbooking-kurs kanske nån i gänget är väldigt intresserad av det och pysslar mkt med det på fritiden kanske den kan hålla en liten "kurs" med er istället. Då behöver ni bara bekosta materialet och det kan bli minst lika kul om inte roligare ändå!

  • yllika

    Tack, jo jag har funderat i samma bana, får väl fråga runt i gänget om någon är bra på något..
    tanken med middagen är att möta upp med svensexan och vi blir då lite för många för att vara hemma hos någon (25-30 pers)

    kan man göra så att aktiviterna är frivilliga, tex om man har fäkning att bara de som vill delta själva betalar, resten är publik...?

  • yllika

    Någon som varit på Centralbadet mitt i sommaren en lördag em? funderar om det räcker att betala inträde (120kr) eller om man ska lägga flera tusen på att hyra bastuavdelningen... stog i dn att man fick vänta 1 h på att få komma in.. kanske är det lugnare mitt i sommaren..

  • Iluna

    ingen hitt med centralbadet en lördag...spelar ingen roll vilken sesong tror jag..brukar vara kanska fullt då. Man vill ju inte riskera att den blivande bruden inte får plats att bubbla....

    här har du annars ett bra tips..inte så dyrt..

    På Östermalm står vår Hawaiianska relaxavdelning med bubbelpool till ert förfogande! Passa på att ta ett avslappnande fotbad eller kryp upp i den mysiga soffan när du känner att du badat klart! Ta med badkläder! Handduk och badrock finns här. Varva doppen i poolen med härliga behandlingar och fly vardagen ett par timmar...
    Pris:
    Timme 1: 250 kr/pers
    Timme 2 - framåt: 125 kr/pers/tim
    I priset ingår färska frukter och juice - meddela vad just Ni önskar! Självklart får ni ta med eget vin el liknande.
    Max 10-12 pers
    INFO-FAKTA-RELAX-ÖSTERMALM
    Bubbelpool - ja, 6-7 personer
    Dusch - ja, 2 st.
    Fotbad - ja, 2 st.
    Vilo/Relax-soffa - ja, ca 5-7 personer
    Hängfåtölj - ja, 1 st
    Omklädningsbås - ja, 1 st
    Schampo/balsam/bodylotion finns på plats! Det finns även speglar och möjlighet att "fixa" till sig!
    I anslutning till soff-avdelningen finns även vår kundtoalett, i nödfall kommer kanske en annan gäst smyga in och använda toaletten.

  • yllika

    tack, jag har tittat på den också, men det känns lite litet, vi kan bli 19 st, fast troligtvis 15-16 men ändå..

Svar på tråden vad tror ni om detta som möhippa???