• CRISTAL

Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3

Välkommen Troll1, kul att du hittat hit

Idag har varit en helt underbar dag (trots regnet). Första dagen på min praktikplats och alla är så goa och välkomnar en, sitter med ett projekt men utöver det får jag även andra smågrejer på skrivbordet och ALLT handlar om miljö i olika sammanhand så som logistik, produkter, produktutveckling. Får även sitta med i en del möten och lyssna och själv komma med idéer och tankar.

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!

Detta är vad jag vill jobba med i framtiden så jag vill verkligen visa framfötterna så att man kanske kan få jobb efter examen. *skuttar omkring*

• CRISTAL

Hej tjejer,

Kul att ni skriver så mycket, läser ikapp på kvällen eftersom BT inte går att nå på "jobbet". Tack för all possitiv respons, gott för självförtroendet

Troll1: För att svara på din fråga om jag kommer få jobb där sedan så kommer det förmodligen inte vara aktuellt med sommarjobb iaf då avdelningen har semester. Men vad framtiden har att erbjuda vet man aldrig...

Nämde jag att m2b sitter 6 rum bortanför mitt rum, samma våning ren slump... skojjigt! Trots det hinner vi knappt prata med varandra.

Asriden: Såg att alla buskar börjar bli gröna nu perfekt timeing för bröllopet. Bravo!

• CRISTAL

Malinlars: Vi har inte gått igenom alla detaljerna för fotograferingen, förutom fotografen. Däremot har vi två olika planer:

Plan 1: Det regnar INTE och vi åker ut till någon fin skogsplats så man verkligen får alla höstfärger på bild.

Plan 2: Det REGNAR!!! Funderar på att ta fotografierna på Botaniska trädgården. Inte varit runt och kikat exakt hur det ser ut där men jag har för mig att de har lusthus man kan stå under. Då kan man fortfarande ta bilder utomhus med skydd från regnet. =)

Tanken var att vi skulle fotograferas innan vigseln för vi fick inte ihop hur vi skulle göra om det är efter ceremonin + att då är vi som finast. (Vigseln börjar 16.00)

• CRISTAL

Usch Amor...vad hemskt med tanden.

=/ Har själv en visdomstand som växer sig igenom tandköttet just nu... Verkar som den kommer få plats men det är lite obehagligt. Håller verkligen tummar och tår får att slippa gå till tandläkaren och dra ut den.

• CRISTAL

31 maj 2008:
    Hehe...kul sammanträffande. Ringde på telefonen idag och fick reda på att de ville ha mig i sommar på samma sommarjobb som förra året. De tyckte visst jag va duktig förra året, blir så rörd av sånt och otroligt glad. Tyvärr börjar tjänsten NU och det kan inte jag i och med praktiken.

Måste fixa ny bläckpatron till helgen så vi ihop inbjudningarna, lathet att vi inte fått ut dem ännu.

Sov Gott tjejer

• CRISTAL

GRATTIS FRU NINA

Är lite off från BT men hänger med ändå... Både jag och min käreste fästman har blivit förkylda och försöker övervinna varandra, vem är mest förkyld! Vi låter lite som Dansken, Göteborgaren och Bellman *fniss*

Men sjuk har ingen tid till och jag hoppas ni såg inslaget på västnytt idag om hybridsopbilen som Renova, Volvo Lastvagnar och Norba tillsammans skapat. Helt fantastiskt! Otroligt kul att så mycket händer under praktiken.

Stjärnis: Såg att du frågade hur det gick med inbjudningarna. Ännu inte skrivit ut det som ska skrivas ut och satt ihop allt. Känns skönt att vi är så tidigt ute, än behöver vi inte stressa.

• CRISTAL

Hej tjejer,

Kul att sitta på kvällen och läsa vad ni skrivit.
    Själv "glömmer" jag nästan att vi ska gifta oss till hösten. Blev påmind idag när min m2b:s internal control gäng hälsade på mig på kontoret, killen från USA gratulerade till förlovningen och frågade vilket datum som gällde.

Tankarna började därför spinna kring bröllopet när vi sa hej då... jag har sköra naglar och har aldrig riktigt fått dem fixade. Har aldrig varit intresserad av att lägga den tid (eller pengar) som krävs + att vi fösöker hålla nere på kostnaderna.

Jag funderar på att forma dem fina själv och måla dem röda (tänkte ha röda rosor i buketten) det borde väl fungera? Eller tror ni att det kan synas ändå på bild att mina naglar inte är i toppskick?

• CRISTAL

Hej tjejer,

Blir inte så mycket BT nu men jag hänger ändå med på kvällen. Snappade upp Gildaskolan på vägen genom alla sidor, någon som vet en skola där både Brudmakeup och håruppsättning görs?

Vi försöker spara in så mycket pengar det går på bröllopet och jag resonerade som så att det spelar ingen roll om det är en elev eller inte som hjälper mig på den stora dagen.

Oavsett kommer det bli bättre än om jag skulle göra det själv. Till helgen (tror jag det var) blir det promenad och picknick på Botaniska, vi tänkte kika på evt fotoplats men i smyg. Sällskapet vi går dit med vet inte att vi gifter oss till hösten.

Livet rullar på som vanligt, praktiken går frammåt men ibland står det still i huvet. Satt och stirrade in i den fyrkantiga burken idag, hur mycket jag än ansträngde mig dök det magiskt inte upp någon text av sig själv... Nya krafter imorgon

• CRISTAL

MEN ÅHHH VAD STÖRIGT!!!!

