• Cajsa Magnus

Någon som äter Gi mat?

Äter GI, funkar super!!
    En bok som jag kan tips om där du har en hel måndads meny färdig är GI dag för dag, skriven av Ola Lauritzon och Ulrika Davidsson. Helt suverän!! Kan även tillägga att barnen äter samma mat som oss, det enda vi gör är att vi ger dem kolhydraterna.

• Cajsa Magnus
    Bambo skrev 2008-03-06 14:19:37 följande:
    Mina föräldrar har just köpt den boken, de tycker också att det är jätte bra och de är redan GI frälsta. Jag tycker också att det fungerar jätte bra med GI, men just nu har jag lite dålig inspiration så en kokbok är nog inte helt fel att införskaffa
    Ja, det krävs att man har ett par stycken hemma. Vi har fyra olika stycken GI kokböcker, det behövs för variationen. Tre av dem är skrivna av Ola och Ulrika. Har även läst att Ulrika kommer ut med en ny nu under mars.
  • Cajsa Magnus

Jag upplever inte GI som så mycket dyrare än vanlig mat. I början blev jag chockad över hur mycket som matkontot ökade tills jag kopplade att numera handlade vi till 10 luncher (vi är två som äter GI) varje vecka och denna kostnad såg vi inte på samma sätt innan. Då jag aldrig hade koll på lunchkontot innan.

Svar på tråden Någon som äter Gi mat?