• 8108

Någon som äter Gi mat?

Hej brudar!

Jag har sneglat på GI metoden länge nu men nte riktigt vågat/orkat ta steget fullt ut...

Jag vil inte gå ner i vikt men jag vill bli av med mitt sockerberoende! Jag är en riktig sockerjunkie och vissa dagar lever jag enbart på godis.. hälsosamt va?

Får jag inte godis blir jag en riktig bitterf.... och trots att jag skäms över mig själv kan jag inte kontrollera mitt humör. Jag kan ge mig ut mitt i natten till närmsta mack när godissuget är som värst

Borde jag börja med en rivstart? Eller bara hoppa på fas 2? Jag vill som sagt inte gå ner i vikt, men jag måste skärpa mig. Jag står knappt ut med mig själv längre.. stackars min familj!

• 8108

Jag börjar idag

Påsken innebär fika-godis-fika-godis-lunch-fika-godis-fika-middag-fika-godis-chips-godis-fika......

Var hos M2bs mor och farföräldrar....

Men nu SKA jga ta itu med mitt sockersug =)

Makrill i tomatsås på hårt knäcke och två kokta ägg står på lunchschemat

• 8108

Augustibruden 2008 skrev 2008-03-25 19:30:40 följande:

Jag måste rekommendera 2 varma lagade måltider på dag.
    Jag märkte att min lunch blev alldeles förlite så jag "omvärderade" den till att vara ett mellanmål Blev såå hungrig efter ett tag att jag var tvungen att äta en gång till.

Eftersom mitt främsta mål är att få bukt med sockersuget och inte att gå ner i vikt så tänkte jag att jag skulle klara mig utan kokböcker men jag har nog kanske fel. Ska nog köpa en eller två stycken iaf!

Frukost idag blev två kokta ägg, svart kaffe, Naturell mild lättyoghurt med physillumfrön, linfrön, sojakross kanel och ingefära --det var godare än det låter

Till lunch blir det nog en redig omellet, en stor klick keso och en avokadosallad
Svar på tråden Någon som äter Gi mat?