Jag och Martin trodde att prästen vi valt var spikad.... Men det var tydligen inte det. Han fick veta idag att det är ett obligatorisk möte för alla domproster i Sthlm den helgen vi tänkte gifta oss och han kan inte ställa in det.

Så nu står vi utan präst.....KUL!!!!
    Jag som tyckte det var så skönt att han förstod min sida om att inte vara troende för femöre utan att jag gör det mer för att Martin vill och familjen ser det som tradition... =/ Frustrerande!

Sen måste jag fråga er tjejer....vad tycker ni om kvinnliga präster, spelar det någon roll för er om det är en kvinnlig eller manlig präst?

Fick frågan nämligen när vi bokade kyrka och jag hade inget direkt svar på det.

• CRISTAL

Hej tjejer,

Barba: Vad kul med hippan, undrar hur min tärna löser den biten? Hur har ni/du gjort, har brudtärnan fått en lista över alla som kommer med namn, telefonnr och email eller hur har det fungerat rent praktiskt?

Astriden: Vad kul att du samla ihop lite historia, kul att se eftersom det hände en del grejer på forumet innan jag själv dök upp.

Nu har jag en MYCKET viktig fråga. Vi ska på bröllop i Sthlm den 3maj och i inbjudan står det "Mörk kostym". Tänkte jag skulle ta på mig en cocktailklänning och ha en sjal, MEN jag har en hemma som är svart. Tror ni att det skulle bli sura miner (pga vett och etikett) om man kom i svart klänning? Tänkte bryta av med en färgglad sjal och ett bälte...

• CRISTAL

Vad luddigt jag skriver...borde läsa igenom mina inlägg innan jag postar dem.

Fika Måndag 28/4 kl 17:30(?)
    AnneBritt
    Nina
    Maria
    Veronica
    Malin(lars) (runt 18:45)
    Catrin (om jag kan boka om min manikyr. Hihi hur tjejigt låt inte det?)
    Cristal (utan att lova för mycket)

• CRISTAL

Ynk...måste ut och leta klänning till bröllopet vi ska på imorgon...hinner inte riktigt gå på stan under helgen.

Får se vad jag kan hitta då. Så himla svårt tycker jag, första gången jag är på bröllop.

Är något bestämt om var vi träffas på måndag? Är det fint väder kan jag tänka mig glass på stan.

• CRISTAL

*suck* Vad kass jag är... tänkte precis skriva att jag inte kunde komma på fikat idag men då insåg jag att det är tisdag idag och inte måndag. Känns som det är tusen saker samtidigt.

Bröllopsplanerna är fortfarande vilande men på på lördag ska vi själva på bröllop. Hittade en annan klänning när jag rotade i garderoben som funkar (istället för den svarta jag frågade om), hoppas bara att den är godkänd enligt klädkoden.

Även om det hade varit roligt med en ny klänning lägger jag den pengen på brudparet och till min vännina & fästman som vi sover över hos. Köpt massa bebiskläder då hon föder om 5-6 veckor :)

Fråga: Kommer ni ha en solist som framför något under vigsel ceremonin? Om ja....är det en släkting eller någon som jobbar inom församlingen som framför sång/dikt?

• CRISTAL

Åhh vad kul Majsis att du blev hippad :) Kul att du trivdes.

Själv kom vi nyss hem från Sthlm, var på bröllop igår, de sa JA till varandra och både sittning och fest blev toppen. Kunde iofs inte gå så fel eftersom det vara var spexare bland vänner och förening så det var väldigt roliga tal och skådespeleri. Många vi kände som var där också så vi kom var inte hemma inte i sängs förrens 3 på morgonen :)

Lite sugna blev vi på att ha sittning ändå men vi gillar vårt tema. Det är mer vi. Nu ska jag iväg och handla, får även passa på att njuta av den fina solen här i Gbg.

Kram

• CRISTAL

Hmf....måste bli bättre på att läsa igenom mina inlägg innan jag postar dem. *skämmas*

• CRISTAL

GRATTIS Fru Barba =)

Vädret kunde inte bli bättre...

• CRISTAL

Hej tjejer,

Tar en liten paus nu ifrån allt jobb och sörplar lite kaffe.

Carin vad kul att ni fått en tid, du blir du Fru om en månad *spännande*

Själv ska jag idag till favvis puben som också har fått i uppgift att komma med ett förslag till fingerfood som skall serveras på festen. Lite små irriterad för dialogen fungerar inte så bra just nu. De har ett förslag men trots att jag påmind om att vi ska träffas och kika igenom förslagen så får jag inget svar tillbaka.... hmf... Vi har inte spikat att de ska sköta vår catering så vill de att vi ska välja dem vill man ju ha lite bättre svar.

Vi har fortfarande ingen präst men har börjat fundera på att tidigarelägga bröllopet med en vecka så vi kan få den prästen vi tänkt oss ändå. Vi forskar vidare kring denna möjlighet.

I övrigt gör vi inte mycket bröllopsrelaterat... tänkte passa på under semestern jag får från och med 23 maj till antingen 11 juni eller 16 juni (oklart när jag ska börja sommarjobbet).

Fråga: Ska ni öppna presenterna under bröllopsfesten?

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar 2008 Del 3