• AoM

080809 del 3

Åååh! Idag får vi veta att min sambos faster har tackat ja för sin del av släkten (de b or i tyskland) Jätteroligt tyckte vi! Men i nästa andetag får vi veta att hon även sagt att självklart kommer hennes son (min sambos kusin, 26 år) att ta med sig sin flickvän om han har någon vid tillfället.

Idag är han singel... Hur sjutton kan man vara så fräck att UTGÅ (inte ens fråga) från att den EVENTUELLA flickvän skulle vara medbjuden? Min sambo pratade med kusinen bara för två dagar sen och då var han singel och så nöjd med det.

Kom gärna med era åsikter, men för mig känns detta helt absurt. Här har vi valt bort vissa vänner för att ha råd och pga platsbrist, varför skulle vi då välja att bjuda en flickvän som i dasgsläget inte ens existerar????

• AoM

Jättetrist att cateringen har dragit sig ur!! Riktigt illa av dem faktsikt!

Men, ert bröllop kommer ändå bli fantastiskt och ni kommer hitta en jättebra cateringfirma (eller annan lösning?) och allt kommer bli strålande!!

:)

lollan82 skrev 2008-03-15 09:10:12 följande:
    jag har fått ett eget startkit gelenaglar..av min M2bså jag ska göra på mig själv..ska ha lite dustglitter och en diamant på nageln.. har gjort några gånger inann. inte alls svårt.. å MKT billigare hahajag får snart panik!!de som skulle fixa catering samt servering har backat ur... ansåg sig inte ha tid.. så här står vi nhu.. kyrkan är bokad, samt lokal betald.och jag har bokat tid för smink + frisyr. men inget mer.. börjar bli deppig då jag inte verkar hitta catreing nu..behöver lite pepptalk
  • AoM

Så, nu är jag äntligen uppkopplad igen efter en veckas semester i de svenska fjällen! Underbart med semester men jag fick nästan lite BT-abstinens *skrattar*

Till helgen ska vi titta på ringar, börjar få lite panik eftersom jag inte kan bestämma mig :)
    Familjen har äntligen insett att maken vill ha kostym och inte frack, verkar som om de har lagt ner tjatandet!

Nej nu är det dags för frukost, magen knorrar!

Ha en trevlig dag!!

• AoM

Har alla här sina präster klara?

Vi har bett en utomstående präst (från min gamla hemförsamling)att viga oss men han kunde inte svara förrän nu i mars (vi frågade i somras). Grejen är att jag är jättetöntig, vet inte om jag vågar ringa. Är så himla rädd att han ska säga att han inte kan...

Visst är jag dum? Egentligen är det ju bara att lyfta på luren och ringa...

• AoM

Min ska ha ngt liknande, fast troligen blir det vanlig kostymlängd.
    Men absolut väst och plastrong (fast känner jag honom rätt så slutar det med en slips).

Om 10 kg ska jag beställa min vigselring :)

Hur tidigt kan man ringa prästen? Kanske borde vänta till 10? Eller senare ändå?
    Sånt här är jättejobbigt, när man själv går upp i ottan och sen bara måste vänta på att annat folk ska vakna :)

bridesilly skrev 2008-03-31 07:59:03 följande:
    Min karl kommer ha på sig en kostym med modell längre på jackan, nästan som en frock coat med väst och plastron och finskor som inte är blanka för det vägrar han ha. Tror han blir jättefin min karl
  • AoM

Nej precis, inte före 10, brukar inte ringa efter 21 heller. JA om det inte är till föräldrarna eller närmaste kompisarna.
    Jag är så nervös inför att ringa. Tänk om han säger att han inte kan??? Då börjar jag nog gråta...

Om inte han kan vet vi inte hur det blir, för det finns ingen präst i den församlingen vi ska gifta oss i.

Hur skulle ni göra? Om "vår" präst inte kan, skulle ni vänta och hoppas på att kyrkan kan skramla fram ngn eller skulle ni leta upp ngn på egen hand?

• AoM

I kyrkan vi gifter oss i har de STORA problem, tydligen var deras präst inte bra för församlingen och kyrkorådet har gått ihop och vill ha bort prästen. Kantorn och vaktmästaren är sjukskrivna pga nuvarande prästen.
    Så den prästen vill vi INTE ha. Pratat med henne i telefon två gånger, inte trevlig.

Mailade just till den präst vi däremot vill ha, vågade inte ringa för jag ville inte ha ett nej i telefonen. Skulle absolut ha börjat gråta då. Oj, insåg just att jag verkar utgå från att han ska säga nej, kanske måste tänka mer positivt!

• AoM

Så, nu har jag fått svar från prästen! Tur att jag hade ställt in mig på ett nej för ett nej blev det:( Han hade semester då.

Dock tipsade han om en präst och en organist i grannförsamlingen, har nu kontaktat dem istället!

Svar på tråden 080809 del 3