Inlägg från: Emkalo |Visa alla inlägg
  • Emkalo

080809 del 3

Jag har oxå hittat hit! Jag letar bröllopsresa nu, har ni bokat? Var när hur och hur mkt? :) Finns så mkt!!

• Emkalo

Nilia, ja man får se hur långt budgeten räcker ;) Vi är lite inne på en kryssning i södra/västra Karibien. Men jag har fått dille på Maldiverna (Givetvis av alla ställen). Letar febrilt info och priser. Javisst det kostar men inte överdrivet mkt för vad det skulle kosta att åka lika lång tid till t ex Mexiko, Brasilien osv. MEn vi får se.... :)

Matteve, klart ni kan ta sista minuten! Nackdelen är väl att man inte alltid vet var och vilken hotellklass man hamnar på. Men ofta går det ju att uppgradera sig om man vill! Annars är ju massa fördelar!

Jag har en kompis som, när hon tar sista minuten, så packar dem bara väskan och åker ut till Arlanda och se vart det bär av...coolt impulsivt. Jag brukar föredra att boka ngn vecka/ngr dgr innan :)

• Emkalo

approppå axelbandslöst.... Jag ska själv inte ha det, och det är svårt att rekommendera andra osm inte har en liknande byst som en själv :) Men jag ÄLSKAR victoria secret BH. Jag köpte när vi bodde i Boston och ber kompisar köpa och skicka till mig nu, dem har jättebra axelbandlösa BH med pushup dessutom. Man kan hoppa heeeeela dgn och allt sitter på plats (jag har iofs liten byst men BHn rör sig inte.

www2.victoriassecret.com/commerce/application/prodDisplay/&origin=onlineProductDisplay.jsp&event=display&prnbr=8K-199120&page=2&cgname=OSBRPPUPZZZ&rfnbr=3610

Hoppas länken funkar, annars heter den Very Sexy®

Infinity Edge? plunge strapless bra with Gel-Curve?

Skitgrym! Får värsta boobsen!

• Emkalo

Matteve, grattis till klänningvalet - alltid skönt att ha det avklarat!

• Emkalo

AoM, roligt! visst längtar man till dagen då man får ha den på sig, finsminkad och fin i håret och allt :)

Just nu slog mig tanken att dte är ju faktiskt bara en dag man har på sig den... och 7000 betalar jag. Yiaks.för en dag?! Hm.Men den är vackar och tidlös så jag tänkte spara den....till vad vet jag inte.

Ska ni spara era klänningar eller ska ni sälja?

• Emkalo

Jag får nog oxå se.... om vi säljer klänningen eller inte... jag är ju så kär i den (fast nu var det 3-4 mån sen jag såg den så man tappar nästan lite känslan för den). Jag ska åka ner till Polen och hämta den minst 3 v innan bröllopet. Ska bli kul! Passa på med lite SPA och sånt då!

• Emkalo

Vi är inte klara med vilka låtar som vi ska ha i kyrkan.... Kent Utan dina andetag är jääättefin :) Den ska vi dock inte ha.

Men på listan över tänkbara låtar är
    1) Annies song (ev ingångsmusik samt bröllopsdans istället för solosong)
    2) Tomas Andersson Wij Evighet (som för övrigt vars konsert vi var på i onsdags och han knäckte som vanligt :) han är så jävla grym och han signade vår skiva "Fyra år - Evighet" eftersom det var vår 4-årsdag :))
    3) John Lennon Grow old with me
    4) Dean Martin Welcome to my world (eller som bröllopsdansen)

En av mina äldsta vänner ska sjunga i kyrkan, men v funderra nu på att ha en låt och sen en dikt...känns som dte kan bli så mkt och lång cermoni och vi tar in mer än 2 låtar/dikter. Vad säger ni?

Förresten bokade vi vår bröllopsresa idag :) 3 veckor på Maldiverna *tjoho vad skönt det ska bli* Kalaset ska bara betalas oxå :)

• Emkalo

Matteve, har du varit på Maldiverna? vi ska till Kuredu, jag hoppas det blir sol och bad i tre veckor :)

• Emkalo

tyresöbrud, skönt att höra! Jag har hört mkt positivt om ön, men en del (resebyråer) har försökt få oss att åka ngn annanstans...dem tycker att dte inte är så "bröllopsreseaktigt" på Kuredu. Men jag menar, vi kanske blir galna av att bara glo på varann dygnet runt i tre veckor. Lite annat folk och liv vill vi ha...det är ju ändå inte direkt ibiza :) Tror jag iaf inte :) En på ving sa oxå "men du...tror du inte dte blir lite väl långtråkigt med tre veckor? Dte är ju ändå bara sol och bad där". Va faaan....sälj resor och bry dig inte om vad jag gör?!?!?! Tre veckor blir alldeles prima!!!

• Emkalo

Nilia, vi åker i oktober. Vi kan inte åka direkt efter eftersom vi ska på bröllop i Polen 30/8 (och vi vill vara borta 3 veckor). Men det blir ju lite minisemester i Polen, tänkte ev bila till Prag eller Berlin i samband med det.

Nilia, vad känner ni för? Tänk vad ni få ut av det. Vi vill bara ta det lugnt. Vi har fått en del kommentarer på "vad tråkigt att bara vara på en i tre veckor" men det är ju det vi vill. Bara slappa. Vill ni ha mer liv och kanske se mer, uppleva mer så kanske ngt annat resmål? Vi funderade även på Brasilien, Kambodja, Kap verde. Jag har oxå föreslagit att hyra ett hus på landsbygden i Franskrike eller Italien. Men det blir lite kallt för mig att göra det i september/oktober. Jag vil ha stekhett :)

Svar på tråden 080809 del 3