• Skottdagen2008

Min m2b verkar ha glömt det där med.....

....morgongåva, eller åtminstone har svårt att hitta på något då han hela tiden lite snällt säger: "Jaha, du har redan köpt morgongåva, eller ska vi ha morgongåvor, eller hm...... morgongåva....hm...."

Jag begär inte att han ska hitta på något dyrt och häftigt som jag själv (inspelad CD med sången jag ska sjunga solo i kyrkan HEMLIGT plus en secret box med sensuella bilder), men någto litet om det så vore en chokladask vore skoj.

Eller är jag bortskämd?

• Svar på tråden Min m2b verkar ha glömt det där med.....
  • Silva79

Din m2b verkar iaf veta att det finns något som heter morgongåva... Det gör inte min och jag tänker inte säga något heller om han nu inte kan bemöda sig med att ta reda på något själv :P

• Skottdagen2008

Min visste inget förrän han satt och ströbläddrade i en brudtidning och sa "morgongåva ska man ge sånt?!". Jag sa JA, det är brukligt och förklarade även hur det kom sig att det excisterade.

Min kompis hon fick en ring med en rubin när 1.a dottern föddes och när tvillingarna kom fick hon en ring med 2 st i för att de var tvillingar. SJälv fick amn inte ens en blomma, ingenting. Näe, vissa män är väl mer romatiska än andra och kan det där mer traditioner. Nåväl, han har ju gått valskurs i alla fall coh det var han som insisterade.

Silva79 skrev 2008-02-20 15:53:05 följande:
    Din m2b verkar iaf veta att det finns något som heter morgongåva... Det gör inte min och jag tänker inte säga något heller om han nu inte kan bemöda sig med att ta reda på något själv :P
  • RangaTanga

Kan säga precis som Silva79 att min m2b inte ens vet att det finns något som heter morgongåva och jag tycker personligen att det är en gammal ganska fånig tradition, så jag bryr inte alls att jag ingen kommer få. Jag vet att han älskar mig och gör allt för mig och så får vi ju varandra det är en gåva i sig

• Skottdagen2008

jo, det är ju den finaste gåvan, men jag tycker att det är en mycket vacker tradition sådär på morgonen efter man blivit man och fru ligger i sängen och myser och ger något som man verkligen har tänkt och funderat och genomfört och verkligen har lagt ner sitt hjärta på att det ska bli något för honom som är speciellt som han kan ha när jag är bortrest elelr tvärtom. Jag ska byta om till något sexigt och lämna över presenterna och verkligen göra det till vår ensamma stund för på bröllopet är det många människor omkring en så man får inte riktigt njuta på samma sätt som dagene efter UTAN VÅR KRAMGOA SON

• Silva79

Många killar har lite dålig koll på romantik :P

Min m2b köpte rosor till mig dagen efter alla hjärtans dag efter att jag tagit upp ämnet "det vore kul att få något gulligt någon gång". Det behöver inte vara på alla hjärtans dag, absolut inte, men någon gång som inte är födelsedagen vore kul... Han går och köper en bukett på Ica direkt efteråt, kanske inte riktigt vad jag menade. Men han är väldigt gullig och kramig hela tiden och det är ju inte fy skam det heller.

Vem vet din kille är kanske mer romantisk än du tror, han kanske bara hummar och harklar för att lura dig och sen har han något jättegulligt till dig i morgongåva :)

• Skottdagen2008

Ja, han brukar vara mer romantisk än jag ibland, men efter att vi gick barn har liksom alla hans energi lagts på honom så jag blir bara en mamma tyyyp. fast han har förstås gett mig en julklapp som jag först får först den 15 april så den är jag ju ruggigt nyfiken på.

• irresolute

Haha - det där låter som min sambo. Han är inte direkt Mr.Romance om man säger som så Men jag älskar honom ändå :D

Skottdagen2008 skrev 2008-02-20 15:57:10 följande:
    Min visste inget förrän han satt och ströbläddrade i en brudtidning och sa "morgongåva ska man ge sånt?!". Jag sa JA, det är brukligt och förklarade även hur det kom sig att det excisterade.Min kompis hon fick en ring med en rubin när 1.a dottern föddes och när tvillingarna kom fick hon en ring med 2 st i för att de var tvillingar. SJälv fick amn inte ens en blomma, ingenting. Näe, vissa män är väl mer romatiska än andra och kan det där mer traditioner. Nåväl, han har ju gått valskurs i alla fall coh det var han som insisterade.
  • pallesj

Har sagt åt min systers man att han kan lägga ut lite trådar till min sambo för han har nog ingen taknke på morgongåva annars hihi. Han är inte heller så direkt romantiskt av sig, men han är min. Får la se om jag får nån o vad det blir

• MsSandra

Jag tror inte min m2b vet att det finns något som heter morgongåva.. och han vet då rakt inte att han kanske skulle fixa en!

