Inlägg från: Amor Eterno |Visa alla inlägg
  • Amor Eterno

    Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

    Vad kul astriden detta med efternamnet kan ju inte förhandla nu när ringen redan är köpt!!! Vad skall man då köpa till sig??

    Underbart det du skriver om din lilla ängel som finns i dig, man kan inte förstå att de är så små och skall sedan bli en liten bebis... Både jag och Jonas längtar något enormt att få bli föräldrar

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!!

    Äntligen fredag... haft en fullbokad vecka och det är skönt att fredag är här.
    Dock har vi grillfest hemma ikväll med Jonas jobb...men det är ju roligt

    Undrar hur Barba känner dig??? Imorgon är det ju hennes tur

    Skall vi träffas på backaplan kl.13?? Var det?

    Vem är det som skall med?

    Amor

  • Amor Eterno

    Hejsan tjejer!!

    Långserud kul att du har fått din m2b gåva Var det som du hade tänkt dig??

    Jag har fått hem en liten lapp det är mina krämer som har kommit från strawberry, men
    har fastnat i tullen, det var någon här som sa att man skulle e-maila avgiften så betalar de den?

    Var det du Långserud? hmmm...

    Grund har du tittat p dessa hemsidor : www.stoneblossom.com
    www.blomsteraktoren.se

    Två bra hemsidor tycker jag

  • Amor Eterno

    Hejsan tjejer!!

    Grund tack för igår.. Ja visst är vi dumma som glömmde kamera men som sagt My har ju dem uppe på sin hemsida snart

    Som sagt lokalen var helt underbar tjejer och vädret var ju underbar igår.

    Barba var sååå vacker hon glittrade av lycka, måste även säga att hennes son läste upp ett stycke i kyrkan under vigseln var sååå söt att jag blev så rörd.

    De var så vackra hoppas de fick en underbar dag igår

  • Amor Eterno

    Gud vad rolig hippa du hade malin så uppfinningsrikt och kul....

    Låter som alldeles lagom pinsamt och väl genomtänkt (förutom förseningen såklart) skönt att ni hade biljett hem oxå

    Härlig helg har det varit idag har min mamma och pappa varit här och de har hjälp till såååååå mycket ute i trädgården, jag är så glad för det alla maskrosor är bort tagna och träd som väte mot grannen ner tagen av min far och m2b. Grill och härlig sol på altanen var det oxå.

  • Amor Eterno

    God morogn tjejer!!

    Mrs d - Vilken underbar hippa du har haft oxå sååå kul att höra era bravader, man
    blir såååå glad att höra.

    Stjärnis - Det var ju lite tråkigt att höra att vissa inte kommer men tänk på att de kommer
    att tänka på er och att det är eran dag :)
    Dock lite irreterad skulle jag bli om det var 25 st kvar som inte hade sagt något 1 vecka innan osa.
    Du får en kram av mig.

    Astriden - Skönt att ryggen är bättre.

    Ja tjejer snart får vi ha en träff vid min härliga altan

    Vet ni förresten var Barba skulle på bröllopsresa??

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!!

    Har suttit här och tänkt på lite saker idag kom fram till lite frågor och ber nu om ite
    råd och tips..

    Jag har ju bokat 5 nätter i Rom men tycker det hade varit mysigt med några dagar strand, tittade lite på nätet och såg några stränder mellan Rom och Napoli som verkar helt underbara
    ett ställe som heter Terracinna ligegr 100 km ifrån Rom. 1 timmes bilfärd är väl helt ok tycker jag.

    Om jag bokar om vår biljett kostar det 1500 kr pratade med flygbolaget idag, Istället för att komma hem lördag
    kväll så skulle vi åka hem på tisdag. Och får tre nätter vid stranden?? Detta kostar lite till såklart.
    Men nu till saken, jag hade tänkt göra detta som överraskning och endast ge honom detta som morgongåva + en fin tavla... Vad säger ni??

    Sedan tänker jag på favors kom fram till en bra idé tror jag:

    Ville ge gästerna härifrån en portugisik symbol (En tupp det är en souvenir ifrån Portugal förknippad med ärlighet och sanning)
    Man skulle ha den i en liten box med själva historien och alla Portugiser i Portugal har en i köket Jag har en oxå..

    Tänkte då ge det till alla svenska gäster och till alla portugisiska gäster en svensk symbol alltså dalahästen.
    Hittat magneter, som man oxå kan lägga historien bakom den. Vad säger ni tjejer fånigt eller bra??
    Snälla ärliga svar..

  • Amor Eterno

    Hejsan igen!!

    Tack tjejer för ert stöd, skall nog göra det resa och favors

    Grund - Vilka fina ringar såå urtjusigt, man längtar sååå till att få ha p den hela tiden.. Din mamma var supergulligni är lika.

    Ja Barba jag fick staffliet tack, du hade inte behövt lämmna tillbaka den så fort. Vad skönt att du gillade det vi gjorde sååå underbart vacker dag ni hade.

    Du får berätta allt när du har tid :)

    Jag var och handlade mat idag och köpte Amelias bröllops tidning såå himmla bra var den älskar när adressen och priset står på det de visar.

