Inlägg från: TyresöBrud |Visa alla inlägg
  • TyresöBrud

080809 del 3

TyresöBrud skrev 2008-04-09 10:30:06 följande:
    Ikväll ska vi träffa prästen! Känns underbart att det börjar komma så nära nu. Om fyra månader är vi alla nygifta. Vi är fortfarande kvar i bröllops sviten och om fyra timmar är det dax för släkt brunch, sen drar vi till Paris! (om 4 månader idag alltså)
    Jag menade ju om fyra månader imorgon inte idag... Sorry!
  • TyresöBrud

Hej tjejer,
    Har legat hemma och snorat med feber hela helgen. Hur mycket snor kan man få plats egentligen. Ja ja, behövde bara få tycka lite synd om mig själv. Kram till er alla!

• TyresöBrud

Jag var hos sömerskan idag och provade min klänning, åhh den är underbar! Var så länge sen jag såg den. Nägra små justeringar till och nästa vecka får den komma hem! Ska ha den hos mamma så att jag inte går och pillar på den hela tiden.
    Är så fin. Kommer att hyra en tyllunderkjol i flera lager istället för den jag hade med ringar, blev sååå mycket finare. Klänningen rör sig på ett helt annat sett.
    Behövde bara skriva av mig, så glad:)

• TyresöBrud

Ja just det, vi har bokat DJ till festen nu också!

• TyresöBrud
    cindell skrev 2008-04-23 09:05:05 följande:
    En liten skitfråga Kommer ni ha strumpbyxor på er? Blir inte det varmt? Ska boka vår trubadur i veckan. Spännande
    Kommer inte ha det, tycker att det känns bättre utan!
  • TyresöBrud

Nästa helg ska vi ut och proväta menyn och välja viner, det blir mys! Tänk att nästa gång vi äter den menyn är det på vår Bröllopsdag!

• TyresöBrud
    AoM skrev 2008-04-28 11:18:46 följande:
    TyresöbrudVi ska också iväg o proväta menyn samt smaka på vinerna! Dock ligger herrgården drygt 16 mil bort så det blir bara en av oss som kommer smaka på vinerna eftersom den andra ska köra bil! Och nu har jag äntligen frågat en vän om hon vill vara min andra tärna!! Vi har vuxit upp ihop, hon är så nära en syster man kan vara utan att ha blodsbanden gemensamt. Dock bröt jag kontakten med henne för två år sen men nu är allt som förut o hon vill jättegärna vara min tärna :)
    Åh va härligt att ha henne tillbaka som vän och vid din sida på bröllopet. Hon måste ju också vara jätte glad, och stolt!
  • TyresöBrud
    AoM skrev 2008-04-28 11:45:59 följande:
    tyresöbrudJa det känns verkligen jättebra att ha henne tillbaka i mitt liv! Jag är lite nervös över att prova vinerna, tänk om jag väljer jätteknäppa viner som inte alls passar maten?!?!?
    Men de tar väl fram förslag så tar ni de som passar er smak bäst! Blir säkert hur bra som helst. Jag längtar tills på lördag!

De har börjat med min klänning nu som jag ska ha på brunchen dagen efter. Är kanske lite för fin, men jag tycker att det är bäst att passa på och dra ut på bröllopskänslan så mycket det bara går. Det är den korta vita i mitt galleri. Nästan som en extra brudklänning!
  • TyresöBrud
    bofinkarna skrev 2008-04-28 11:30:40 följande:
    103 dagar kvar tjejer! :D
    Helt sjukt va fort tiden går, och under sommaren kommer den nog att gå ännu snabbare. Så håll i er, snart är vi där!
  • TyresöBrud

Nu har vi skickat in hindersprövning och namnändring. Känns stort och fint och ta hans namn. Skyndade mig att öppna ett nytt Hotmail konto i mitt blivande namn, hihi.
    Det börjar verkligen bli på riktigt.
    Fick hem papper på bröllopsresan i mitt blivande namn, blev alldeles varm och lycklig av att se det!

• TyresöBrud

99 dar, oj va tiden går fort!
    Imorgon är det dax för oss att proväta menyn, längtar!

• TyresöBrud

Igår va vi och provåt! Så gott och så trevlig personal, det känns verkligen toppen.

För drink - Rosa campange, färska jordgubbar och färsk melon
    Förrätt - Tomat bruchetta
    Varmrätt - Kalvfillet med murkelsås, grillade grönsaker och små runda potatisar som ugnsbakas och sen småputtrar i en rödvins sky och sen rullas i lite bladpersilja. Kommer inte ihåg vad den hette men den var sjukt god.
    Efterrätt - Champange sorbet toppad med campange
    Kaffe, tårta och avec

Valde viner till också, blir super. Ett jätte gått dessertvin, lite bubbligt.

Känndes så bra, och nästa gång vi avnjuter den menyn är vi man och hustru, tänka på det ger verkligen ett lyckorus.

Ska boka tid till Secret box fotograferingen också.

Det börjar verkligen bli på riktigt nu!
    I slutet av maj ska vi provsmaka tårtan också!

• TyresöBrud
    blivandefrularsed skrev 2008-05-05 15:10:51 följande:
    TyresöBrudvad är det för rosa champagne ni ska ha??
    Vi ska ha Alexandre Bonnet, Rosen. Tror inte att den finns på bolaget men väldigt god!
    Muscat de Asti som dessertvin, Fantastiskt god! Fruktig, inte för söt och lite bubblig
  • TyresöBrud

Igår fick vi tillbaka hindersprövningen, känns verkligen stort! Nu är det på riktigt. Ska bo hos min tärna i helgen och sätta ihop festprogrammet och fila på gästpressentationerna. Bokat tid med konditorn också för att bestämma utseende och innehåll i tårtan.
    Allt börjar verkligen falla på plats nu.
    3 månader nu och jag är på väg fram till prästen!
    Kittlande tanke

• TyresöBrud

Skor även här!
    Har köpt ett par, men vill gärna ha ett par att byta till.Tycker inte att brudskor är så fina egentligen men har köpt ett par faktiskt väldigt sköna men vill nog byta på kvällen när det blir party. Behöver även skor till dagen efter tlii min brunch klänning.
    Letar även efter ett armband, tror att jag ska ha ett med kristaller, ska försöka gå förbi Swarovski idag.
    Ska boka tid för vaxning och fransfärg.
    Men det som kommer bli mest arbete är att få till gästpressentationen till festprogrammet.
    Ja ja, mycket är iaf klart!

• TyresöBrud

Virvel
    Ja norrsken var jätte vacker. Bara du kan ju veta om du vill ändra dig, det är ju möjligt att göra det. Jag har ändrat mig gällande mina smycken. Köpte först pärlor, vackra från Tomas Sabo, men ändrade mig sen och lät göra ett hängsmycke med Aqua Marin och briljanter samt örhängen av Aqua Mariner. Köpte en jätte fin kedja till idag hos Efva Attling, så nöjd nu. Kommer även att byta bort armbandet. Letar nu efter ett stass armband för fullt. Har hittat ett fint men det kostar nästan 2000kr och känns inte klockrent så jag letar vidare. Men hittar jag inget annat så kanske.

• TyresöBrud

Kommer inte heller in!

Virvel
    Vilka vackra ringar, jag tycker du gjorde rätt. Du ska ju ha dom resten av livet. Har också min liggandes hemma och jag bara längtar tills jag ska få ta på dom. Kommer byta ut förlovningsringen men vill nog spara den.

Svar på tråden 080809 del 3