Inlägg från: nilia |Visa alla inlägg
  • nilia

080809 del 3

Jag ska oxå fixa mina naglar på salong, har egentligen väldigt starka naglar, men hon som ska göra dem rekomenderade ändå att sätta på lösnaglar. Får se hur jag gör!?
    Men när det gäller fransar så ska jag ha mina egna=)

AoM
    Helt galet att försöka bjuda in en eventuell flickvän, ibland undrar man ju hur folk tänker!
    Och allvarligt talat, hur kul skulle hans eventuella flickvän ha, jag menar hon lär ju inte känna någon!
    Folk har så dåligt med respekt tycker jag..

lollan82:
    åh va jobbigt! Hoppas att det löser sig på något annat sätt. Det brukar ju alltid lösa sig och oftast tom bli bättre då!

• nilia

bridesilly:
    Skickar över en styrkekram till dig! Hoppas verkligen att allt löser sig! Jobbigt att toastmastern har hoppat av nu oxå, dålig stil=(

• nilia

Jag känner likadant som er när det gäller osa, lite förvånad över folks beteenden. Vi har oxå en del som tycker att det är självklart att de kommer, men hur tusan ska vi kunna veta hur många som tänker så? Träffade många av mina vänner som är bjudna nu i helgen och alla sa att de skulle komma. Men varför hör de inte av sig och anmäler sig då? Vi har tom gjort en mail dit de kan skicka för att slippa ringa!
    Kommer alla svar komma exakt på osa-dagen lr vad!?

• nilia

Vet inte om vi ska ha det eller ej, har hittat några fina hjärtan som är typ i glas, typ bara 1 cm tjocka och 10cm höga. Kan tänka mig att ha 2 sådana. Men det blir nog inget brudpar iaf, finns ju inte som är lika oss! I så fall får det vara några lite roliga=)

• nilia

Panduro har jag sett dem på!
    Håller med dig, här hemma har de bara tråkiga!

• nilia
    TyresöBrud skrev 2008-04-01 21:43:50 följande:
    Skönt att höra, då kör vi på den!Jag är så glad att jag hittat så fin klänning till dagen efter bröllopet, känns på något sätt som att det finns liv efter bröllopet också :) Hopas ni förstår hur jag menar
    Huu dagen efter bröllopet.. va tomt det kommer att kännas då;)Som tur är väntar bröllopsresan=)
    Hur kommer ni alla att att göra dagen efter? Ska ni ha brunch eller något liknande?
    Svärmor vill ha det men inte jag.. vill bara kunna njuta av dagen men min man och smälta det som har hänt! Men samtidigt så kanske man måste ha det för långväga gäster?
  • nilia

Åhhh va skönt att ni fått en prälle=)

Var förresten hos guldsmeden idag och provade min ring, den är inte klar än men den börjar bli såååååå fin=)
    Hihi blev så lycklig för den kändes så bra!!!!

• nilia

Jag lovar den kommer upp i galleriet så fort den är klar=)
    Himla skönt att det har löst sig för er iaf! Hon är dessutom väldigt behaglig och duktig! Det blir nog kanon=)

bridesilly skrev 2008-04-02 07:11:09 följande:
    men va roligt, får man se den sen Det blir kerstin wreden föresten
    Lyxigt för er som bara ska slappa dagen efter=) Vill oxå... svärmor ska inte bestämma, grr. Vi åker troligtvis på vår resa den 11:e så då vore det ju skönt att ha en dag innan som man bara kan ta det lugnt på.
  • nilia

Ja det här med osa är ju skumt! Av våra 105 gäster så är det ca 37 som har tackat ja(varav 10 av dessa är våra familjer och tärnor/marskalk).
    Och drygt 40 st har antytt till oss att de kommer, men inte osat varken till vårt värdpar eller till vår mail.
    Tror dessa 40 att de har anmält sig? Vissa av dem är vänner till oss som typ har sagt det i "fyllan".
    En del av dem vet jag tom som redan har köpt kläder till bröllopet men inte har tackat ja än. Varför ska alla vänta? Vårt värdpar kommer ju att bli nerringda sista osa-dagen(sista maj).
    Tyckte ändå att vi gjorde det smidigt för våra gäster genom att göra en speciell "bröllopsmail" för att enkelt kunna tacka ja eller nej. Ahhhr blir lite smått irriterad...

