Någon som äter Gi mat?
Jag kikar också in. Jag kör inte stenhårt med GI-metoden utan kör helt enkelt "hålla igen på det allra onyttigaste", det är en metod som. Vissa dagar lagar jag GI-inspirerad mat (men försöker att välja bort de allra mest kaloririka), vissa dagar kör jag tallriksmodellen (gör jag i och för sig alla dagar, om man bortser från att jag ibland väljer bort kolhydrater helt), vissa dagar håller jag koll på vad jag äter genom att räkna dagens points á la Viktväktarna.
Funkar skitbra, i och med att jag tränar mycket (tre pass spinning, ett pass core, tre powerwalks á 45-60 min, två pass body balance eller power yoga och ett pass body pump) kan jag kosta på mig att välja det bästa från det bästa.
Apropå frukost, läste den här artikeln häromdagen med Pauluns fem frukostförslag
www.alltommat.se/inspiration/frukosten-ar-ett-oerhort-viktigt-mal-1.3603
Testade nummer 5 idag, sååå fräsch och god, och mycket mer mättande än vad jag trott, tack vare äggen och bananen.
För recept rekommenderar jag boken "Klaras goda Gi-dagar" (eller något liknande) som jag köpte nu på bokrean. Superfräscha, lättlagade recept med relativt få ingredienser. Skall köpa hennes första bok också.