Inlägg från: Ceasara |Visa alla inlägg
  • Ceasara

Vinterbröllop 08/09

Nu har vi bokat fotograf, de gillade att vi skulle gifta oss på vintern och hade flera idéer på platser som kunde vara fina ute.

Det där med tärnor är ju olika men vi ska betala tärnornas klädsel eftersom vi vill att de ska följa temat. De ska också få acessoarer till. Däremot får de stå för skor själva. Jag var tärna förra sommaren och det var faktiskt bra att brudparet betalde klädseln. Jag hade aldrig valt den klänningen själv och det var mycket utgifter ändå i samband med deras vigsel. Jag tycker att det känns bäst att betala det då vår dag självklart inte är lika stor för dem.

Har eventuellt hittat en solist. Han går ut gymnasiet och är ännu osäker på om han kommer vara i sverige då men annars är han intresserad. Han kan spela instrument också...

• Ceasara

De visade olika bilder och berättade var det var i stan. Och fotona var tagna på ställen man inte trodde skulle bli fina, vid en tegelvägg, i en dörröppning på deras baksida som jag aldrig hade kunnat tro skulle kunnat bli fin. Bland några träd i en alé, vid en fontän precis vid en parkering, (man såg då inte parkeringen). De vet ju hur man sorterar bort andra delar av miljön. De föreslog också vid kyrkporten. Kommer inte ihåg mer.

Vi ska betala 2900:- för fotograferingen, i studie och i närområde. Då tar de ca 200 kort, man får då inte nåt album utan kan själv välja om man vill betala för ett eller bara beställa kopior. Jag tyckte det kändes bra då man kan spara utgifterna till senare.

• Ceasara

Är det nån som vet när man bör ta in kostnadsförslag på catering? Känns som tidigt så här 10 mån innan bröllopet.

• Ceasara

Hmm, det kanske vore lägligt ändå. Hjälp, detta är läskigast i planeringen tycker jag.

Hur gör man, begär man in offert eller vad säger man?

• Ceasara

Soon to be Mrs P:
    Ja, det tror jag att jag ska göra. Börjar efter påsk. Det är lite läskigt bara. Men det var jätte bra tips. Jag trodde inte att vi behövde ta tag i detta för om en tid, men, men...

Zsara; Sjukt att hela februari redan var bokat. Bäst att kolla upp alternativen snart. Med början efter påsk.

Nu letar vi bröllopsresa istället. Visar sig att det är sportlov en vecka efter vigseln så därför är det högsäsong och genast mycket dyrare. Blä!!!

• Ceasara

Nu har vi beställt tårta. Det var helt okej med det förslag vi hade. Isblå tårta med vita snöflingor och lite skimmer över. Smak ska vi ta senare.

Ska också boka bröllopsresa idag. JIPPI!!!! Troligen blir det Bali. Jag är tokigt sugen på att boka. Resa är det bästa jag vet. Bara att få boka en resa är himmelskt för mig. Verkar helt underbart med bra dykvatten också. Vi måste passa på att dyka lite då vi ska försöka skaffa barn efter bröllopet.

Livet är underbart...

• Ceasara

Glömde säga det, har gjort provkort nu också som verkar perfekta. Ska visa dem för min M2B idag då han kommer hem. Blir fyrkantiga vita med en liten fyrkant i vitt med en silver snöflinga och en isblå ram runt. Inuti är texten skrivet på isblått papper. Kommer bli perfekt. Hittade jätte billiga färdiga enfärgade kort med kuvert som jag köpte blev inte mycket dyrare än att köpa kuvert och klippa till egna inbjudningskort. Jag räknar på att matrialkostnaden för korten blir 9-10:- st. Helt okej faktiskt och sparar mycket tid att slippa mäta och skära till.

• Ceasara

Jag har inte kameran hemma så det får bli längre fram. Men lovar att ta kort senare.

Resan är bokad nu. Bali sanur beach. Härligt. Tydligen åker de flesta brudpar till en annan lugnare strand, men vi gillar att hitta på saker samtidigt som vi inte vill bo i ett jätte turistigt ställe. Känns bra. 30 000:- för två veckor. Slipper trångt charterflyg då vi flyger reguljär flyg. Åker med ving, Mercure Resort, Sanur...

Jag kan inte komma till ro. Älskar resor...

• Ceasara

Soon to be Mrs P: Mycket roligare att hitta på saker. Jag vet det är läskigt med så mycket utgifter. Vi har inte satt nån budget utan tar det vi vill men jag räknar åtminstone med 80 000:- för bröllopet plus resa. Ring inte inräknat. Får nästan kramp av att tänka på det.

• Ceasara
    Zsarah skrev 2008-03-17 14:21:26 följande:
    jag ringde för att få en offert men det visade sig att de hade fullbokat hela februari så nu vet vi inte hur vi ska göra, vi ville verkligen ha middagsbjudningen där. Men vi bad om offert från andra ställen för att se lite prisskillnader. Men vi kommer antagligen att flytta vårt bröllop, igen. :S
    Taskigt läge. Vi har bokat så mycket så nu kan vi inte flytta datum. Var bor ni? Jag blir nerväs när jag hör att de redan kan vara fullbokade. Men ni ska inte ha catering utan ha middag på restaurang?
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09