Inlägg från: 2008-08-09 |Visa alla inlägg
  • 2008-08-09

080809 del 3

Herregud vad tiden går fort, tyckte precis vi öppnade den förra tråden! Säger bara pang nu, så är det augusti tjejer!
    Nä min blivande får inte se klänningen. Tyget, mönster + allt annat ligger hemma hos mina föräldrar.
    Han får se mig först när jag kommer in i kyrkan!

• 2008-08-09

Kommer inte ihåg om vi har pratat om detta förrut i tråden, men vad/hur/till vad, ska ni dansa brudvalsen till?
    Vi kommer att dansa vanlig vals, men till Nothing Else Matters-Metallica.
    Vi har väl fortfarande liiite funderingar på att "bryta" av denna med någon komisk dans, men då min blivande inte känner sig riktigt bekväm på dansgolvet, tror jag vi skippar den idén.

• 2008-08-09

Jag ska ha långa vita kallor!

Ska gå in med min pappa, om prästen tillåter DET vill säga...annars ska jag gå själv, om prästen tillåter DET...och jag går in till Mendelsons, om kantorn godkänner DET...*Suck*..
    Förstår att jag låter bitter, men usch vad många ska ha mycket att tycka till om när det gäller ens bröllop...
    tycker det är så "oviktiga" saker att det knappast kan spela så stor roll för dem..
    Jag vill liksom inte gifta mig borgerligt bara p g a detta..

• 2008-08-09
    bridesilly skrev 2008-02-18 17:09:35 följande:
    Yeeese varför får man inte ha mendehlsson nu då?
    Någonting om att den kom från ett skådespel eller liknande, vet inte om det från Shakespears En midsommarnattsdröm kanske? Vet faktiskt inte, och just detta orkar jag inte ens bry mig i faktiskt, kantorn byter jag så gärna ut om hon ska trilskas!
  • 2008-08-09

Kläder: 1000 kr (mig) 1400 kr(gubben)
    Fotograf: Gratis
    Tårta: Ca 500 kr

Jag ska också ha axelbandslös klänning, blev tipsad om en torselett från Trimuph som jag ska prova, den var axelbandslös.

• 2008-08-09

Jag brukar göra tonfisksallad, kanongod!

-2 burkar tonfisk (i vatten)
    -Coctailtomater
    -Minimajs
    -Lite kall pasta
    -Purjolök
    -Orange paprika
    -Gurka
    -Färska chaminjoner

Blanda allt med en klick creme fraiche (jag brukar ta den med chilismak för att "stinga" till det lite)

• 2008-08-09

Är det bara jag som tycker att 169 dagar låter som VÄLDIGT lite?!
    Shit vad fort det går, snart är vi ju där!

• 2008-08-09

Herregud när vi bestämde oss för datum, var det närmare 340 dagar eller nåt!! Ahh, tiden rusar fram!
    Men shit vad lycklig jag blir innombords när jag tänker på bröllopsdagen, jag kommer att vara så obeskrivligt glad och sprallig så jag kommer inte veta vad jag ska ta mig till!

• 2008-08-09

Vet inte heller vilken vit-färg min klänning är, men lika lycklig är jag för det! Fin kommer den att bli iaf!

• 2008-08-09
    AoM skrev 2008-02-24 19:56:16 följande:
    Oj, var lite snabb att posta det där inlägget!! Tänkte fråga en sak.Sambons syster och svåger, som kommer vara tärna och toastmaster, skall ta emot OSA. Vi har gett dem en gästlista, med lite info om varje person. Typ brudens barndomsvän, kollega, kusin etc. Vidare så har de all info om övernattning, vägbeskrivning osv. Är det något mer de behöver veta? (är så virrig nu pga sömnbrist)
    Det kan ju vara bra om de är tydliga med att fråga om det förekommer allergier mot någon mat. Om någon är vegeterian kanske. Vi kommer även att be dem fråga om allergi för pollen, då vi kommer att pynta med björkar i lokalen.
  • 2008-08-09
    cindell skrev 2008-02-25 19:21:15 följande:
    Det var ju smidigt skrivit... Idag kan jag även checka av min m2b;s kläder. Gud så stilig han blev i plastrong, väst och kostym
    Åh vi har inte den provningen förrän i april! Längtar tills jag får se honom!
  • 2008-08-09
    Nufsan skrev 2008-02-25 21:07:19 följande:
    Min moster har inte fått inbjudan som postades förra måndagen... Så nu är frågan, hur många fler har inte fått den..Känns ju utrist att behöva fråga alla om de har fått den eller inte juh...
    Jag pratade med ett företag idag angående ett paket. Då fick jag höra att det hade varit strul med posten förra veckan, så där kan du ju ha en förklaring på detta..
    Fy vad trist..inte alls kul att behöva gå och undra om gästerna har fått inbjudan..
  • 2008-08-09
    Nufsan skrev 2008-02-25 21:19:09 följande:
    Jobbar ju själv på Posten så paketnätet och brevnätet är två skilda företag... Min moster som inte har fått det bor 500 meter ifrån min andra moster som har fått det, så det skulle inte förvåna mig om de har lagt det i fel brevlåda.2008-08-09 skrev 2008-02-25 21:17:10 följande:
    Jaha på det viset
    Men har ni funderat på hur ni ska lösa det då? Väntar ni ett tag och börjar sedan ringa runt eller?
    Men misströsta inte, jag fick ett julkort för ca 2 veckor sedan! Som jag vet att min mamma postade i mitten av december!
  • 2008-08-09

Jag kommer att behålla min klänning, mycket eftersom att min mamma syr den, vill verkligen ha kvar den som minne.
    + att den bara kostade mig 800 kr

• 2008-08-09

När börjar ni gå in era skor? Jag funderar på att börja gå omkring i dom lite här hemma redan nu, jag har väldigt lätt för att få skavsår av nya skor nämligen..

• 2008-08-09

Då kanske jag kan börja gå lite i mina jag också då. Det är ju snart bara 5 månader kvar ju!!

• 2008-08-09
    bridesilly skrev 2008-02-29 21:33:00 följande:
    tycker ni tiden går sakta eller fort? Själv tycker jag tiden rusar iväg alldeles för fort
    Nja, alltså ganska sakta nu egentligen...bara för att det är en massa saker jag går och väntar på att ta tag i.
    Vill att det ska bli typ maj nu, för då blir det lite fart!
Svar på tråden 080809 del 3