• mct

4 oktober 2008

Hej!

Denna tråd är till för oss som ska gifta oss den 4 oktober 2008.

Hur går det för er och hur långt har ni kommit med planerna..

• Svar på tråden 4 oktober 2008
  • Kärlek ger näring åt själen

Aha okej

Det tror jag det kan bli. De flesta killarna är snygga i uniform

Vi har lite funderingar på att ta hallon/choklad tårta EFtersom jag älskar hallon och han choklad *skrattar*

Hur många våningar ska ni ha?

• Pingi

Tror de sa fem våningar men jag har inte bestämt fyllningen än. Vill helst ha grön och vit men kan inte komma på vad som skulle passa då. Hallon och mörkchoklad hade min moster förra året när hon gifte sig jätte gott.

• mct

Här så blir det troligtvis chokladbotten med hallonmousse och chokladmousse. Ska ta och provbaka den lite längra fram!

Pingi : Aha okej Jag tror vi ska ha 2 våningar bara. Ja jag tycker det låter som en god blandning men det återstår o se.. Antingen blir det hallon eller passion

Mct : Ska du göra din själv? Hade jag kunnat göra det bra så hade jag nog gjort det men mina tårtor ser nästan alltid ut som lutande tornet i piza *s*

• mct

Kärlek ger näring åt själen: Japp jag hade tänkt att baka tårtan själv. Ska som sagt provbaka först så att jag ser att det blir bra! Tycker att det är kul att baka tårtor och det brukar bli bra!

mct: Gud nu blev jag sotis på dig *skrattar*
    Som sagt mina tårtor liknar lutande tornet *Skrattar* Jag älskar att baka i övrigt men just tårtor blir inte bra

Ja det är nog smartast och göra en prov först

• JohannaTotte

Här är en till som gifter sig den 4 Oktober. Bokade kyrka o festlokal nu i veckan. Även band är avbocket från listan. Men det är det enda. Det är ju en del kvar har jag insett.
    Hur går det för er allihopa?

Jag har bokat kyrka,lokal, Köpt klänning snart färdig med inbjudningarna

men jag står bara still angående ringen :-8 lite jobbigt faktiskt.. Men men..

• Pingi

Har du varit och pratat med någon? En guldsmed kan ge helt underbara förslag om du frågar. Hoppas du hittar något!

Jag har varit hos en. Och där fastna jag för en ring direkt.. men nackdelen är den att jag vet inte.. *Skrattar* jag vill allra helst ha en enkel ring utan en massa "blingbling" men de hade ingen sådan.. Utan en med 5 stenar. Som jag hittade mycket billigare på nätet men så är jag för rädd för att beställa

Svar på tråden 4 oktober 2008