• nilia

Haha idag är den mindre än 4 månader kvar=)

Om polisen säger att man ska boka i sitt gamla namn så hoppas vi att de har rätt=) Känns lite oroligt i just den frågan eftersom det ibland är så känsligt när man bokar resa just med namnen. Hade en kompis som bara hade råkat skriva en bokstav fel i sitt namn och det blev väälidgt struligt!
    Men när börjar det nya efternamnet att gälla då?

Idag har jag fått tag på en tjej som ska sjunga på vår vigsel, är såååå glad=) Känns kanonbra!

• nilia

Okej, men då åker man ju egentligen "under falskt namn";)
    Men det brode väl inte vara några problem om polisen sa så till dig ju!

• nilia
    AoM skrev 2008-04-18 17:35:19 följande:
    Är det många av er som har tänkt ha vickning framåt natten? I sådana fall vad och ungefär vid vilken tid?
    Vi kommer att ha vickning. Det blir grillad korv, stället som vi har festen på har jättestora grillar dit kocken kommer och grillar lite=) Hoppas bara att det inte regnar.. då får det väl bli kokt istället. Jag kan tänka mig att det blir någongång vid 1 kanske.. För då förflyttar vi oss en trappa ner där det blir ännu mera party=)
  • nilia

Vi kommer att dansa bröllopsvalsen först, sen tror jag väl att bruden ska dansa med sin far och sen är det fritt fram för resten! Jag och min pappa har tänkt att spexa lite för att dra igång partyt. Vi kommer att börja dansa typ vals.. sen kommer dj:n att mixa med musiken. Vi ska se helt förvånade ut och lite sura över att musiken blir förstörd.. sen kommer en rolig party låt som vi dansar loss till ihop jag och pappa=)
    Typ så som många brudpar gör under sin vals, fast jag gör det med pappa istället! Tror vi kommer att dansa till dady cool, min och pappas låt=) Sen får partymusiken flöda för fulla muggar!

• nilia

Ojoj nu börjar det verkligen att närma sig=) Ååh vad jag längtar!

• nilia
    bridesilly skrev 2008-05-02 19:08:02 följande:
    Idag har jag vart på brudsminkning på makeupstore som jag fick i present av min underbara m2b
    Va härligt! Blev det snyggt?
  • nilia

Jag börjar faktiskt bli lite pirrig! Det börjar kännas så verkligt nu! Längtar sååå!!
    Jag och min m2b håller på att gå igenom vår gästlista nu av 105 pers så har 54 tackat ja, sen är det 24 som har sagt till oss att de kommer men inte anmält sig på riktigt.
    Har osa senast den 31 maj, det blir spännande att se hur många som ringer sista veckan!

Kalevala: Jättefin dukning!

Bridesilly: Hoppas det går bra på gudstjänsten=)

• nilia

Åhh nu måste jag få lite råd från alla kloka blivande brudar här inne!

Fick ett mail till vår "bröllopsmail" idag, en vän till min sambo som undrar om vår inbjudan gäller enbart för honom eller för honom med sällskap. (vi har bara skrivit hans namn på kuvertet)
    Han är tillsammans med en tjej som bor i bolivia, han har varit där och pluggat nu några månader. Vi har träffat henne 1 gång.
    Vet ju att man enl. "regler" ska bjuda flick/pojkvänner.

Men jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Jag tror verkligen inte att hon kommer att ha kul på bröllopet för hon talar inte ens svenska. Bara dålig engelska.
    Sen har i redan bjudit fler än vad som egentligen får plats=(
    Usch är jag elak och hemsk som egentligen vill säga till killen att inbjudan bara är till honom?!

Antar att vi måste bjuda henne.. men det känns så lustigt. Suck.

• nilia

Tack för allas svar på vårt dilemma!

Som det ser ut nu så avvaktar vi med att svara honom tills vi vet lite mer exakt hur många som kommer. Finns det platser över får hon komma, annars får vi säga till honom att vi redan har bjudit för många som det är och att vi har fått välja bort en del vänner pga platsbrist och att vi därför inte kan bjuda allas respektive. Får hoppas att han kan respektera det svaret.

Igår bestämmde jag med en tjej som ska sminka och fixa håret på mina tärnor! Det är en kompis till mig som är grymt duktig så det blir kanon=)
    Ni som har många tärnor har ni tänkt att de ska ha typ samma frisyr och smink?

• nilia

Våra mest akuta saker som är kvar är att boka resan(svårt att bestämma vart vi vill åka), hitta en dj och så måste någon lära oss att dansa så att vår bröllopsvals blir fin!
    Fast det blir ingen vals utan någon annan dans,men lära oss måste vi ändå=)

Svar på tråden 080809 del 3