Inlägg från: Mummy |Visa alla inlägg
  • Mummy

Tärnan tar över för mycket

Ja precis så är det... Hon håller på att ta över hela showen alltså... Det verkar inte som att hon tänker på att allt kostar pengar utan man ska ha si och så och ditt och datt. Inte alls roligt! Sen blir jag ärligt talat lite sur me för hår smink och vigselmusik och en massa sånt ska hennes kompisar göra och i b´örjan var jag lite tveksam men hon rosade dom jätte mycket och sa ju då att det kommer ju garanterat bli till vänskapspris men det har det inte blivit.
    Bla hon som sminkar sa från början när vi frågade henne att hon Brukar ta 800 kr per person men att hon kanske skulle kunna tänka sig 800 för bägge oss två då. (Människan är helt outbildad) Men nu när vi var på provsminkningen så sa hon att allt som allt skulle bli 900:- och då tänkte jag givetvis att det var för bägge och att tärnan kanske skulle stå för en liten del, 1/4 kanske. (Vi kom överens om från början att hon skulle stå för sitt själv), men nu när jag pratade med tärnan så sa hon att det bara var för mig för hon skulle inte behöva betala något för sin del för dom var ju så bra kompisar... Känner mig helt ärligt lite sviken. Allt lät så bra men nu hade jag ju lika gärna kunnat betala 1500kr på salong med utbildad personal.

• Svar på tråden Tärnan tar över för mycket
  • Mummy

Ska kanske tillägga att tärnan har fått jätte mycket egna val alternativ, jag har aldrig sagt till henne att hon MÅSTE gå och fixa sig proffsigt, hon fick välja klänning, skor och allt sånt själv till. Jag har verkligen aldrig satt någon press på henne genom det hon betalar. Dessutom verkar det som att hon blir sur så fort jag säger emot något förslag hon har. Sen använder hon det mot våra andra kompisar, typ" haha jag e tärna det e inte du", ungefär som att dom andra kompisarna inte skulle betyda lika mycket som hon gör...
    blä!

• Mummy

Ja jag tror verkligen att det är som den sista sa. Hon är nog bara väldigt exalterad över det. Men det känns som att innan hon lärde känna den här tjejen så var det hon och jag, har varit så i alla år, men så får hon sådana här avhopp då någon annan är roligare. Samma sak när vi skulle genrepa i kyrkan. När jag först sa det till henne så sa hon att det var jätte strängt ocj jobbigt för hon hade ju redan bestämt med den här tjejen att dom skulle fika, men då sa jag att vill du vara med så får du se till att komma, en fika kan man ju skjuta på en halvtimme. Och det sa hon ju sen också efter hon hade beklagat sig lite... Samma sak nu, har visserligen inte med bröllopet att göra men vi har planerat och gå på fest nu sedan en bra tid tillbaka och allt har varit frid och fröjd. Festen är en öppen fest, min pappas klubb håller i den, men dom har inte gjort någon reklam eller så utan det är jag som bjudit in. Så skulle vi vara hos henne och förfesta och då gjorde hon klart att vissa i min mans bekantsskapskrets inte fick följa med för hon tyckte dom var så jobbiga, som tur är så umgås vi inte mycket med honom men ändå. Men iallafall så gjorde det mig inte så mycket för jag hade ändå inte pratat med honom om det utan vi var sammanlagt 9 pers. Då kom vi fram till att det är bara vi 9 som ska vara med på förfesten, sen helt plötsligt en kväll så säger hon att den här tjejen ska följa med, "oj jag råkade visst bjuda inte henne, men det gör väl ändå inget, hon är så snäll." Sen bestämde vi att vi fyra närmsta tjejkompisar skulle åka iväg tillsammans och tattuera oss, helt plötsligt skulle hon fixa hennes med den här tjejen istället... GAH....

Bara så att ingen missar det så är det HENNES kompis ingen annans.

• Mummy

För att när det väl gäller vet jag att hon ställer upp till 100% och vi har varit bästa kompisar i 9 år, verkligen gått igenom allt i ur och skur!! Egentligen är hon ju jätte snäll, men inte när det blir såhär.

foaLoKe skrev 2008-02-23 11:16:45 följande:
    Varför är just HON tärna då? :(
  • Mummy

Fast det som är störigt är att hennes kompis är verkligen toppen duktig, och jag blev verkligen jätte nöjd med sminkningen.

valkyriana skrev 2008-02-23 11:24:52 följande:
    Vilken rutten kompis.Varför valde du henne? Vilket jobbigt läga du har hamnat i. Men för det första ska du INTE bli sminkad av hennes "vän". Ta kontroll över situationen igen.Det är ju lite hårt att avsätta en tärna, men du kanske skulle tänka över att ha två? Så att hon kommer över sig själv. Hon verkar ha fått hybris. Kramar från mig till dig.Det är ER dag
  • Mummy

Fast umgås man med dom två så beter hennes koompis som att hon och min tärna har känt varandra ungefär 100 år längre än vad jag och tärnan har känt varandra. Dom har känt varandra i ½ år och jag och tärnan har känt varandra i 9 år...

• Mummy

ja, hon ska fixa håret också, + att hon kommer hem till oss och fixar det. Make up store tänkte jag också på från början. Men det blev verkligen jätte bra hos henne..

Men du vet att sen min tärna blev kompis med henne ¨så har hon blivit över alla andra lite. Bara för att hennes kompis är fyra år äldre än oss. När jag ´beställde tid för mina naglar så frågade jag henne om inte hon ville göra sina också, för då kunde hon fått det av oss. Men nej det kunde hon inte för hon jobbade inom vården och där var det helt och hållet förbjudet. Men så sa jag att om du bara gör det tillfälligt så är det ju inte så farligt. Hon jobbar inte på en klinik eller på sjukhus eller så. Men NEJ det gick ju absolut inte. Det fick man absolut inte ha!! Men helt plötsligt hade bokat ändå och jag frågade ju varför då givetvis, jo då hade ju hennes kpmpis fixat sina och det blev ju jätte fint. och hör och häpna dom jobbar på samma jobb och då helt plötsligt var det verkligen inga bekymmer alls med att ha såna naglar!!

• Mummy

Till grejen hör den att jobbar inom samma område som henne, så när hon predikade om hur man absolut inte fick ha såna så var det lika som att trycka åt mig...

• Mummy

Vet inte... Hon räknar på tiden sa hon...

Det är ikväll vi ska på den där festen, har sån lust och säga något!
    Hon sa till oss att vi inte fick komma till henne förns sju,för hon var trött efter jobbet och så, skulle hinna göra sig iordning och sånt. Men nu ska dom äta middag och sånt ihop, sminka sig och sånt ihop, innan vi kommer, hemskt vad trött hon kommer vara!!... fy blir så irriterad alltså!

• Mummy

Nej jag vet,´och jag hade inte sagt något om hon inte hade gjort själv efter den predikan, det som irriterar mig är att dethelt plötsligt är ok när hennes andra Nya kompis hade gjort.
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-02-23 12:17:21 följande:

Jag vill inte vara stygg eller så men det är faktiskt förbjudet att ha långa naglar i vården.Jag gjorde det själv när jag gifte mig men fick snällt ta bort dom på mån. när jag började igen,man kan orsaka fruktansvärda sår på dom gammla och det är en bakteriehärd även om du är noga med hanskar.Jag kan förstå att du blev besviken när hon gjorde det ialla fall....lycka till//Anna
Svar på tråden Tärnan tar över för mycket