• AoM

080809 del 3

Ja!

Hur många är vi nu egentligen?

• AoM

ååååh gud! På tal om dumma frågor kring inbjudningarna...

Som ni vet har vi problem med att enkelrummen nu är slut och vi har fortfarande 10-12 singlar som inte har bokat rum. Och bokar de ett dubbelrum var så kommer inte rummen räcka åt paren. Ser man till sängplatser så räcker det åt alla.

Så, igår pratade jag min systerdotter om problemet (hon kommer ensam) och hon föreslog att hon ju kunde dela rum med en kompis till mig som hon har träffat flera gånger. Perfekt tyckte jag och skickade genast ett mail till kompisen för att höra vad hon tyckte om förslaget.

Nu har hon svarat på mailet... Och jisses!!
    Hon svarade att hon trodde hon skulle dela rum med hennes ex!! Som vi inte har bjudit!! Han är en högst otrevlig karl som har behandlat henne FRUKTANSVÄRT illa (misshandel), han är en urusel pappa åt deras två gemensamma flickor (båda är under tre år).
    Hur i ##### kan hon tro att han var bjuden???? Jag som firade när de gjorde slut?!?!?!

Jisses. Vet inte vad jag ska svara på hennes mail. Hon vet vad jag tycker om hennes ex.

Bridezilla-varning på mig snart?

• AoM

Det är den dummaste frågan/kommentaren jag har fått. Förstår inte hur hon kan tro att hennes ex, som hon gjorde slut med förra året, skulle vara bjuden. Speciellt när hon vet att jag vet om att han misshandlade henne.

Nej jag måste nog svara på hennes mail, vet bara inte hur jag ska formulera mig.

• AoM

Ja och hur kan man utgå från att den karl som misshandlat en under flera månader skulle vara bjuden??? Alltså, inte misshandlat bruden utan gästen som vill ha med honom. :)

• AoM

Säg att ni hade varit sambo med en karl som misshandlat er både fysiskt och psykiskt (speciellt mycket psykiskt) och som ni äntligen har blivit fri från. Skulle ni då vilja ha med honom på ett bröllop????

• AoM

Jag tror att det är just detta som gör mig galen, inte att ngn ville ha med en extra gäst, utan att det är just honom hon vill ha med.

Åååh.

AoM skrev 2008-02-29 19:03:32 följande:
    Säg att ni hade varit sambo med en karl som misshandlat er både fysiskt och psykiskt (speciellt mycket psykiskt) och som ni äntligen har blivit fri från. Skulle ni då vilja ha med honom på ett bröllop????
  • AoM

Jag är rädd att våra inbjudningar inte har kommit fram till alla. Vet att den inte har kommit fram till min blivandes farmor.

• AoM

Ja precis, den där känslan man har av att vissa verkligen borde ha ringt!! Saknar fortfarande ngr sådana samtal!!

• AoM

Helt otroligt att det är så nära nu!!
    Vad har ni kvar att fixa?

Vi har allt detta kvar:
    Brudgummens kläder
    Brudbukett (mina favoritblommor blommar fel säsong så nu måste jag tänka om helt)
    Underkläder. Har ju fått låna svägerskans korsett men den kommer förhoppningsvis att bli för stor
    Spika menyn
    Bröllopsresa (bali, vietnamn, malaysia eller medelhavet)
    RINGARNA

Svar på tråden 080809 del 3