Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

080809 del 3

bridesilly skrev 2008-04-03 17:56:02 följande:
    På tisdag redan ska vi träffa prästen
    Roligt! Då känns det ännu mer nära och verkligt Vi ska träffa prästen först i maj. M2b jobbar kväll varannan vecka så alla eftermiddagar funkar inte. Men det är ju också ganska snart
  • blivandefrularsed

Vi har 9 maj. Än så länge har ingen anmält sig förutom ett par kompisar och min syster, men alla dom är ju ändå givna. M2bs syster har frågar om hon måste ringa till värdparet och anmäla sig (vi vet ju att hon kommer med sin sambo) och jag sa att hon inte måste det om hon verkligen inte vill.... Men varför ska det vara så jobbigt?? Ett stackars litet telefonsamtal...

Idag ska vi träffa en caterare (säger man så?).

• blivandefrularsed

Bokade cateringen idag, känns könt!

• blivandefrularsed

Vi har inte spikat menyn än, men troligtvis blir det skagentoast till förrät och porterstek med rotfruktsgratäng och några grönsaker samt sås till huvudrätt. Till efterrätt ska vi ha glass, men det fixar vi själva.

• blivandefrularsed

Hur många har ni bjudit bridesilly?

• blivandefrularsed

Vi har bjudit 44 så då har vi ungefär samma. Vad jag tänker då är att ni väl känner dom flesta och säkert vet om många som kommer men inte har anmält sig. På vår gästlista så är ungefär hälften familj med respektive och dom är ju givna. Sen såklart, har vi bjudit några som vi kanske träffar en gång om året och som vi ännu inte har hört nåt ifrån (dom ska iofs höra av sig till värdparet).

Men vet du vad jag tror??!!! Att dom flesta hör av sig SISTA dan. För det är såå vanligt. Även om man vet att man kan så drar man ut på det.

Fast det ska jag säga dig, nästa gång jag blir bjuden på ett bröllop ska jag osa med EN GÅNG!

• blivandefrularsed

Dom kanske kan prata in ett meddelande på sitt mobilsvar att dom är utomlands och att det går bra att anmäla sig när dom kommer hem eller att dom (värdparet) kan ringa upp då.

• blivandefrularsed

Jag tror att man ska börja bli nedstämd om bara hälften har osa:t när datumet är passerat. Garanterat hör dom av sig sista dagen.

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-04-08 16:22:24 följande:
    neeej nu har vi fått ännu fler nej på osa
    Tråkigt...hoppas bara att det inte är nån av "dom närmaste".
  • blivandefrularsed
    lindahallman skrev 2008-04-08 17:45:54 följande:
    Bride in England skrev 2008-04-08 16:21:24 följande:vi ska skriva i hindersprövningen idag och skicka den denna veckan, tidigast imorgon alltså. IMORGON ÄR DET BARA 4 MÅNADER KVAR FÖR OSS!!!
    oooooooo, det närmar sig!!!
Svar på tråden 080809 del 3