Inlägg från: matteve |Visa alla inlägg
  • matteve

080809 del 3

Åh, vilken mysig tanke... synd på löken, men rostat bröd å mjölk är ju också gott! Huvudsaken är ju sällskapet

Förresten, skagenröra har blivit min blivandes favorit mums i Sverige (finns inte i USA) - å jag skulle vilja ha receptet! Har du något bra?

• matteve

Åh, tack!!! Här ska det göras skagen i dagarna tre!

• matteve

Jag har hittat KLÄNNINGEN!! Den finns i mitt galleri.. enkel, men mycket mer brudlik än den förra jag ville ha! vad tycker ni?

• matteve

Åh, tack! Känns bra! Ska beställa den i helvit!

• matteve

En fråga; Vad tycker ni om menyn? Vi vill ha en ganska "lätt" meny, och älskar lax!

Serranoskinka med basilika- och sherrymarinerad melonsallad och nötfromage

Skaldjursfärserad laxfilé med champagnesås och kokt potatis

Mocca- och kardemummaparfait med mangosalsa

• matteve

Sonja är jättebra! Vi har nog inte riktigt bestämt oss. Grow old with me av John Lennon, tror jag. Jätteenkel, men fin. Här är en enkel version:

Vi kommer ha den med gitarr.

texten är fin:

Grow old along with me
    The best is yet to be
    When our time has come
    We will be as one
    God bless our love
    God bless our love

Grow old along with me
    Two branches of one tree
    Face the setting sun
    When the day is done
    God bless our love
    God bless our love

Spending our lives together
    Man and wife together
    World without end
    World without end

Grow old along with me
    Whate'er our lot may be
    We will see it through
    Because our love is true
    God bless our love
    God bless our love

Måste också få berätta att när jag tittade på Rapport ikväll, så de hade ett inslag om den iranska medborgarrättskämpe som fick Olof Palmes pris, men som blev stoppad att resa ut från Iran. Iaf, det hölls en presskonferens, där hennes syster fick mottaga priset - och allt hölls i vår middagssal!! Swedenborgssalen på van der Nootska palatset! Jag blev helt paff "Där ska vi ha middagen å dansa ju"! Så fin!!! Kul eftersom mamma å pappa inte sett salen innan

• matteve

Åååååååååååå, Maldiverna!! vad underbart!

• matteve

Nej, men skulle vilja åka dit!

Emkalo skrev 2008-03-08 23:25:17 följande:
    Matteve, har du varit på Maldiverna? vi ska till Kuredu, jag hoppas det blir sol och bad i tre veckor :)
  • matteve

Ja, just det! Det har jag inte tänkt på! Jag ska ju också binda buketter kvällen innan... hmm. Men jag gör iordning mina naglar själv!

Bride in England skrev 2008-03-14 10:55:48 följande:

Hej brudar! Ar det nagon som har tankt pa vad ni ska gora med era naglar an?? Jag funderade pa att ga o fa manikyr pa fredagen men sen kom jag pa att jag ska binda min egen bukett o brudtarnornas pa kvallen o da kanske jag forstor dem!? Ar det ok att bara fixa dem sjalv? Vad gor ni andra? *nyfiken*
  • matteve

Åh, typiskt. Tur att det funkar med piller för din del. Jag har provat två olika sorter, men inget funkade att skjuta upp mensen med. Eller du kanske menar p-piller?!

TyresöBrud skrev 2008-03-19 09:40:05 följande:
    Skit! Har precis räknat ut att jag kommer att få mens på bröllopsdagen som kommer att hålla i sig hela vistelsen i Paris.Tur att det finns piller mot problemen i alla fall :)
  • matteve

Ja, den är köpt - me love! Tänk bara på att det tar ca 3 månader att beställa en klänning, om du inte köper direkt i butik. Sedan kanske den måste ändras osv. Det är nog hög tid att kolla nu!

lisa07 skrev 2008-04-23 18:44:25 följande:
    hej här kommer ännu en blivande brud 080809.Har ni alla köpt eller hyrt klänning redan? Jag har inte börjat titta ännu..
  • matteve

Åh, vad kul!!

Jag håller med, känns stort att få ta sitt hjärtas efternamn! Kommer kännas konstigt att ha ett amerikanskt, men det är ett ovanligt namn där med, så det är kul

När det gäller hindersprövning, kommer vi få fixa det en vecka innan på vårt lokala kontor. Ska funka bra. En handläggare tar hand om det hela manuellt. (Vår präst har fått vara med om att viga ett par och SEDAN morgonen efter få följa med dom till skattekontoret och fixa det! haha) Min blivande kommer inte vara i Sverige förrän en vecka innan vi gifter oss - nu är det jag som får besöka honom i USA.

TyresöBrud skrev 2008-04-29 09:20:05 följande:
    Nu har vi skickat in hindersprövning och namnändring. Känns stort och fint och ta hans namn. Skyndade mig att öppna ett nytt Hotmail konto i mitt blivande namn, hihi.Det börjar verkligen bli på riktigt.Fick hem papper på bröllopsresan i mitt blivande namn, blev alldeles varm och lycklig av att se det!
  • matteve

Jag måste nog säga lite kanske... jag menar, ens namn är ju en stor del av ens identitet. Jag bor ju hemma fortfarande, så det blir så stort med giftermål, flytt hemifrån till USA å namnbyte. Men självklart pirrar det i magen!! Ska bli underbart!!

Har tyvärr inget tips på gästbok.. tror att min syster ville fixa det

Bride in England skrev 2008-04-29 16:00:28 följande:

haller med om att det ar en spannande, konstig kansla att tanka sig att man snart kommer att byta namn!! Jag blir ocksa helt varm inombords men nu nar det verkligen borjar narma sig borjar jag ocksa kanna mig lite sorgsen pa ett satt att jag ska gora mig av med mitt namn...nagon annan som kanner sa?Och en till fraga - har ni kopt er gastbok till brollopet (om ni ska ha en)? Och var? Jag har letat o letat men hittar ingenting fint och relativt bra pris (under 300 kronor helst!) Nagot tips pa nagonstans online?
  • matteve

Bride in England skrev 2008-04-29 16:15:53 följande:

Det ar grejen med mig ocksa forresten, far ett engelskt efternamn. Det ar val det som kanns lite extra konstigt, men extra kul och spannande ocksa forstas
    Jag håller med Men det kommer låta kul, för mitt förnamn är ett väldigt "svenskt" dubbelnamn!
Svar på tråden 080809 del 3