• jennyfer

    Sommarbrudar 2008

    Hej.

    Finns det någon mer här som ska gifta sig i Malmö i sommar? Tja, eller i vår eller höst? Det vore himla kul att hitta fler här att bubbla med?

  • Svar på tråden Sommarbrudar 2008
  • Mrs Marley

    Hallå hallå......

    ....bubbla på

  • jennyfer

    Härligt! Vi har bokat kyrka och lokal till den 2/8-08, men det är ungefär allt så det finns en del kvar att göra. Nästa stora grej är fotograf.

    Var ligger du i planeringen?

  • Ernhake

    Ny malmötråd, jag joinar trotts att vi inte ska gifta oss här i stan utan ute på österlen =)

  • jennyfer

    Vad kul! Österlen är så himla vackert.

    Har ni några tips på affärer för bröllopskläder? Jag har bara varit inne en snabbis i två, del Södra Högtisdkläder på Gustav Adolf och dels Cinderella.

    Fick ett rätt tveksamt intryck av SH. De envisades med att tilltala alla tjejer för "bruden" ("Vill bruden prova en annan klänning"). Det kändes bara krystat. Sedan tyckte de att allt var jättevackert. Förlåt, men allt är inte jättevackert och jag litar inte på folk osm inte kan erkänna det. Jag vill veta om det ena passar mindre bra än det andra, inte bara höra hur vackert allt är. (Uj, vad jag låter gnällig nu...)

    På Cinderella kändes de däremot ärligare. Hann dock inte testa så mycket där så det får bli ett besök till! Några andra tips? Har hört att det ska ligga en bra på Bergsgatan.

  • Embo81

    Tjing!
    Den 23/8 ska vi gifta oss! Någon som har bra tips på var man kan beställa inbjudningskort?

  • KazoLoz

    Hej malmo brudar

    Gifter mig hemma i Malmo 26/7/08! Det skall bli ett ordentligt baluns men slakt o vanner fran Holland (min pappas sida ca 20 pers) Sverige (en hel del svenskar oxa) samt min blivande makes engelska slakt o massor av kompisar fran Malmo dar vi bor. Koordinerar allt harifran London o lite klurigt ar det allt!

    Har dock fixat kyrka (St Petri) och festlokaler (Napoleon salen pa Tunneln/Mayfair) samt middag o dans pa Angavallen. I holland ar det tradition att man ater tartan direkt efter vigseln och eftersom vi har en del folk som bara kommer till vigseln o gratta efter at tyckte vi det kunde vara en bra ide att kora en kort champagne reception med tarta pa Mayfair (ligger ca 200 m fran kyrkan) innan vi packar in resterande gaster i en buss som far till angavallen dar vi skall festa natten lang!

    Fixat ar aven klanning, fotograf, band, har o make up, hemsida o skall just bestalla inbjudningskort.bestaller fran www.poobies.com/ som ar ett foretag som erbjuder ett mellanting mellan gor det sjalv o betalla helt fardiga. Priset ar bra oxa ;o

    Jatteroligt att hora av andra Malmo brudar ;o

    Kxx

  • Uppsalakatt

    Bor i Malmö, men kommer att gifta mig utomlands. Är det någon som har varit på Palms för att hitta drömklänningen? Vill helst prova klänningen trots att det finns så många fina att beställa från england, usa och kina. Någon som har varit och tittat på klänningar i malmö (eller i skåne).

    Jennyfer - tack för informationen om SH. Kommer inte åka dit, skulle inte klara av att bli kallad bruden. Har du varit och tittat på klänningar någon annanstans. Var ligger Cinderella?

  • jennyfer

    Yepp, nu har jag varit på Palms och hittat en riktig drömklänning! Den var allt som jag inte trodde att jag ville ha. Jag var ute efter en enkel klassisk och silren klänning. Istället hittade jag en punkig marrängdröm som var helt superduper, men för dyr... Trevlig personal med koll så dit kommer jag att gå tillbaka!

    Gick även till Cinderella igen och hittade ett juste alternativ. Passade också på att ge Södra Högtidskläder en chans till, men jag hittade faktiskt inga klänningar som jag gillade där - men det är ju en smaksak.

    Inser att det kommer att bli många rundor innan "the fat lady sings".

  • jennyfer

    Oj, jag glömde, Cinderella ligger mittemot Hansacompagniet och Panduro.

    Gillar man Nixa och Lilly så är nog Södra Högtidskläder rätt ställe. De hade tjogvis av dem.

  • KazoLoz

    Oj sa fel det blev. Bor i London och kommer masor av vanner harifran. Aven fran Malmo, men da vi bott har under mesta tiden av vart forhallanda ar de flesta vi lart kanna de senasta aren harifran.

    Var o gluttade lite i Palms nar jag var hemma for ett pa veckor sedan. Imponerad over klanningarna o service, men da man oftast behover komma in ett par ganger for andring av klanning sa var jag tvungen att skaffa en har i London. Och oxa kopt en klanning i en stil jag inte trodde jag ville ha ;o Men den ar underbar! bild finns i galleri sa sag garna vad ni tycker. Syns inte pa bilden men den har aven ett ca 1,5 m langt slap. Tankte jag skulle matcha med en lang sloja, for nu har jag bestammt mig for att kora fullt ut pa prinsess stuket!

Svar på tråden Sommarbrudar 2008