• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Nu är det dags för vår tredje tråd,
    underbart kul att vi fortfarande håller ihop, tipsar, uppmuntrar & träffas!

Nästa mål är vå HIPPA 8 mars

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka
    Carinokenneth 2008-10-25 ~ Växsjö

Var det ett tag sen vi såg, men kikar in ibland.
    ~ Fru Trul
    ~ LindaochLinus
    ~ 080628
    ~ Joji
    ~ Julibrud 08
    ~ NYC Brud i Gbg
    ~ Fröken Plommon
    ~ fru augusti 2008

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3
  • CRISTAL

*suck* Vad kass jag är... tänkte precis skriva att jag inte kunde komma på fikat idag men då insåg jag att det är tisdag idag och inte måndag. Känns som det är tusen saker samtidigt.

Bröllopsplanerna är fortfarande vilande men på på lördag ska vi själva på bröllop. Hittade en annan klänning när jag rotade i garderoben som funkar (istället för den svarta jag frågade om), hoppas bara att den är godkänd enligt klädkoden.

Även om det hade varit roligt med en ny klänning lägger jag den pengen på brudparet och till min vännina & fästman som vi sover över hos. Köpt massa bebiskläder då hon föder om 5-6 veckor :)

Fråga: Kommer ni ha en solist som framför något under vigsel ceremonin? Om ja....är det en släkting eller någon som jobbar inom församlingen som framför sång/dikt?

• stenbruden

Cristal - vi kommer att ha en solist. Det blir en tjej som Malinlars har tipsat om

• malinlars

Stenis: Blir det hon??!! Va kul! Hon sjunger underbart vackert!!

• stenbruden

Ja det blir hon! Har ju inte hört henne själv men jag litar på dig!! Tack!
    Hon ska sjunga "det vackraste" av cecilia wennersten och "from this moment" av shania twain..

Kan ni hjälpa mig med vigselprogrammet!?? behöver fylla i lite luckor.. Så här ser det ut.

ingångsmusik
    dikt - måhända....
    välkommen och historia om oss och våra år ihop, hyfsat lång
    solisten - det vackraste
    ??????????? TIPS!!
    solisten - from this moment
    vigselakten
    egna löften
    kyssen
    ??????????? bra avslut TIPS!!!
    utgång med riskastning längs "gången"

Vi vill helst inte ha mer dikt än måhända dikten i början men någon text, citat eller liknande mellan låtarna.. Storma på bara med era ideer och tankar

• AyBee

Godmorgon
    Middagen igår fick precis den effekten jag ville ha....han blev jätte häpen när jag i dörren mötte honom men ett glas av en champangedrink i rosa!! Sen fick han sitta ner vid ett bord dukat med räkor, aioli o vitt vin. Till huvuvdrätt fick han en italiensk pasta o kyckling rätt ...och lite till vitt vin. Till efterrätt fick han en klassisk kladdkaka med vaniljvips.

Redan efter förrätten, då han förstod att det var mer på g, sa han :
    "-Men åhhhh vad dåligt samvete jag får. Jag har ju inte fixat nånting."
    NÄ PRECIS!!!! Jag såg att han riktigt pinades där en stund.

Cristal - Vi kommer ha en tjej som jag har gett sånglektioner som kommer att sjunga på vigseln. Det blir nog "Time after Time" eftersom det var den låten hon o jag först jobabde på inför hennes inträdesprov till musikgymansiet. Hon vill så gärna sjunga den för mig för att visa hur hon har utvecklas de senaste åren. Jag tyckte det var jätte gulligt av henne. Sen är jag nog innen på "Du är allt". Vi får se.

Amor - Tusen tack för att jag för ta över underkjolen när du har använd den, en sten har lyft från mitt bröst....och tack Stenis för att jag o Amor nu har en underkjol

• Astriden

Åh, det låter riktigt mysigt & attans gott Aybee!
    Jag vill oxå få en sån överaskningsmiddag

Skönt med halvdag & sen långhelg!!

• Majsis2008

god morgon tjejer. Nu e det limo dags igen. istället för 2300 som den vi hittade först kostade så har vi hittat en som tar 1000/ timme. Halva priset mit den andra. Så jag hoppas vi får den nu, han trodde bara han hade en körning på kvällen.

Usch nu har jag börjat få såna konstiga drömmar om min möhippa. Gud vad hjärnan spelar en ett spratt.

• Grund

Godmorgon girls!

Det blir heldag för mig men det ska bli så skönt att få långhelg!

Aybee: härligt att planen gick hem men det verkar allt som ni hade det riktigt mysigt också
    Ger du sånglektioner??????????

• Amor Eterno

Hejsan tjejer!!

Halvdag idag och sedan helg, gott är det

Aybee vad gott det lät verkar som han fattade i alla fall, Good work girl, klart du får låna underkjolen Ännu en gång till tack linda.

Grund hoppas ditt brev kommer idag då!!

Malinlars: Du nämde att du hade en vän som sålde Miss dee smycken jag är jätte intresserad utav det om det skulle bli någon home party

• Grund

Ja Amor, jag mailade precis PRV för att fråga hur det går
    Jag är sååå nyfiken!

Jag är avundsjuk på alla er som har halvdag

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3