Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

080809 del 3

Ja, vill man tillräckligt mycket så tror jag man ordnar en sån sak. Det skulle väl vara isf om det är mer avlägsna släktningar, kanske kusiner, sysslingar eller dylikt som inte känner att det är så nära. Samtidigt så har ni ju inte bjudit jättemånga, ca 50, och då är ju dom flesta "nära". Iaf är det så för oss. Bortsett från m2bs kusiner och några av hans vänner så träffar vi dom flesta regelbundet och jag har svårt att tro att någon skulle tacka nej bara för att det är långt att åka. Och ni var ju precis som vi ute i god tid. Skulle väl vara om dom är arbetslösa då...

Hoppas ni slipper fler återbud nu!

• blivandefrularsed

Ska du ha ett förnamn till?? Inte efternamn?? När jag pratade med polisen om vilket namn jag skulle boka bröllopsresan i så sa hon att jag bokar i mitt nuvarande namn eftersom jag inte hinner byta till mitt nya mellan vigseln och resan. Fattade det alltså som att jag inte kan ta hans namn förräns vi är gifta.

• blivandefrularsed

På blanketten står det att man förvärar det nya namnet vid vigseln, men på en dag hinner man ju inte fixa ett nytt pass så jag antar att det var det polismyndigheten menade.

• blivandefrularsed

Tror nog att det är ganska vanligt att man åker i sitt gamla namn, alla måste väl göra så som åker på smekmånad direkt efter bröllopet.

• blivandefrularsed

Förstår att det känns trist att få nej, det var vi inte fått än så länge....men å andra sidan har inte så många anmält sig, mest familjen och några vänner som vi räknade med ändå.
    Och du som var ute i god tid med inbjudan och allt, kanske hade dom redan bokat in en semester...???

Men som bride in england säger, ni kommer få det toppen med dom som faktiskt kommer!!!

• blivandefrularsed

Ja, visst går det fortare och fortare...!

Imorn ska vi åka och kolla på kläder till m2b. Ni som inte tänker låta er man se klänningen innan bröllopet (som jag), hur gör ni med hans kläder? Jag menar, så att det "matchar" och stämmer överens med modellen och eventuellt färgtoner. Eller kör man bara på tex svart?? Fet kanske inte spelar någon roll? Vill ju inte avslöja nåt får m2b hur den ser ut, kanske ska jag ha med en bild på klänningen till stället vi ska hyra på??

Han ska iaf inte ha frack (eller smoking). Kanske frock coat eller jaquette. Ingen aning om färgen. För gästerna är klädkoden mörk kostym, men det kanske inte spelar någon roll för m2b.

• blivandefrularsed

Vad är en plastrong....??....

• blivandefrularsed

Ok, bra. Hur gör man med marskalken? Bör han ha liknande/samma kläder som brudgummen? Tänker att det iaf är snyggt om dom tex har svart båda två.

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-04-28 22:52:37 följande:
    det är den "slipsen" som är stor och bullig som sitter nedstoppad i västen som ofta syns på brudgums fotograferingar.
    ahaaa!
  • blivandefrularsed

Emkalo

Kul! Önskar också att det inte blir för många bortfall på vårt bröllop. Vi har bjudit 44 st och vi gissar att m2bs mor och farföräldrar inte orkar komma på middagen, så förhoppningsvis tackar 40 st JA! På fredag har vi OSA

• blivandefrularsed
    TyresöBrud skrev 2008-05-02 22:42:32 följande:
    99 dar, oj va tiden går fort!Imorgon är det dax för oss att proväta menyn, längtar!
    Kul! Vad har ni tänkt er?
  • blivandefrularsed

TyresöBrud

vad är det för rosa champagne ni ska ha??

• blivandefrularsed

Vårt OSA gick ut i fredags och förutom m2b mor- och far-föräldrar så kommer alla! Ja, det var bara en kompis till gustav som endast kommer till vigseln och en annan som inte alls har ringt än, men vi vet med all säkerhet att han kommer. Så roligt!

Har också haft det väldigt lugnt med planerandet det sista. Det mesta är ju bokat även om inte allt är klart än i detaljer. Det senaste vi fixade var m2bs kläder för några veckor sedan och på tisdag ska vi träffa prästen.

Klart så här långt:

Min klänning och mina skor.
    Hans kläder
    Bokat catering
    Kyrka och lokal
    Bokat florist, har i stort sett bestämt hur buketten ska se ut
    Bokat frisör
    Svägerskan sminkar
    Bröllopsnatten hemma
    Bröllopsresan
    Beställt min vigselring
    Halvvägs klar med festprogrammet