Inlägg från: Skottdagen2008 |Visa alla inlägg
  • Skottdagen2008

Min m2b verkar ha glömt det där med.....

....morgongåva, eller åtminstone har svårt att hitta på något då han hela tiden lite snällt säger: "Jaha, du har redan köpt morgongåva, eller ska vi ha morgongåvor, eller hm...... morgongåva....hm...."

Jag begär inte att han ska hitta på något dyrt och häftigt som jag själv (inspelad CD med sången jag ska sjunga solo i kyrkan HEMLIGT plus en secret box med sensuella bilder), men någto litet om det så vore en chokladask vore skoj.

Eller är jag bortskämd?

• Svar på tråden Min m2b verkar ha glömt det där med.....
  • Skottdagen2008

Min visste inget förrän han satt och ströbläddrade i en brudtidning och sa "morgongåva ska man ge sånt?!". Jag sa JA, det är brukligt och förklarade även hur det kom sig att det excisterade.

Min kompis hon fick en ring med en rubin när 1.a dottern föddes och när tvillingarna kom fick hon en ring med 2 st i för att de var tvillingar. SJälv fick amn inte ens en blomma, ingenting. Näe, vissa män är väl mer romatiska än andra och kan det där mer traditioner. Nåväl, han har ju gått valskurs i alla fall coh det var han som insisterade.

Silva79 skrev 2008-02-20 15:53:05 följande:
    Din m2b verkar iaf veta att det finns något som heter morgongåva... Det gör inte min och jag tänker inte säga något heller om han nu inte kan bemöda sig med att ta reda på något själv :P
  • Skottdagen2008

jo, det är ju den finaste gåvan, men jag tycker att det är en mycket vacker tradition sådär på morgonen efter man blivit man och fru ligger i sängen och myser och ger något som man verkligen har tänkt och funderat och genomfört och verkligen har lagt ner sitt hjärta på att det ska bli något för honom som är speciellt som han kan ha när jag är bortrest elelr tvärtom. Jag ska byta om till något sexigt och lämna över presenterna och verkligen göra det till vår ensamma stund för på bröllopet är det många människor omkring en så man får inte riktigt njuta på samma sätt som dagene efter UTAN VÅR KRAMGOA SON

• Skottdagen2008

Ja, han brukar vara mer romantisk än jag ibland, men efter att vi gick barn har liksom alla hans energi lagts på honom så jag blir bara en mamma tyyyp. fast han har förstås gett mig en julklapp som jag först får först den 15 april så den är jag ju ruggigt nyfiken på.

Svar på tråden Min m2b verkar ha glömt det där med.....