Fast ärligt talat, det gör inte så mycket för jag får så mycket annat av honom varje dag.. :)

Det är tur att vi ska gifta oss på nationaldagen, annars skulle han aldrig komma ihåg vår bröllopsdag..nu har han lite hjälp iaf!

*min knasiga virriga lilla älskling*
    *ler stort*

Jag har själv funderat på morgongåva, men det är klurigt.. ska vara något litet.. inte för dyrt.. men med spciell tanke bakom!

MVH Sandra

• johansdotter

Min m2b har definitivt koll på det där...det var han som drog upp det...men när jag sa att jag planerat något vart han irriterad..."Det är juh MANNEN som ska ge gåvan!"

• pojomo

frågade nim M2B nu å han trodde nåt helt annat Mer säger jag inte

• tolonta
    Skottdagen2008 skrev 2008-02-20 15:51:17 följande:
    ....morgongåva, eller åtminstone har svårt att hitta på något då han hela tiden lite snällt säger: "Jaha, du har redan köpt morgongåva, eller ska vi ha morgongåvor, eller hm...... morgongåva....hm...."
    Något sådant skulle min sambo kunna säga till mig, bara för att jag ska bli så överraskad som möjligt när han väl har fixat en helt fantastisk present...
  • weinlove
    Silva79 skrev 2008-02-20 16:06:05 följande:
    Många killar har lite dålig koll på romantik :PMin m2b köpte rosor till mig dagen efter alla hjärtans dag efter att jag tagit upp ämnet "det vore kul att få något gulligt någon gång". Det behöver inte vara på alla hjärtans dag, absolut inte, men någon gång som inte är födelsedagen vore kul... Han går och köper en bukett på Ica direkt efteråt, kanske inte riktigt vad jag menade. Men han är väldigt gullig och kramig hela tiden och det är ju inte fy skam det heller.Vem vet din kille är kanske mer romantisk än du tror, han kanske bara hummar och harklar för att lura dig och sen har han något jättegulligt till dig i morgongåva :)
    Min fästman gav mig en inslagen ny perfym med en doft av grapefrukt en helt vanlig dag helt utan anledning. Jag blev suuuperglad. Frågde dock lite försiktigt om han tyckte att jag luktade illa men han sa absolut inte. Däremot tänkte han på mig när han kände den goa grapedoften då han vet att jag älskar grapefrukt :) Väldigt gulligt tycker jag.

Fick även en megastooor bukett med röda rosor samt en biobiljett på ps. i love you på alla hjärtans dag. Han brukar mest se fantasy och så men nu hade han köpt biljetten på en film han visste att jag gärna ville se.

Han är sååå go min älskling.
  • hanjoh

min älskling är inte den mest romantiska människa direkt, och jag är en sån där person som älskar överraskningar så jag hoppas att det dyker upp nåt.
    jag vill ju inte dra det ur honom direkt

det behöver liksom inte alls vara mycket men något mysigt!

å andra sidan älskar jag ju honom lika mycket iaf, så det blir nog bra ändå

ha en fortsatt go dag alla blivande brudar

• matildaochniklas

Min fästman är inte heller den som är så bra på det där med överaskningar! Men han är bra på att säga fina saker till och kramas och myser gärna och ofta. Jag älskar honom precis som han är, fast han är urdålig på att överaska mig

• lillfraggel1

Min m2b är mycket bättre än jag på att hitta på överraskningar. Varje gång jag ska resa bort så brukar han gömma ett kärleksbrev någonstans i min packning. Första gångerna blev jag jätte överraskad. Han skickar små gulliga SMS nästan varje dag som t ex Du måste gömma di för jag har hört att polis kommer att arestera alla söta tjejer i..... i dag.
    Till en början tyckte jag nästan att det va lite töntigt då jag inte är så romantisk själv men nu mera är jag jätte glad för det. Han köper blommor och sådant lite då och då + skyndar sig alltid till dörren när man kommer hem bara för att ge mig en välkommen hem puss. Mina kompisar tycker att jag är riktigt bortskämd och att jag måste börja ge lite mer tillbaka så att han inte tröttnar, men jag är så dålig på att ge komplimanger eller överraska honom.... Ni kanske kan ge mig något tips på hur jag skulle kunna va gullig tillbaka.

• matildaochniklas

Det där med att springa till dörren så fort den andra kommer hem tycker jag är jättefint! Jag gör det alltid! Mest för min egen skull iofs när jag har saknat honom. När jag kommer hem (oftast kommer jag hem först) sitter han vid datorn, men han måste ju hinna använda den närjag inte är på BT

Svar på tråden Min m2b verkar ha glömt det där med.....