Inlägg från: ingenjörsbruden |Visa alla inlägg
  • ingenjörsbruden

Någon som äter Gi mat?

Tjingeling alla goa brudar!!

Anmäler mig till GI-tråden!!!

Har ätit enl GI sen i nov....men har inte kört stenhårt!
    När jag började gick jag med på www.giviktkoll.se o det är verkligen kanon....men nu kör jag efter eget huvud.

Har gått ner 15 kg men minskat mer i måtten....har kläder som jag inte har haft på 6 år, dessutom så börjar de bli lite stora..... Storleksmässigt har jag gått ner fr 48 - 44(-42)!!!

Jag har den stora turen att min m2b är träningsfreak! Så nu tränar vi tillsammans!! Han springer o jag går, o varannan dag så styrketränar vi hemma, dessutom så kör jag yoga!!

Enda nackdelen med GI är att det är dyrt!! Så vi gör om vanliga recept t GI o så skippar jag helt pasta o dyl där jag tar grönsaker istället!

• ingenjörsbruden
    Bambo skrev 2008-03-06 16:37:41 följande:
    Va roligt! Jag har sen jag började med GI går ner 5 kg och killen har gått ner mer, men men det är bara att acceptera.Jag brukar promenera istället för att ta tunnelbanan och sen dansar jag magdans en gång i veckan vilket är sjukt roligt!
    Magdans har jag varit sugen på länge....verkar riktigt roligt!!
  • ingenjörsbruden
    MissieA skrev 2008-03-07 02:00:59 följande:
    Jag vill gärna veta mer,, kan inte någon berätta för mig lite om maten. Vad får man o inte får äta (vet det om kolhydrater). Vad äter man under första fasen?Hittade bara recept från fas 2 o 3 på denna sida www.gi-metoden.nu
    Det är inte så lätta att dra kortfattat.....
    Gå in o titta på www.giviktkoll.se där kan du nog hitta info.

Det bästa är att följa ett veckoschema så att man kommer in i tankesättet o lär sig hitta fällorna!!
    Det är verkligen värt slitet som man måste ta i början med att lära sig!
  • ingenjörsbruden
    Duchess skrev 2008-03-07 20:08:13 följande:
    Jag kör med dyr, osötad gourmetskinka, så det är ingen fara Men tacomixen orkar vi inte göra själva - det blir Santa Marias.
    Den finns i bautastor förp på City Gross!!!
    Vi äter tacos ofta o det blir billigare! Den är större än en mjölkkartong så det är knepigt att ha plats för den bland kryddorna!!

Jag käkar fiberhavregrynsgröt med hackade aprikoser o hasselnötter o lite mjölk till. O så dricker jag 5 dl citronvatten! *skvalp*
  • ingenjörsbruden
    Var på kalas igår o det bjöds på korv m mos! Gud så gott det var med riktigt mos!! Tog bara lite men sen blev det lite princesstårta också!!!

Friska tag idag istället!!
Svar på tråden Någon som äter Gi mat?