Vart beställer ni era Kinaklänningar?
Omröstning önskad av Sanber.
Svara gärna på följande frågor också:
Leveranstid?
Hur mycket fick ni ge?
Kvalitet?
Motsvarade klänningen era förväntningar?
Omröstning önskad av Sanber.
Svara gärna på följande frågor också:
Leveranstid?
Hur mycket fick ni ge?
Kvalitet?
Motsvarade klänningen era förväntningar?
Beställt en klänning till min dotter som jag väntar på Är den ok så beställer jag min brudklänning, 3 tänklänningar och en klänning till en vännina.. Beställer från Millys
Har fått min klänning nu tillslut! Den blev typ 2 veckor försenad... grr.. Men den är himla fin!! Slöjan var dock ganska tråkig o inte alls som jag hade sagt att jag ville ha den + att sjalen var på tok för bred. Men den funkar om man viker den dubbel. Men jag hade ju inte specificerat alls hur jag ville ha den, så jag får ju skylla mig själv när det gäller den.
Kvaliten på klänningen tycker jag var väldigt bra, men broderierna var gjorda med pälor som kändes lite billiga. Men det är nog bara jag som tänker på det.
Är det inte några fler som beställt från Kina??? Trodde att det var många som gjorde det, eftersom det är såååå billigt!!
Beställt från 1koo 3 gånger sammanlagt 4 klänningar till mig och 5 till olika vänner. Brudklänningen har dock inte kommit än. Brudklänningen gav jag 1200 kronor för inkl frakt. Tidigare leveranser har kommit innan önskad tid.
ska beställa från sheshopping. Kommer beställa min brudklänning och tärnklänningarna därifrån. Har fått kanon respons från dem!
Kanacca
27 dagar totalt, den kom idag :D
1700 kr med underkjol
den är helt underbar och till och med finare än bilden jag såg när jag beställde. kvaliten verkar jättebra.
Röstade för en evighet sedan men då hade jag inte fått min klänning än, nu har den kommit så då kan jag svara på frågorna också.
Jag beställde från 1koo, betalade ca 1350:- inkl. frakt. Leveranstiden var 10 veckor, men då var det kinesiska nyåret under den tiden också. Kvalitén är jättebra, fint tyg och pärlor och underbara broderier! Klänningen var bättre och finare än jag förväntat mig! Passformen var också perfekt, dock var den lite för lång, men jag hade räknat med ev. passformsfel (eftersom jag tog måtten själv) så det är inget jag är besviken över.
Jag röstade också för länge sedan, men nu har jag fått min klänning ifrån Millys och kan svara =)
Jag betalade 1900 kr för klänning och underkjol inkl. frakt. Leveranstiden var 2,5 månad och den kom precis efter utlovad leveranstid.
Kvalitén på tyget var kanon, tungt och kändes lyxigt. Dock var den lite stor runt om, men det kan vara jag som lagt till lite xtra på måtten, bara för att vara på säkra sidan + att jag nog gått ner något i vikt sedan beställningen. På det stora hela är jag jättenöjd!
lillsessan beställer jag från..
1koo
Tog 2 månader, men jag hade inte bråttom, dock drog de ut på sin egen tid, typ en två veckor. Blev inte som jag sagt (utan släp) utan var som på bilden, men den var vackrare så när man väl såg den i verkligheten.
Pris: Med slöja, korsettrygg samt sydd efter mina mått + frakt ca 1500kr.
Kvalitè: Jättefin kvalitè på klänningen verkligen! Men lite slarvigt klippt slöja, dock inget någon annan än jag ser (eller bryr mig om).
Motsvarar förväntningar: Är över mina förväntningar! Förväntade mig ärligt talat inte att den skulle passa, men det gjorde den! Helt UNDERBAR klänning, älskar den mer varje gång jag ser den. =)
Glömde säga att pärlbrodyren och sömnaden samt tyget i klänningen var allt i bra kvalitè, även den "inbyggda" underkjolen, samt hållare på släpet (så man kan hålla upp det när man dansar).
Funderar på att beställa fler klänningar därifrån då de trots att de är billigast verkar vara bäst.
Kanacca
Gav 2065:- För två klänningar. Brud + näbb. Helt underbara! Men passar inte helt korrekt, tyvärr! Kanon fin kvalite och broderi! Fick vänta ca 45 dagar.
Puffar lite på denna tråd...
Flera av länkarna är nu gamla.
Några fler NYARE tips på var man kan beställa kinaklänningar?
Gärna korta modeller... =))
Jazzily, har du tittat i Kinaklänningstråden? Där finns flera sidförslag. Jag beställde min från lightinthebox. Finns massor av modeller. Jag har en kort modell. Jättenöjd.