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Igår hade vi en säljare här hemma som talade om fönster och vad hela paketet skulle kosta oss vi höll på att trilla av stolen.. Dubbelt så dyrt än vad jag trodde men men han verkade super bra men vi skall höra med två företag till såklart och sedan bestämma oss...

    Astriden vilka härliga idéer det var.

    Vi skall inte heller öppna presenter vill sätta igång med festen som du säger Astriden.

    Fika eller picknick låter ju urmysigt :)

    Förresten kom på att jag är ju hemma helt själv nästa vecka på fredag.. Vill ni komma över så har vi lite grill och mys på altanen?? Det är Fredag den 23 Maj.

  • Amor Eterno

    God morogn igen

    Ja kul att ni vill komma på grill hos mig:

    Grillfest den 23 Maj hos Amor:

    Amor
    Astriden
    Stjärnis

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Barba kul att du är inne och skriver

    Alla säger att dagen går otroligt fort och man vill minnas allt, jag vill ju ha en som filmar.
    Men Jonas tycker det är onödigt... Visst man kan ha vänner men jag tror inte det blir samma sak.

    Du var sååå vacker i kyrkan och jag grät när din son läste om kärleken, blev såå rörd!

    Gumman dina skålar till blommorna vart köpte du dem?? De var ju så vackra?

  • Amor Eterno

    God morgon tjejer!

    Hoppas allt är bra med er?? Jag mår bara bra skall proväta vår mat idag Ser fram emot det...

    Stenis: Vad roligt att ni skall smka av den oxå.. Oj oj det går fort snart är det er tur

    Mrsd: Det låter ju så super intressant och jag älskar sjöstjärnor finns det stjärnor som är giftiga själva??

    MalinL: Jo jag vill oxå ha en som filmar som sagt, m2b farbror från tyskland han filmar jättemycket men man håller ju tal under middagen och skall han filma och äta smtidigt?? Hmm....

    Barba: Om jag kan så skulle jag hemskt gärna vilja låna dem?? HUr många stora och hur många små
    var det?? Minns inte riktigt nu.

    Astriden: Ja det är tråkigt när man gillar ett ställe och den andre inte gör det... Vi hade oxå såna ställen
    men sedan hittade vi ju vårt hus (som Jonas snart vill sälja eller nåt) Håller med om att det är wishfull thinking men du kanske kan dra upp fakta för honom, göra lite research på hur torslanda skolor och transporter funkar bra och visa det för honom.

  • Amor Eterno

    Halloj!!

    Ja det låter ju supergott Stenis - en fin meny tycker jag, vi skall smaka på vår idag.

    Barba - Jag bara måste till NY oxå... Så jävla lyxigt..Igår såg jag Sex and the city man fullkomligt älskar den staden..
    Vill jättegärna låna dina små skålar/vaser om det är okej?

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Hemkommen från att ha smakat på maten

    Såååå himmla gott var det proffsigt upplagt fina stora tallrikar och smaken var sååå god

    Jag är så nöjd vår toastmaster var där han tyckte allt såg så stort och rymlig smakade även på maten som han tyckte var superb..

    Inget att ändra på men jag tyckte nog laxen var godare än köttet.

    Barba gud sååå härligt att ni åker iväg snart Längtar att se efter era kort är inne på hemsidan varje dag jag med.

    Tjejer angående facebook vet inte alls hur den funkar ni får visa mig någon gång...

  • Amor Eterno

    Hejsan fredag idag gud va bra

    Astriden loppis och få sålt en massa ..det gillar vi folk köper som himmla mycket på loppisar och ibland gör man riktiga fynd.

    Majsis snart är det dags hur känns det nu??? Känner du att allt är inom kontroll?? Kul att titta på olika platser idag.

    Angående Facebook jag förstår inte funktionerna (skall jag vara ärlig så har jag inte haft id att se eftet riktigt ordentligt).

    Var ju och provade maten och är så nöjd som jag sa tidigare, nu får jag låna skålarna ifrån Barba och då har vi bords dekorationerna färdiga.

    Skall bara beställa min bukett + tärnornas och corsage och även något stort och fint till honörs bordet.
    Skall titta på det imorgon med mamma.

  • Amor Eterno

    God morogon tjejer!!

    Haft fullt upp hela helgen, i fredags tog det piano med min älskling, i lördags i stan hela dagen med min mamma köpte skor till hennes klänning och hittade örhängen till mig.
    Det är Tomas Sabo jättefina.... köpte även låga sandaler till mig på Tiger butiken brevid, choklad stället vi var på

    Mrsd - Mycket du fick gjort och en massa bra tips... Buffén låter underbar.

    Stenis - Kul att ha ringarna hemma nu, visst vill man ha på sig dem hela tiden

    Astriden - Vad bra att din man nu tyckte om stället, hoppas ni kan nu tänka i lugn och ro och att ni båda kommer fram till samma beslut.. Så glad jag blir för er.

    Långserud - Vad skall de göra dessa flickor fota??

    Skall in nu och titta på Barbas kort

  • Amor Eterno

    Halloj tjejer!!

    Nu har jag tittat på Barbas kort... Gud sååå fina de var helt underbart med bröllop.. Vilken underbar dag ni hade Barba..

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3