Inlägg från: Helena1978 |Visa alla inlägg
  • Helena1978

Dalabrudar 2008, del 3

Idag har jag ringt och hört om transport fr hotellet-kyrkan-bystugan-hotellet. Skulle få pris på detta i nästa vecka. Har även prel bokat frisör. Någon som vet någon bra frisör i Leksand? Ringde till dem som hade hemsida och hittade Frisörtorget, dem verkade bra, men är öppen för rekommendationer för andra.

Underlaget för inbjudningskorten skall jag göra iordning här i veckan för att sedan låta syrrans kompis fixa. Hon arbetar som AD, så det lär nog bli bra.

Sen satt jag och tänkte på det här med maten. Vi kommer att ha en buffé som vi kommer att ordna det mesta med själva. Mitt problem som jag kom att tänka på var det här med potatisen. Vi ska nämligen ha potatisgratäng och det blir väl inte så bra att göra det på färskpotatis eller? Är det någon som har något tips om hur man kan lösa det? Eftersom vi gifter oss i augusti, känns det som att man inte kan köpa innan färskpotatis säsongen och ha det förvarat svalt. Det lär väl inte hållas i flera månader eller?

Ja det var lite funderingar från mig :)
    /Helena

• Helena1978

Annihz:

Vi har bestämt oss för att ändra lite i planerna för maten. Hade tänkt att ha en buffé, men det var lite protester angående detta från diverse olika håll (mest min mamma *ler*).
    Kommer att vara hos bekanta i Furudal två veckor innan bröllopet och då kommer jag att få hjälp att laga till maten. Har ingen aning om vad det blir, men för-varm och efterrätt kommer det att bli.
    Kommer sedan att få hjälp i köket med att få maten varm och upplagd. Har sedan några som även kommer att hjälpa till att servera och plocka undan, samt två av dem kommer att stå i baren på kvällen.
    Mitt inlägg hjälper nog inte er dugg, men kanske intressant ändå *skratt*

• Helena1978