Någon som äter Gi mat?
jag äter GI, och gick ner 20kg på 8 månader.
jag äter GI, och gick ner 20kg på 8 månader.
Bambo;
Nej inte til en början, jag gick lite promenader och likande, men gick ner väldigt fort endå. Sen tränade jag intensivt, cyklade och gick ca 3 mil i veckan. Men sen fick jag diagnosen MS och kunde inte fortsätta träna tyvärr. Men jag har hållt vikten endå, jag t.o.m med går ner nåt hd till då och då.
GI är varken krångligt eller dyrt, bara man lärt sig hur man ska göra. Man ska inte stirra sig blind på GI-kokböcker, då det är massa knepiga ingredienser och tilllagningssätt.
Tänk på vad du la på skräpmat, chips och godis innan, och lägg det på matkontot. Inte stor skillnad eller hur?
Jag äter helt vanlig mat, jag gör grytor och gratänger, det enda som skiljer sig är att det blir inget färdigproducerat, och där tjänar man massor! MAssor av mjöl och socker i färdigmat. Så bort med alla färdiga soppor och såser och mixer!
TA bort allt mjöl, så för att göra en tjock sås, använd vispgrädde å strunta i mjölet.
Se till att köpa osötat juice.
Ät inte söt frukt på tom mage, ta hellre en näve osaltade nötter.
Å det sista, fett är inte farligt. Äter du en god köttbit med en god sallad, gör en fet sås!
ett jättebra bröd är fazer's rågkusar! helt osötat och inget vetemjöl! super!
frukost, ja naturell yoghurt med honung, fibergryn och krossat linfrö. omelett med ädelost, champinjoner och paprika och lite lök. rågkuse med färskost.
duchess;
om man ska vara riktigt petig så är ju inte skinka så bra, med tanke på allt druvsocker de preppar den med. Inte heller att köpa färdig tacomix, då den är full av mjöl och socker...
Men om det funkar så är det bra, men inte riktigt GI