Inlägg från: bridesilly |Visa alla inlägg
  • bridesilly

080809 del 3

Grattis

bofinkarna skrev 2008-04-09 13:37:39 följande:
    Ja.. Tänker också på att de nu är på "riktigt" bara FYRA månader. Kommer gå så fort :)VI fick lägenhet idag! som ett mirakel att vi fick den! ÄR SÅ GLAD!
  • bridesilly

Kan ni fatta att efter detta datumet som är idag så kan man börja skicka in hindersprövningar Helt overkligt. Snart ska vi gifta oss tjejer

• bridesilly

men guuud hade det vart nu på lördag hade jag fått hjärtsnörp eller nåt av stress hahahaha

bofinkarna skrev 2008-04-09 14:19:26 följande:
    jag vet :D tror jag dör av längtan :P Men mycket kvar att göra också så.. skönt att det inte är nu på lördag ;)
  • bridesilly

ett tips är att ta med hiindersprövningen redan när ni ska ha samtal med prästen eller vigselförrätaren. vår präst ville ha papprena innan vigsel

Nufsan skrev 2008-04-09 16:22:46 följande:
    Tack vad snäll du är!Spännande med hindersprövningen, för det är ju lixom det som krävs för att få gifta sig Gäller bara att inte glömma papperen sen när man ska vigas
  • bridesilly

när ska man skicka in namnändringsblanketten? måste den vara samtidigt som hindersprövningen eller när?

• bridesilly

trevligt med lite shopping när man hittar det man är ute efter

AoM skrev 2008-04-10 17:08:21 följande:
    Idag var jag på stan med min tärna, tittade först på klänningen jag har beställt, sen på ringen jag ska köpa och sen hittade jag SKOR!!! Visserligen kostade de mer än jag hade tänkt mig men å andra sidan är detta skor som jag kommer att använda mer än till bara bröllopet! Sköna och snygga!
  • bridesilly

oj har du köpt klänning redan då? om den inte är mycket för liten kan du väl ta korsett eller shape wear?

AoM skrev 2008-04-10 17:14:35 följande:
    Ja precis :) Dessvärre blev jag lite nervös när jag provade klänningen... måste verkligen ta tag i min viktnedgång nu så att jag kommer i klänningen när det är dags!! Förstå om jag en månad före bröllopet inser att klänningen är och förbli för liten.... HEMSKA TANKE!!!!
  • bridesilly

kolla här

www.mytights.com

kolla under spanx eller under shapewear. superbilliga saker fraktfritt från england

AoM skrev 2008-04-10 17:21:24 följande:
    jag har beställt klänningen. När jag provade den första gången sa tjejen i butiken att du kan lätt ta en mindre storlek för det fattas bara ngn cm. HAHA, ngn cm... jojo. Inte idag iaf!! Så klänningen är nu beställd i stl 40. Provade både 40 och 42 idag. Den större storleken var rymlig, men det kändes väldigt avlägset att jag skulle komma i en 40!! Men som du säger, på med en korsett om det skulle krisa! :)
  • bridesilly

stooooor? man är väl för fasen inte stor om man är en storlek 42 grrrrr dumma tanten där

AoM skrev 2008-04-10 18:46:23 följande:
    jo de kan lägga ut! Hon sa rent ut att du som är stor (!!!) kommer inte kunna ha en 40!! I vanliga fall är jag 42... och sååå jävla stort är väl inte deT??? men med tanke på att jag sen påsk gått ner 3,8 kg så ska jag nog kunna ta lite fler så att klänningen blir bra! Kärring. åååh!
  • bridesilly

men det är inte okej för en försäljare att säga så, man ska vara mån om sina kunder och vara trevlig. framförallt ska man veta när man ska hålla näbben vilket hon borde ha gjort. jaja du kan vara lugn i att veta att varken 40 eller 42 är en stor storlek sådeså

AoM skrev 2008-04-10 19:21:07 följande:
    fast på sätt och vis är jag glad att hon var så otrevlig, för nu känner jag mig bara mer sporrad att gå ner mina sista kilon :)
Svar på tråden 080809 del 3